Probleem!

Shit, ik heb een probleem. Ik moest naar een bedrijf 00,97 cent overmaken. Ik typte bij het overmaken dus i.p.v 00,97 cent, 97,00 euro. Nu is het zo dat ik ( ik ben heel arm) dat op dat moment werd uitgesteld omdat ik het bedrag niet op mijn bank had. Nu heb ik mijn salaris en ik zie ineens dat het afgeschreven is naar dat bedrijf, terwijl dat veel te veel geld is. Het is inmiddels 2 dagen geleden en ik had verwacht dat dit bedrijf het geld eerlijk terug zou storten. Dit is dus niet gebeurd… en hebben hun onterecht die 80 euro van mij! Hoe kan ik dit oplossen? Ik vind dit echt kut

Oeh fuck dat is echt kut. &ze hebben geen 80 maar 96 euro te veel ontvangen.
Ik denk dat je het beste dat bedrijf kan bellen!
Houd dan ook je bestelnummer rekeningnummer data’s alles bij de hand.
Ze moeten dat wel terug storten, dus bellen lijkt mij het beste.

Ja eventjes bellen, en alle informatie bij de hand houden zoals Lovesome zei. En voortaan wat 3x een dubbel check uitvoeren voordat je klikt op ok+verzenden.

Pff, de klantenservice is niet bereikbaar. Het gaat om een bedrijf van Itunes… ( click and buy). Het is een raar bedrijf lees ik nu pas op internet. Mijn bank zelf maar bellen? Ze zeggen dat het nummer niet bestaat van dat bedrijf

Met dat bestelnummer bedoel ik dat 16 cijferige nummer wat meestal op je acceptgiro staat of anders in je bestelformulier.

voorbeeldje:

http://groep1vt2.files.wordpress.com/2007/10/051005.jpg

Hier is die code dus: 1751 3159 0011 0001

Inderdaad je bank bellen, die zal dan waarschijnlijk het bedrijf aanschrijven met een verzoek om het terug te storten. En dan maar hopen dat het bedrijf dat ook doet.

Oh dat is wel heel raar.
Staat er geen nummer op de site van iTunes?
Kan je hun zelf anders niet bellen.
Ik weet niet of het zin heeft om je eigen bank te bellen, je kan het altijd proberen.
Maar zij gaan die 96 euro natuurlijk niet zelf terug geven.

ooh dat is kutt
Volgens mij is er wel iets van dat je binnen 3 dagen je geld nog kan terugboeken ofzo, ik zou even contact opnemen met je bank

Niet als je het zelf hebt overgemaakt. Alleen automatische incasso’s kan je laten storneren.

Bel anders toch je bank, want die kunnen je wel beter op weg helpen.
mail en bel dat bedrijf van iTunes totdat je het voor elkaar hebt.
Anders kan je daarna een brief sturen.

(heb f gezocht op google, je bent zeker niet de enige. Sommige maken duizende euro’s teveel over omdat ze een comma waren vergeten Ö)

Dat wilde ik net typen.
Want als je een incasso hebt gedaan kan je het zelfs na 30 dagen nog storneren.
Las ik net in een juridische website.
Bij een overboeking moet je het door het bedrijf terug laten storten. (:

Ik ga nu bellen. Ik hoop ECHT dat ze iets kunnen doen, aangezien het hier om 80 euro gaat

Ja inderdaad. Krijg je ze toch niet te pakken, moet je de bank bellen.
Je bank kan jou tips geven maar kan er ook zelf achteraan gaan. (:
heel veel succes!!

Nou lekker dan, ik moet het bedrijf zelf bellen, en als ik ze nog steeds niet te bereiken zijn dan moet ik mijn lokale bank bellen, en dan kunnen hun daarin bemiddelen ofzo…

Oke, ik wordt gek. Heb ik eindelijk dat goede nummer gevonden van de klantenservice van click and buy, krijg ik een of andere onverstaanbare Duitser aan de telefoon. Ik weet ook niet wat ik nu nog moet doen, welke bank bellen? De bank waarbij ik ben aangemeld? Rabobank is toch rabobank? Ik wil verdomme me geld terug

Nou ja, even 96 euro geschonken.

Je kunt ook naar je bank gaan, en het uitleggen en vragen of ze het kunnen storneren. Dat heb ik ook wel eens gedaan toen er onterecht geld van mijn rekening was geschreven. Succes!

[quote author=ohmygottie link=topic=164125.msg[quote author=JCDX link=topic=164125.msg[quote author=JCDX link=topic=164125.msg5998182#msg5998182 date=1283248714]#msg[quote author=JCDX link=topic=164125.msg5998182#msg5998182 date=1283248714] date=1283248714]#msg[quote author=JCDX link=topic=164125.msg[quote author=JCDX link=topic=164125.msg5998182#msg5998182 date=1283248714]#msg

Rabobank heeft verschillende vestigingen, je moet contact opnemen met de vestiging waar jij bij zit (waarschijnlijk die in je woonplaats).

[quote author=ohmygottie link=topic=164125.msg[quote author=JCDX link=topic=164125.msg[quote author=JCDX link=topic=164125.msg5998182#msg5998182 date=1283248714]#msg[quote author=JCDX link=topic=164125.msg5998182#msg5998182 date=1283248714] date=1283248714]#msg[quote author=JCDX link=topic=164125.msg[quote author=JCDX link=topic=164125.msg5998182#msg5998182 date=1283248714]#msg

Dat kan dus niet als je het zelf overboekt.

Bel je lokale bank (als je bv. in Veldhoven woont is het Rabobank Veldhoven, dus van je eigen dorp/stad). Die kunnen wellicht helpen. Blijf het andere bedrijf bellen en Google zoveel mogelijk nummers. Mocht dat niet helpen, stuur dan een aangetekende brief!

iTunes heeft inderdaad veel nummers. Heb nog nooit van click and buy gehoord.
Maar ik zoek anders ook nog wel f mee.
@JCDX je kan het niet laten storneren. Want het is geen aut. incasso. &al was het een aut. incasso. Dan kan het nog niet een bij alle soorten incasso’s.
Volgende x toch maar een dubbele check doen (: