probleem!

[i] Mijn vriendje en ik hebben nu net 3maanden & we zijn allebei 16.
In de 1stemaand hebben we elkaar als 't ware, Ontmaagd, om 't zomaar tezeggen.
Hij heeft dat vandaag aan zijn ouders vertelt, en die zeiden dat ik het aan mijn ouders moest vertellen… en aan de pil moest gaan want dat was veiliger.
Nu het probleem dus :

Mijn ouders, zijn echt de ergste in zn dingen.
Mijn vader heeft namelijk ADHD, Hele zware.
En mijn moeder is echt veelste beschermd.

Nu zei mn vriend : misschien moet je stiekem aan de pil gaan,
maar nee, als ik dat doe en mn moeder komt bijv over een paaar jaar aanzetten van : je mag aan de pil , heb ik nog een groter probleem!

Dus, ik weet niet hoe ik dit nu kan gaan oplossen… [/i]

Gewoon eerlijk vertellen. Laat anders die ouders het subtiel brengen, zodat ze iets verdenken en dan beginnen zij erover. Dat is ook gewoon makkelijker dan er zelf over beginnen.

Ja dat snap ik , maar mijn vader … als hij boos word, is hij ook echt boos. en ik ben daardoor bang.

je kunt zoiets niet eeuwig verzwijgen. Zeg het maar gewoon… dan ben je er vanaf en dan hoeft er daarna ook verder niet moeilijk over gedaan worden. En dan voel jij je ook lekkerder :stuck_out_tongue:

Ik geloof niet dat je ouders verwachten dat je je hele leven maagd blijft…

En als het echt niet anders kan dan heb je nog deze optie:
En sowieso kan je wel aan de pil zonder dat je moeder het weet. De dokter heeft immers beroepsgeheim. En als ze dan over een paar jaar zegt dat je aan de pil mag, dan doe je gewoon alsof je hem dan haalt?

Praat er gewoon met je moeder over.

Zelfhalen kan dan niet, ze gaat dan expres mee want ze wil dat ik dezelfde pil als haar neem … :confused:

Wil je zelf aan de pil? Of alleen maar omdat de ouders van je vriend het zeggen?

misschien kun je het zo brengen dat je hem niet voor de seks wilt hebben, maar omdat je veel last hebt van je menstruatie? daar kunnen je ouders niets op tegen hebben.

…waarom zou je het je ouders vertellen? Die hebben er niks mee te maken dat jij seks hebt.

Zeg dat je hem voor je menstruatie wilt (om te reguleren en klachten te verminderen). En mocht er onverhoops wat gebeuren zoals verkrachting, dat je dan in ieder geval beschermd bent.

Bel gewoon de huisarts zelf, en ga zelf. Heb je je moeder niet voor nodig.

je kunt het beter aan je moeder vertellen. ze mag dan wel beschermend zijn, dat is juist goed, dan wil ze juist dat je aan de pil gaat lijkt me want dat beschermt je tegen zwangerschap. NIET TEGEN EEN SOA

Zelf halen kan wel, want je kan zelf een afspraak met de dokter maken en er zelf zonder je moeder heen gaan. En waarschijnlijk krijg je sowieso wel dezelfde, omdat een dokter voor iedereen dezelfde uitschrijft, tenzij je klachten hebt over die pil.

Zeg gewoon dat je graag aan de pil wil voor het geval dat… Dat je nu een vriend hebt en dat je maar nooit weet wanneer iets gebeurd dus dat je er graag goed op voorbereid wil zijn. Zal ze vast wel verstandig van je vinden! En dan heb jij de pil, wat wel zo handig is, en hoef je je moeder in principe neit te vertellen dat je al sex hebt gehad… weet zij veel wanneer jij dat van plan bent:P

[i]Mijn moeder zei : Als jij seks wilt, en je hebt een LANGE RELATIE, van 2jaar krijg jij van mij de pil. ( ik mag dus van haar geen seks? :confused: )
Paar maanden terug heb ik dit geprobeert : mam heb last van mn menstruatie, mag ik aan de pil? dus wij naar de dokter, zegt ze : wat helpt goed tegen menstruatie pijn , kreeg ik dus soort pilletjes ( oranjekleurig ) en dus kreeg k niet de pil :x…

Dus ik zit in een lastige situatie. [/i]

even voor de duidelijkheid: het zijn ook gewoon mensen, seks is normaal (boven de 15/16 dan, haha), en jij wilt niet zwanger worden
uiteindelijk moet je het toch vertellen en daarbij weten je ouders het vast al. ze zijn vast alleen maar blij als je het verteld, dan kunnen ze je namelijk helpen met hoe het werkt met die pil etc.

ze weten het niet want we zitten bij mij thuis altijd stil op mn kamer, want ik doe het hier nooit met hem maar bij hem thuis wel alleen hun denken dat ik daar ook rustig op zn kamer tv kijk.
& Als ik het vertel doe ik t waarschijnlijk pas over 3/4maanden…
okal weet ik nu al dat mn moeder zegt dat ik de pil niet krijg omdat mn relatie ‘tekort’ is (:

Hij slaapt hier wel, maar apart, hij mag ABSOLUUT NIET op mijn kamer slapen of midden in de nacht op mn kamer komen.

toen ik 1maand met hem had vertelde ik mn moeder dat hij bij me thuis wou slapen.
Ze werd ontzettend boos op me, ( ondertussen ze een hele goeie bui had op die dag… ) & ze zei dat ik er niet klaar voor ben om een jongen hier telaten slapen en ik haar kleine meisje nog ben ze die niet kwijt wilt.) …
1maand erna mocht ie hier wel slapen, op een aparte kamer… :x ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[/i]

Zeg dat de pilletjes niet zo goed werkten? En dan tegen de dokter erbij zeggen om er weer naartoe te gaan, dat je vriendinnen je zeiden dat de pil heel goed hielp, ook omdat je last hebt van een onregelmatige menstruatie.

Maar je kan ook gewoon je moeder zeggen dat je aan de pil wil. En vertel haar dat het niet raar is, dat je aan seks doet. En dat de pil alleen maar goed is, bedoel wie wil er nou een zwangere dochter? Maak haar duidelijk dat het geen vrijkaartje is om seks te hebben van haar, maar dat je het ter preventie wil, en dat die seks ook wel zonder pil gebeurt…

Zoals ik al zei: zeg dat er altijd wat kan gebeuren (bijvoorbeeld een verkrachting) en dat je daarom gewoon voor de zekerheid de pil wilt.

Echt, dat domme gedoe van ouders over seks… dat zorgt er alleen maar voor dat jonge mensen onbeschermde seks gaan hebben. Heb je liever dat je kind een gezonde seksuele relatie heeft, of dat ze op haar 15e met een baby of SOA zit?