Probleem..

Ik heb een grote probleem, ik heb een vriendin en zij ging aan het begin van het jaar echt heel veel met mij om en ik heb natuurlijk ook andere rienden zij ook maar twee weken geleden begon ze ineens mij te negeren enz. En ging ze met een andere vriendin veel om en zo dom als ik was om haar aandacht te trekken schreef ik een brief met een mesje en schreef anders zodat ze dacht dat ik met iemand anders aan het praten was, ook was ik aan het liegen over zelfmoord enz en dat ik mezelf snij. Alleen nu heeft ze het aan mijn mentor vertelt en ik heb alles aan hem opgebiecht en nu moet ik het tegen haar vertellen. Ik heb al een keer gelogen tegen haar en daar voel ik me nu ook heel erg rot over over dit ook maaar ik weet niet hoe ik het tegen haar moet zeggen… help?

Alsjeblieft reacties?

ik heb echt hulp nodig…

Om eerlijk te zijn weet ik niet zo goed hoe ik hierop moet reageren. Liegen over zulke hevige dingen als snijden en zelfmoord omdat iemand je negeert… dat is geen gezonde reactie. Ik heb zelf de aandrang om daarover te liegen nog nooit gevoeld en ik weet dus ook niet goed wat je motivatie precies is, maar ik denk eigenlijk dat je hierbij hulp moet gaan zoeken.
Ik weet niet hoe jouw houding naar haar toe is, maar als ik je verhaal zo lees komt het op mij over alsof ze wel een goede reden heeft om je te negeren, want de meeste mensen zitten niet echt te wachten op een vriendin die continu liegt. Waarom heb je niet aan haar gevraagd waarom ze je negeert? Misschien is er weldegelijk iets in jouw houding wat haar irriteert - als je dat weet, kun je daar misschien op letten.
Wat ik je nu zou aanraden is om eerlijk tegen haar te zeggen waarom je hebt gelogen en dat je spijt hebt. Misschien zit ze daarna nog steeds niet te wachten op jouw vriendschap, dat is heel goed mogelijk - maar laat haar in dat geval gewoon gaan. Je kunt niet iemands vriendschap forceren, ook niet door medelijden op te wekken of wat dan ook. Laat jezelf niet zo afhankelijk zijn van haar vriendschap (en zoek hulp op school of misschien wel een psycholoog).

Maar het was niet echt een bedoeling om tegen haar te liegen, ik was wel eerst een paar dagen depressief om persoonlijke redenen en toen wou ik me ook gaan snijden en dat zei ik ook alleen het gaat beter met me en ik heb maar 1x gelogen tegen haar om persoonlijke redenen. Ik zei dat dus over snijden alleen toen begon het genegeer en liet ze mij alleen achter ik heb haar gevraagd alleen dan antwoord ze er bot op en ik wou zo haar aandacht trekken

wow, het was inderdaad niet goed om te liegen, al helemaal niet over dingen als zelfmoord en zelfverminking, ik snap heel goed dat ze het aan je mentor heeft verteld…sorry