Probleem

Hi iedereen,

Fijn dat je dit leest. Ik deel dit probleem voor het eerst.

Op dit moment heb ik een aantal problemen.
Sinds een paar jaar hebben mijn ouders een restaurant. Sindsdien maakt mijn vader elke dag ruzie met mijn moeder. Hij drinkt 's avonds elke dag alcohol (en hij rookt in huis, wat ook niet prettig is) en dan begint hij allemaal dingen te zeggen. Hij scheldt, hij zeg rare en vieze dingen en nog meer dingen tegen m’n ma. Hij stoort ons (vooral mijn moeder) de hele tijd 's avonds. Als er iets misgaat, dan krijgt mijn ma de schuld van alles. Hij zegt dat zij verkeerd is en zo. Maar alles wat 'ie zegt, klopt niet en het slaat echt nergens op.
En zoals ik al zei: hij rookt. Hij rookt al voordat ik geboren ben. Ik en iedereen in huis, vindt dat hij niet in huis moet roken. Maar hij luistert nooit naar ons. Hij rookt overal en altijd.
Er is echt iets ‘mis’ met hem… Vroeger deed hij nooit zo…

Ik weet niet wat moet ik doen en ik praat hier nooit over met iemand.

Weet iemand wat ik moet doen? Bij voorbaat dank.

He meis, wat naarvoor jullie.
Alcohol kan mensen hele erge moodswings geven, bijv boos worden etc.
Misschien zou jou moeder met je vader kunnen pratne over het stoppen/minderen met alcohol of dat jullie het allemaal met je vader bespreken?

groetjes

Het is een hele nare situatie waar er is denk ik voor jou niks aan te doen. Je vader luistert waarschijnlijk toch niet naar je en het klinkt ook alsof hij een drankprobleem heeft, wat natuurlijk heel makkelijk kan als de alcohol uit het restaurant toch elke dag voor zn neus staat. Misschien kan je er met je moeder over praten en dat zij met je vader praat wanneer hij in een ‘‘normale’’ bui is. Sterkte!

Hi, bedankt voor het lezen en reageren.
Maar helaas valt er met hem niet tre praten. Hij heeft een kort lontje en hij wordt boos als je iets zegt. Hij wordt al boos om de kleinst dingen (die mensen fout doen).
Praten is dus geen optie, vrees ik… :S

Hallo,

Goed dat je dit deelt!
Ik vind dat je (omdat je niet met hem kan praten) professionele hulp moet halen.

Dat zou ik wel eerst met je moeder bespreken. En als ze het er niet mee eens is of niet met een andere oplossing komt bel dan de kindertelefoon en praat erover. Zij willen je vast wel verder helpen!

+ als je dat niet gelijk wilt doen praat dan met je moeder over je gevoelens. Misschien snapt ze je en komt met een oplossing.

XxX ArianaLover (ik hoop dat je iets hebt aan deze tip’s :slightly_smiling_face: )

Good Luck! :four_leaf_clover: