Probleem..

Hey meiden, ik zit met een probleem.
Ik ben echt veel te dun voor mijn leeftijd en lengte. (Ik ben 15 jaar, bijna 16 en ik ben ongeveer 1.65 m) Maar ik heb echt geen flauw idee hoe ik ‘gezond’ zwaarder kan worden. Het liefst wil ik 8/10 kg aankomen omdat dat het goede gewicht voor mij is. Heeft iemand tips om gezond zwaarder te kunnen worden? En voor betere informatie zou ik even melden wat ik (meestal) op een dag eet.

Ochtend:

• 2 brood met pasta (soms ook een banaan maar niet altijd)
  • 1 glas met melk.

Middag:

• 2 brood met pasta of met worst (salami, grillworst etc.)
  • glas cola.

Avond:

• Gewoon wat de pot schaft, haha.
  • glas cola.

Verder neem ik tussendoor ook een appel soms, chocola of chips. En drink ik natuurlijk wel vaker dan 3 keer op een dag.

Ik hoop dat iemand van jullie me kunnen helpen !

xx

Je mist de tussendoortjes op een dag. Denk dus bijvoorbeeld niet aan een sultana, maar bijvoorbeeld een appel of iets tussendoor.
Verder heb ik er weinig verstand van, up voor jou

Edit: sorry ik had niet alles gelezen :’)

Hmm, je eet duidelijk veel te weinig?
Sport je ook nog, en als ik het vragen mag, wat is je gewicht?

Je zal meer structuur moeten gaan aannemen wil je aankomen. Dus denk aan 3 hoofdmaaltijden en minstens 3 tussendoortjes met voedzame producten.

Kijk ook wat je aan de huidige producten die je eet kan vervangen, je drinkt melk, maar wat van melk. Ga voor de volle versie! :wink:

Kijk ook eens naar je ontbijt als ik jou was, het is niet weinig oid maar misschien kan je het vervangen voor wat voedzamers met meer kh, eiwitten en vetten.

Kortom probeer te varieren en kies geen light of halfvolle producten oid.

Andere dingen die aan te raden zijn:

• Noten
  • Genoeg kh / pasta’s /rijst
  • bananen, niet zo zeer ongezond maar wel een goede voedingsbron

Misschien moet je je voedingschema een beetje omgooien. De tussendoortjes die erin horen zie ik sowieso al niet, Denk hierbij aan 2 stuks fruit op een dag,

Soms wilt aankomen gepaard gaan met krachttraining. Je hoeft hier niet van te schrikken want je wordt echt niet zo’n bodybuildervrouwtje ineens. Misschien dus een fitnessabbonnement afsluiten en weinig cardio doen (alleen voor warming up en cooling down?)

Dit zegt het voedingscentrum:

Gezonde mensen met ondergewicht adviseren we om aan te komen, maar dat is vaak niet makkelijk. Op gewicht komen is een kwestie van geduld hebben. 1 kilo erbij in 3 tot 4 weken is al een goed resultaat.
Het beste om aan te komen is vaak en voldoende eten, dus ook vaker iets tussen de hoofdmaaltijden door. Maar ook voor magere mensen zijn maaltijden met veel verzadigd vet ongezond. Een zogenaamde ‘slagroomkuur’ raden we daarom af.

Wat dan wel? Hieronder staan wat suggesties voor tussendoortjes die naast calorieën ook vitamines en mineralen leveren:

• een beschuit, cracker, toast of knäckebröd, besmeerd en belegd met plakjes banaan, appel of aardbeien, 20+ (smeer)kaas met tomaat en/of tuinkers, een lepel tonijnsalade, plakjes gebraden rosbief of fricandeau met wat mosterd of chutney, cervelaat- of gekookte worst met plakjes augurk.
  • tosti’s met kaas, ham en plakjes ananas of appel
  • plakken ontbijtkoek
  • melk, karnemelk, yoghurtdrank, chocolademelk of milkshake
  • vla met yoghurt, yoghurt met vruchten, een ijsje
  • soep met stukjes kip of soepballetjes, groente en vermicelli, met stokbrood

Het is belangrijk om ‘trek’ te hebben. Hieronder vind je 3 tips om je eetlust te bevorderen, zodat je meer kunt eten.Het is belangrijk om ‘trek’ te hebben. Hieronder vind je 3 tips om je eetlust te bevorderen, zodat je meer kunt eten.

• Eet niet te vet. Te vet eten remt de eetlust, terwijl het juist de bedoeling is vaak iets te eten.
  • Friszure gerechten stimuleren vaak de eetlust, zoals een glas vruchtensap of tomatensap of een paar partjes fruit. Ook een kop bouillon een half uur voor de warme maaltijd kan de trek op gang brengen.
  • Zorg voor een goede voorraad boodschappen in huis. Zo is er altijd iets te eten, ook voor tussendoor.

En ik zou cola vervangen door iets anders, elke dag cola is voor niemand gezond.

Hoeveel weeg je nu dan?
Diëtiste bezoeken voor goed advies?

Ik vind het niet bijzonder weinig wat je eet hoewel fruit erbij toch wel een goed idee is, kan nooit kwaad.

Ik zou sowieso wat meer en wat gezonder gaan eten. Veel noten, fruit, yoghurt, muesli tussendoor in plaats van chips en cola bijvoorbeeld. Probeer wat boterhammen meer te eten misschien

Ik zou wat vaker noten nemen tussendoor: walnoten, pecannoten etc.
Gezond en vol goede calorieën!

Hoeveel weeg je dan? Ik zou cola vervangen door water.