probleem :(

Girlss I have a problem

Nou het zit zo: ik heb een vriend waar ik heel goed meer overeen kan. We konden uren prate, lachen en hij vertrouwde me en ik hem ook. Ik heb/had nooit gevoelens voor hem en hij ook niet voor mij. Het was echt een pure vriendschap. Twee weken geleden deed hij heel kortaf tegen me op w’app. Ik vroeg de hele tijd of er iets was enzo maar hij vertelde me dat er niets was. Ik geloofde het niet want hij heeft nog nooit zo gedaan tegen me. We hebben het gesprek beeindigd.

En nu komt het

Sinds die dag stuurt hij me niet meer (terwijl hij ervoor om de second mij een berichtje stuurde), we zitten ook op dezelfde school en normaal gezien zijn we elke pauze samen. Hij komt niet meer naar mij en kijkt me zelfs niet meer aan. Why? I don’t know. Nou, 3 dagen na het kortaf-gedoe-gesprek op whatsapp heb ik hem weer een berichtje gestuurd waarin ik vroeg wat er was. En weer deed hij heel kortaf en het gesprek eindigde al na 10 minuten.

Nu twee weken later spreken we niet meer met elkaar en kijken we elkaar niet meer aan. Ik vind het heel erg want hij was een erg goede vriend van me, en hem wil ik ZEKER niet kwijt! Hebben jullie misschien tips voor me wat ik kan doen?
En ik zeg het nu al ik ga hem NIET sturen. Ik heb dat al is gedaan en als ik het nog is doe komt het veel te “plakkerig” over.

Ik zal het heel erg waarderen moesten jullie met tips komen die me kunnen helpen. Ook als je ooit zoiets hebt meegemaakt laat het dan eventjes weten. Ik word hier namelijk gek van…

Spreek hem op school aan. Dan heeft die minder kans om te vluchten. Succes meis.

Hem in real life spreken en er achter proberen te komen wat er aan de hand is.
Maar als hij niets los laat en dat ook niet van plan is te doen, zou ik er mee kappen.
Succes!

Dit.

En niet heel toevoegend, ik zag laatst dit op twitter en vond het best wel een mooie gedachte, niet dat je die vriend dus zomaar moet laten gaan, maar misschien een rustgevend argument voor je gedachten.

Maarja dat vond ik, dit hoef je natuurlijk niet met me eens te zijn haha.

En ik ben niet streng gelovig

Erg bedankt voor jullie advies meiden! Maar op school is hij vaak met zijn vrienden en hij kijkt me niet eens aan zoals ik al zei, ik wil me niet vernederen ofzo. Want stel ik ga naar hem en hij negeert me, of hij loopt weg dan sta ik daar voorschut. Ik ga hem denk ik gewoon laten en als hij echt van me houdt als vriendin zal hij wel vanzelf terugkomen, toch? @bluebalexx hele mooie gedachte inderdaad. Het gaf me een soort van rust in mij. Dankje!

Als het echt je vriend is komt hij terug naar je en legt hij alles uit. Ik zou stoppen om achter hem aan te gaan. Vriendschap moet van allebij de kanten komen.

Meisjes, het is nog steeds hetzelfde. Hij stuurt me niets en op school doet die alsof ik lucht ben. Wat moet ik doen? Ik wil eigenlijk gewoon wachten tot het initiatief van zijn kant komt, want hij is degene die me opeens liet vallen. Maar langs een andere kant ben ik bang dat hij het zo gaat laten en dat het nooit meer goed komt. Ik wil hem niet kwijt… helppp :’(

Ga naar hem toe en /care dat hij je niet ziet. Zorg er maar voor dat hij je aankijkt. Vraag om duidelijkheid. Als hij je dat niet geeft, dan kan hij opdonderen, dan is hij het niet waard :slightly_smiling_face:

Bedankt voor je reactie. Ik zou graag willen gaan maar ben bang dat hij wegloopt of mij negeert ofzo en dan sta ik daar voorschut. En je hebt gelijk, hij is me inderdaad niet waard. Maar hij was zo’n goeie vriend van me, ik snap echt niet wat er met hem gebeurd is.

Heel raar dat je echt niet weet wat er aan de hand is. Kan je je echt totaal niets bedenken? Iets over hem dat je tegen een vriendin hebt vertelt, maar wat bijvoorbeeld weer bij hem terecht is gekomen bijvoorbeeld?

Als je een super goede vriendin van hem was, dan weet je toch waar hij woont. Ik zou erheen gaan en vragen wat er aan de hand en dat je het echt jammer vindt. Dat kan je wel doen als je het niet op school durft te doen. Als hij nog bij zijn ouders woont, heb je meer geluk om een gesprek met hem te krijgen. Ik zou in ieder geval zeggen als hij je af probeert te wimpelen, dat je alleen een reden nodig hebt en hem dan met rust laat, maar dat je op deze manier zelf geen rust hebt in je hoofd.

Succes meid!