probleem.

hallo iedereen,
ik had eerst verkering. nu is het uit.
om een of andere reden hebben we ruzie gekregen op hyves.
iedereen bemoeit zich er nu mee.
ze zeggen bijv tegen mij:
ga je graf in! kkr op! hou je tyfusmuil dicht! etc.
ik reageer er niet meer op. ik negeer alles. in mijn laatste reactie heb ik gezegd dat ik ermee kap, en dat ik verder niet meer reageer. iedereen ging toch door reageren hoe stom ik ben. :frowning_face:
ik heb ook wel wat dingen gezegd die ik niet moest zeggen. maar ik ben ermee gekapt. ik heb het gevoel dat iedereen me haat. en die mensen die reageren, die zitten allemaal bij mij op school. ik word helemaal gek. ik wil dat ze ophouden, ik wil er niet meer aan denken. ik denk de hele tijd aan die ruzie! weet jij mischien leuke dingetjes waarmee ik afleiding krijg. enneh, ik heb nu bijna geen vriendinnen meer op school. dus ehm, tips?
alvast bedankt voor alles.

Anna.

Hoi Anna, ga wat leuks doen met je vriendinnen. Gezellig een dagje shoppen of gewoon een meidenavondje organiseren. Zorg iig voor afleiding en als het zo door blijft gaan op hyves zal ik je profiel instellen dat het voor niemand meer zichtbaar is, dan kan je van niemand meer berichten ontvangen. Laat dat dan een weekje zo, zullen die kinderen het wel weer vergeten zijn. En al blijft het toch doorgaan ga dan naar je mentor doe, dat is tenslotte een vertrouwingspersoon!

^^ ze zegt net juist dat ze ggeen vriendinnen meer heeft

ehm, ik vind mijn mentor niet echt zo leuk. maareh, ik snap wat je bedoelt.

& je moet die mensen lekker laate, ze zijn duidelijk op sensatie uit maar over een weekje is iets anders veel interessanter voor dat soort types :stuck_out_tongue:

ik heb nog wel vriendinnen maar niet echt hele hechte vriendinnen. mijn hele hechte vriendinnen zitten op een andere school :frowning_face:

^^ sorry heb er overheen gelezen. een ander advies: durf andere mensen te benaderen. vraag als je op een sport zit of iemand na het sporten wat leuks met je wilt doen of ga bij andere mensen in de pauze zitten. verleg je grens een beetje en zoek andere meiden op, desnoods begin je te praten via msn en later pas in het echt!

ik zou toch dit probleem voorleggen bij je mentor op school. dit valt onder pesten en daar kan jou school (ook al denk je misschien van niet) heel veel aan doen!

& oh lees net dat je je mentor niet leuk vind. heb je geen andere vertrouwingspersonen op je school die je wel leuk vind?

^maar ik heb eigenlijk zelf ook gepest :S

jawel, ik heb nog wel wat vetrouwenspersonen gelukkig (a)

^ benader die dan even. misschien ben jij ook fout geweest, komt vaak van twee kanten. maar als mensen opgestookt worden of meerdere tegen jou keren is dit niet goed…

& ik denk dat je gewoon even jezelf door deze periode doorheen moet slepen. zal niet van de ene dag op de andere weer perfect zijn!

Succes (A)

Cyberpesten is zielig, het allerbelangrijkste: sta er ver boven. Zij hebben totaal geen reden zich te bemoeien met jou en je ex (wat jij ook gedaan of gezegd hebt). Maar ik snap dat je je rot voelt, leg het probleem voor bij je hechte vriendinnen op je andere school, daar heb je misschien niks aan op school, maar die kunnen je wel buiten school opvrolijken. En op school, niet schelden of boos worden op die mensen die jou zo behandelen, ze gewoon negeren. En probeer met wat andere mensen om te gaan, ook al zie je misschien geen mensen waar je nu mee om wilt gaan, in bepaalde groepjes waar je normaal gesproken nooit zult afstappen kunnen ontzettend aardige meiden en jongens zitten. Succes, you can do it!

Nu heb je er in iedergeval wel iets van geleerd: Maak nooit ruzie via internet. Dat komt echt heel verkeerd over, ik ken het (;
Wat ik zou doen, is zéker niet ‘inzakken’ op school. Stel je sterk op, laat zien dat die reacties je echt niks kunnen schelen. Dan is er voor veel mensen snel al de lol of het nut eraf. Waarvoor zouden die mensen schelden tegen iemand die het toch niets kan schelen? En misschien moet je eens zoeken naar wat nieuwe leuke meiden op school.

En dat is de reden waarom hyves stom is. Gewoon boven iedereen staan, nergens op reageren en iets positiefs uitstralen; het is lang niet meer zo leuk om iemand te pesten die er niet om geeft

tjaa als je die mentor of andere vertrouwens persoon niet erg mag/vertrouwd gaa dan naar een leraar/ leerjaarcordinaatoor of watdan ook die je wel vertrouwd en jaa indd niet veel van aantrekken

het ging wel, de ‘bitchies’ uit mn klas deden ook wat aardiger. zomaar.
en wat jullie nog niet weten. ik heb een goede vriendin op school, alleen ik zit bijna elke les naast haar. ik wil wat meer contact met de andere enzo.
alleen ik heb dan het gevoel dat ik die goede vriendin in de steek laat.

Waarom probeer je haar dan niet bij die andere kinderen te betrekken?
Ga je met 2 andere meiden + je goede vriendin wat leuks doen!
Zo maak je nieuwe vriendinnen en laat je je andere vriendin niet in de steek.

mensen die je haten en eerst vrienden van je waren, zijn nooit vrienden geweest dus wees blij dat je van ze af bent en weet wie je echte vrienden zijn. Maar ruzie’s moet je niet uitvechten op hyves, zo krijg je idd dat heel de wereld mee kijkt en iedereen een oordeel heeft. succes

What happened :frowning_face:?