probleem..

lieve meiden,

ik heb een ingewikkeld lang verhaal, en ik hoop dat jullie het kunnen begrijpen

Het begon allemaal 3 jaar geleden, mijn beste vriendin en ik waren op een zwemfeestje. Daar ontmoette we een jongen X. Ik vond hem oke, maar mijn vriendin vond hem meteen leuk. Ze durfde niet zijn nummer te vragen en facebook had hij ook niet. Na dat feestje heeft ze nooit iets van hem vernomen, tot vorige jaar. Mn vriendin en ik zaten in het examenjaar van de havo, en hij was op onze school gekomen, en hij zelf zat ook in de examenjaar, maar dan op de vwo. Mijn vriendin vond hem nog steeds leuk en durfde nog steeds niet op hem af te stappen. En zo ging een jaar voorbij, zonder dat ze ooit met hem heeft gesproken. 2 weken geleden gingen we uit, en we zagen hem. Na lang zeuren, dat ze deze kans niet weer moet laten gaan, is uiteindelijk naar hem toe gestapt. Hij was deels aangeschoten, en enigste wat ze zeiden was hoi, en hoe gaat het. Vorige week kwam ze bij mij en vroeg hoe ze nu met hem moest doen. Uiteindelijk had ze verzoek op facebook verstuurd. Hij had haar geaccepteerd, maar hij vroeg wie ze was. Zij was helemaal in paniek en ze vroeg aan mij om met hem te praten, omdat ze niet wist wat ze moest zeggen. Dus ik praat tegen hem en af toe zei zij wat ik moest zeggen. Al snel hadden we leuk gesprek, en het klikte, op gegeven moment hadden we over liefde en relaties. Hij vertelde dat hij op lichtgetinte meisjes met donkere haarkleur op viel, en ik ben zelf lichtgetinte en ik heb donker haar, maar mijn vriendin was blond. Ze wist meteen al dat hij niet op haar viel. Dus ik vond dat ik hoe doen ook hij haar leuk zal vinden. Ik had zelfs gesprekken tot 4 uur snachts met hem. Op een gegeven moment hadden we over onze eerste liefde en hij vertelde, dat hij drie jaar geleden een meisje ontmoette op een zwemfeestje, wie hij hopeloos verliefd op was, maar niet durfde om een gesprek met haar aan te knopen. Dus ik vraag aan hem wie het was en hij beschreef haar, en toen bleek dat ik het was. Mijn vriendin zag dat ook, en was er kapot van. Doordat kregen we ruzie, en dit is de eerste keer dat ik ruzie met haar heb, het ergste van allemaal is dat ik nu ook verliefd op hem ben. ik raak nooit snel verliefd, en dit is eigenlijk ook de eerste keer. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen wat ik weet niet meer wat ik moet doen
.
Sorry dat het zo lang is!
X

Je zult eigenlijk moeten kiezen, hoe moeilijk dat ook is. Je laat óf de jongen gaan, en behoudt de vriendschap met je vriendin, of je gaat voor die jongen maar dan is de kans groot dat je je vriendin kwijt bent. En denk ook goed na over hoe leuk je hem eigenlijk vind. Ben je écht verliefd, of is het slechts leuk vinden?
In mijn geval zou ik voor de vriendin kiezen, omdat een verkering uit kan gaan maar (echte) vrienden zijn voor altijd.

Dit is echt een hele moeilijke situatie, maar ik zou voor je vriendin kiezen, ookal vind ik haar reactie een beetje overdreven. Jij kan er niks aan doen dat hij verliefd op je is…

Ik zou eens even goed met je vriendin gaan praten. Jij kan er ook niks aan doen en dan kan je het wellicht met haar uitpraten. Met die jongen zal ik in eerste instantie vrienden blijven. Wie weet als je vriendin er overheen is dat het dan wat wordt. Als het echte liefde is, maakt een tijdje wachten niet uit toch?

Allemaal super bedankt. Ik was van plan om naar haar toe te gaan maar ze kwam bij met bloemen jaja, om te zeggen dat het haar spijt. Ze had er over nagedacht en qua karakter vond ze hem niet leuk meer, inmiddels vind ze een andere leuk haha. Zij wilt nu dat ik contact met hem zoek, maar ik vind het wel te snel gaan. Wat vinden jullie het van?

Ik zou zeggen doen! Grijp je kans het komt niet vaak voor dat een jongen jou leuk vind op precies het zelfde moment dat jij hem leuk vind bijmijdan

Lief van je vriendin dat ze zelf weer naar je toe komt! Ik zou hem gewoon rustig leren kennen :slightly_smiling_face: Je hoeft je nu in ieder geval niet schuldig te voelen of iets dergelijks, dus kun je gewoon je gang gaan. Leer hem rustig kennen, alles op zijn tijd :slightly_smiling_face:

Ow ik zie nu dat het al opgelost is, ik zou contact met hem zoeken! Ga ervoor :slightly_smiling_face:

Maar oke het probleem is dus wel opgelost, maar heb jij al die tijd in naam van je vriendin getypt? Dat gaat hij niet waarderen denk ik :stuck_out_tongue:

Ja, ik heb onder mijn vriendin getypt :flushed: hihi, maar ik heb inmiddels een facebookverzoek gestuurd, nu hopen dat hij het accepteerd :wink:

Ik zou voorje vriendin kiezen, waarschijnlijk gaat je verkering over een paar jaar weer uit. vriendschap duurt langer. en er zijn wel meer leuke jongens!

Op wie je verliefd wordt kan je niet kiezen, ik snap je vriendin wel. maar ze moet maar acceteren dat hij jouw leuk vind .Als ze echt zo’n goede vriendin is zou ze blij voor je zijn en jullie een kans geven…

Hij heeft me geaccepteerd yeeey :wink: haha ik maak hier een vreugdedansje :upside_down_face:

Bedankt voor je advies :wink: maar het is al goed tussen ons :slightly_smiling_face:

Daar heb je gelijk in dat je niet kan kiezen op wie verliefd wordt, maar Ze heeft nu inmiddels al geaccepteerd :wink: