Probleem

Hee Meiden!
Ik heb een probeem een hoopte dat jullie me konden helpen met tips geven enzo.

Ik heb een angst en elke dag kom ik ermee in contact.
Als ik ga slapen ben ik bang, bang voor inbrekers in huis, mensen die mij willen vermoorden en mensen die mijn familie willen vermoorden…
Ik kijk overal in het huis uit of er iemand zit als ik ga slapen.
Ik hoop dat jullie tips hebben die anders zijn als: Bedenk maar dat het er niet is.
Ik weet dat de kans klein is maar toch denk ik het…

Bedankt. :slightly_smiling_face:

had ik vroeger ook toen ik klein was
groei je overheen

Goede sloten & inbraakalarm & ramen dicht. Dan weet je zeker dat het niet kan gebeuren.

Of ‘doordenken’ bijv er komt een inbreker → hij steelt spullen → kan ik overnieuw kopen → hij vermoord mij → ik merk het niet als ik dood ben
(beetje leguber maarja :’))

Probeer je angsten te ‘‘overdrijven’’. Dat je ze dus zo erg uit hun verband rukt dat het alleen maar lachwekkend word. ‘‘O, een inbreker! Hij wil me vermoorden! Hij heeft een enorme hakbijl, probeer die maar eens de trap op te krijgen!’’ Zo’n soort idee zeg maar.
Of roep ‘‘stop!’’ in je gedachten, zodat je de gedachtenstroom stop zet en je gedachten kunt relativeren. ‘‘Hoe groot is de kans dat waar ik bang voor ben gebeurt? Waar komt mijn angst vandaan? Wat kan ik er op dit moment aan doen?’’.
Slaap desnoods met je telefoon naast je bed, hang iets aan je deur zodat wanneer je de deur open doet het geluid maakt en je wakker word enzovoort.

Succes ermee =D

Dankjewel allemaal :grinning:

ik heb dat dus ook, ik wil altijd een lampje aan.
Maar het wordt al minder dus ik denk dat je er inderdaad overheen groeit.

succes

probeer aan iets leuks te denken
heb ik ook weleens dan hoor ik rare geluiden enzo en wat ik dan doe want dan ben ik bang dan doe ik keihard de radio aan en vet zittten te meezinge!!

x succes

ja, zoals ze hierboven al zeggen: probeer het te overdrijven. en anders: probeer het je voor te stellen wat je ertegen zou doen: stel er komt een inbreker, dan sla je hem knock-out en bind je hem vast, dan bel je de politie. als dat niet helpt kun je ook altijd iets naast je bed leggen waarmee je jezelf kan verdedigen, gewoon om je een fijn gevoel te geven

succes

1. je kunt de muziek aan zetten
2. je kunt naar iemand toegaan Psycholoog ofzo om hier over te praten…
of heb t er over met je ouders
3. zorg dat je aan iets leuks denkt

Meer weet ik ook niet eerlijk gezegt :slightly_smiling_face:

ohja dat had ik ook wel eens toen ik nog jonger was. Bij mij werkte het wel om te denken : Langs waar kan hij binnen ? En dan vervolgens een paar redenen opsommen waarom hij níet langs daar kan. snapje wat ik bedoel ?
bv : hij kan langs mijn slaapkamerraam. of toch niet, want dat is altijd goed gesloten en krijg je niet zomaar opengebroken.
zo van die dingen.
Ik ben ook altijd gerust omdat we een hond hebben, en die zou dan natuurlijk blaffen. Ik woon ook in een rijhuis, dus mocht er een inbreker zijn, kan hij enkel langs de tuin, en de tuin grenst aan een andere tuin, dus dan zou hij heeeelemaal vanop een drukke baan over 2 muren moeten klimmen.
nee ik denk niet dat een inbreker zoveel moeite zou doen voor een huis waar geen speciale dingen te vinden zijn.

zo’n ‘argumenten’ moet je jezelf dus bedenken, waarom er GEEN inbrekers zouden komen.

en ja, ik denk soms als ik laat nog wakker lig : stél als er opeens zo’n enge vent met een mes komt binnengelopen. En dan bedenk ik me : ah doe niet zo belachelijk.
en dan denk ik gewoon aan iets anders, leuks.
Probeer die gedachten gewoon te verdringen.

had ik vroeger ook.
ik denk dat het gewoon wel weer over gaat.

ik heb het zelf ook vaak, je moet gewoon vandie dingen bedenken, idd, waarom zouden ze binnenkomen? bijv, by myn huis;

de deur is op slot.
by ons moet je via achter xd’.
we hebben niet echt een groot huis dus die inbreker denkt dan van; omfg wat een arme stakkers die hebben toch nix. xd’. :stuck_out_tongue:

succes!