Probleem: Vriendje & Ouders!

Hallo allemaal! (:

Ik val maar meteen met de deur in huis; sinds 2 weken heb ik een heel lief vriendje, alleen mijn ouders weten er nog niks van. Het komt er dus op neer dat ik het ze niet durf te vertellen.

Een tijd geleden heb ik ooit het onderstaande smsje naar mijn vriendin gestuurd:
Ik weet nog dat mijn moeder ooit eens vroeg of jij nogsteeds met Jelle had. Dus ik zeg nee dat is uit. Vraagt me moeder waarom dan? Zeg ik van weet ik veel (ik had zoiets van waarom wil jij dat weten? En bovendien vond ik het gewoon raar om te zeggen xd). Begon me moeder ineens op zo’n verafschuwende toon; ‘‘Nou ze was die Jelle vast gewoon zat. blablabla. Je moet nog niet aan jongens beginnen. blablabla. Die doen het toch alleen maar om een beetje met de meisjes te kunnen zoenen. blablabla.’’ Nou dat geeft je als dochter ook lekker veel moed om te zeggen dat je een vriendje hebt.

Snappen jullie het nog?
Hier zal dus die angst om het thuis te vertellen ook wel wegkomen… En ik weet niet wat ik nu moet doen, wanneer ik het moet vertellen, en bovenal hoe.

Me moeder heeft ook altijd wel gezegd dat ik later maar een schiere vent moet uitzoeken die een goede baan/goede opleiding heeft gehad en dat ik me eerst maar moet richten op me school enzo.

Nouja, deze dingen kunnen ook nog meespelen;
x. Hij is 19, ik 14, over 2 maand 15.
x. Hij woont op zichzelf, is uit huis gezet omdat het thuis niet lekker ging en heeft gescheiden ouders.
x. Deed Mavo geloof ik (of vmbo. weet zo niet precies). Hij doet nu een opleiding detailhandel. (mn moeder zeurde altijd over een goede opleiding en baan, maar ik bedenk me net… Mn pa deed ook detailhandel, heeft een eigen bedrijf en een aardig budget. Dus eigenlijk kan dit geen eens een twijfelpunt zijn XD. maargoed.)

Dat kunnen dus dingen zijn (denk ik) waarom ik het ook niet durf te vertellen.
Goed, ik ben dus ten einde raad eigenlijk, en ik wil graag jullie hulp!

Best lang verhaal, maargoed. Alleen als je het al hebt gelezen; heel erg bedankt!
Xx <3

Gewoon zeggen, ze kan niet zeggen dat je moet stoppen met verliefd zjin ofz. Mss zegt ze wel iets over jullie grote verschil van leeftijd.

[i]Idd, je kunt niet kiezen op wie je nou wel of niet verliefd wordt. En je kunt beter een vriendje hebben die lief is maar minder goed geschoold, dan een vriendje die goed geschoold is maar je niet genoeg liefde toont. Het gaat toch om het karakter, niet of hij later veel geld verdient of niet.

Ik denk idd ook dat ze iets zal zeggen over het leeftijdsverschil, want 19 jarige jongens willen wel graag meer dan alleen vriendje en vriendinnetje zijn he ;o[/i]

Ja, ik weet het. Haha, vertel mij wat dat hij al meer wil xD. Maar ik weet verder goed mn grenzen aan te geven en ken hem ook al bijna een half jaar.
Maargoed, ik weet ook gewoon niet goed hóé ik het moet vertellen, wanneer enzo, en hoe ik zo’n gesprek het beste op gang kan krijgen…

[i]Ja is ook moeilijk… Wanneer heb ik het toen verteld? Volgens mij was dat op vakantie, toen vroeg ik aan mijn moeder of hij als we terug waren op bezoek mocht komen en toen zei ze zelf al gelijk, is het je vriendje dus dat ging lekker makkelijk :stuck_out_tongue:

tja wanneer het juiste moment is, weet ik ook niet. Ik zou gewoon beginnen van ik ken een hele leuke jongen, ik ken hem al een tijdje and it happens to be my boyfriend :’) nee ik weet niet, ik kan je niet helpen :blush:

iig succes en het komt vast wel goed![/i]

gewoon vertellen!
je kan dan wel bang zijn voor hun reactie, maar het is joun leven, jij wilt hem als vriendje dus daar moeten ze maar mee leven!
En ze zullen het vast wel accepteren.

ik zou eerst met je moeder gewoon rusten gaan zitten, en het dan proberen te vertellen…

naja, succer ermee!
xxx

Neem hem gewoon mee naar huis… Dan ziet ze hem en kan ze zelf oordelen.
Dan hoef je het ook niet te vertellen, die link kan ze zelf dan wel leggen waarschijnlijk.
Dat doe ik altijd :’).

Je zegt het zelf pas 2 weken. Als je altijd alles aan je ouders vertel zou ik het gerust vertellen. Ze kunnen je toch alleen maar advies geven en niks verbieden. En duidelijk maken als ik het stiekem moet doen dan weetje dat ik tegen je lieg. Maar ik wil juist niet liegen. Je kan altijd wachten tot de relatie stabiel is. Tja, relatie is pas stabiel als je 2 maanden verder bent ofzo. Maar als je wil vertellen moet je gewoon vertellen. Ik heb nu 13 maanden maar mn vader weet er nog steeds niks van! =P