probleem... zelfde crush als mijn vriendin

Hooi,
Mijn vriendin heeft al ong 3kwart jaar een jongen uit mijn klas leuk gevonden. Maar nu ze erachter is gekomen dat hij haar (waarschijnlijk) niet leuk vindt, vindt ze hem niet meer zo leuk als eerst. Nu mijn probleem: Ik vind die jongen al een tijdje ook best wel leuk, en hij mij vgm ook (dat zei mijn vriendin zelfs ook)… maar het zou zo lullig zijn voor mijn vriendin als ik iets met hem zou krijgen, en ik wil haar daar niet voor kwijtraken… Dus aan de ene kant wil ik wel met hem en vind ik hem wel leuk, maar aan de andere kant denk ik: nee, het kan niet, het is niet eerlijk en niet aardig voor mijn vriendin…

Dus wat moet ik doen!?

Vraag aan je vriendin wat zij er van zou vinden en vraag haar om er eerlijk over te zijn. En kom er achter of het ‘best wel leuk’ is voor heel eventjes, of ‘best wel leuk’ voor een lange tijd. Als je hem niet superleuk vindt, zou ik hem gewoon laten lopen en zoeken naar een leukere jongen, zeker omdat je vriendin hem leuk vond/vind

Hoe zou jij je voelen als je die vriendin was en het andersom was geweest?
Je zegt zelf ook dat je haar daar voor niet wilt kwijtraken.

ik zou het andersom ook niet leuk vinden nee, daar heb je gelijk in. Dus ik laat het nu maar zo. Jammer, maar ik wil daarvoor niet een vriendin kwijtraken :slightly_smiling_face:

↑↑

hmm… mijn vriendin is wel een van mijn beste vriendinnen, dus ik kan me niet voorstellen om geen contact meer met haar te hebben… Maarja ik merk het nog wel als ik hem echt leuk of juist niet zo leuk vind.

Ik vind ook iemand leuk, nu heb ik dat aan mijn nicht verteld zegt ze: ‘ja hij is best knap en schattig’… Ik vragen of ze hem leuk vindt zegt ze: ‘weet ik niet, wil ik iig niet… Als hij mij zou vragenzou ik ja zeggen-,-’ betekent dit datze hek wel of niet leuk vind? Ik had het net tegen haar verteld en minuut later zegt zij dat…
Ohja vriendin vertelde dat ze echt heel veel plannetjes heeft vsn cadeau voor hem halen en wegbrengen tot streetdance filmen… Ze kent hem alleen via whatsapp…

Wat ben ik blij dat ik dit probleem niet meer heb.
Aangezien het bij mij tegenwoordig de variant; Bro’s before Dicks is.
En de 2 goede vriendinnen die ik dan heb die vallen op compleet andere jongens dan ik.

Maar als ik jou was zou ik gewoon even bij je vriendinnetje peilen. Voor hetzelfde geld voelt ze niks meer voor deze jongeman en zou ze het leuk vinden als je iets met hem kreeg. Zo had ik 4 jaar geleden een vriendje en we kwamen er na ongeveer een week achter dat we als stelletje niet zouden werken, maar als vrienden hebben we altijd harstikke goed gewerkt. Toen heeft een vriendinnetje van me gevraagd hoe ik het zou vinden als ze met hem uit zou gaan. En deze heeft toen een tijdje een relatie met hem gehad, nooit problemen mee gehad. (: