Probleem tussen familie&vriendje

Hee, ik heb een probleem. Ongeveer ander half jaar geleden werd er een jongen verliefd op mij, ik was in die tijd heel close met mijn nicht (D) maar ik werd ook verliefd op die jongen, we kregen wat en het contact met D verwaterde, D vond mijn vriend ook leuk nog voordat ik hem leuk vond, maar mijn vriend had gezegd dat zij niet zijn type is, toen werd D blijkbaar jaloers en ging mijn andere nichtjes er bij betrekken E en C.

D deed raar tegen mijn vriend, en praatte over hem, dat hij een player is en dat ik het uit moest maken, na 2 weken kreeg ik twijfels, toch nam ik mijn vriend in vertrouwen, en wat bleek? D loog, het was een andere jongen maar met dezelfde naam. Oke, hier is mijn vriend toen boos om geworden, en hij is nogsteeds boos…

Nu, lange tijd later ga ik niet meer naar verjaardagen van hun, gewoon omdat mijn ouders er ook niet heen willen, ik krijg op msn allemaal vragen naar mijn hoofd toegeslingerd ‘waarom kom je niet’
En ik denk zelf dat ze continue over me aan het roddelen zijn, áls ik een keer bij ze ben, gaan ze me een beetje buitensluiten.

Samengevat: Ik heb 3 nichtjes, C, D en E. met D was ik vroeger heel close, maar er werd een jongen verliefd op mij, D zag hem ook wel zitten maar de jongen had haar op een vriendelijke manier afgewezen.
Even later kreeg ik wat met de jongen, en ik was minder op msn (ik en D deden altijd videogesprekken)

D kon het niet hebben dat ik met de jongen had, en stookte een beetje tussen ons, ze verzon dingen over de jongen en probeerde het uit te laten gaan. Dat lukte niet, dus werd ze boos en haalde ze C en E er bij. E is de ex van de jongen, dat wist ik op het begin niet.

Ik heb nu dus een nichtje, E en dat is de ex, C is een oude vriendin van mijn vriend(de jongen) en D was verliefd op hem, heel ingewikkeld, maar waar ik mee zit:

Mijn vriend kan niet met D overweg en E en C beginnen mij een beetje te ‘haten’ omdat ik volgens hun mijn vriend voor mijn familie kies, dat is ook zo maar als ik bij mijn familie ben doen ze allemaal heel raar en ik voel me dan gewoon niet op mijn gemak…

Oke misschien kunnen jullie me niet helpen maar ik moest het even kwijt.
EDIT: oke mijn samenvatting is groter als het verhaal zelf, sorry!

Hmm lastig. Misschien moet je met ze praten en ze uitleggen dat je je vriend niet verkiest boven hun, maar dat je met hem wil samenzijn & dat het moeilijk is je tijd te verdelen?

Dat is het probleem, ik praat af en toe met D op msn, laatst heeft C me ook geholpen met een ruzie, maar ze blijven mijn vriend niet accepteren lijkt het wel… En ik was laatst dan op een feest bij hun en mijn vriend zou de bbq doen, maar ze waren de hele tijd naar hem aan het vragen, en over hem aan het praten, en dan denk ik; Je wilt niet dat ik zoveel met hem omga, maar zelf praat je wel de hele tijd over 'm…

Ik denk dat je er weinig aan kan doen…misschien praten met je familie.
Dat je je vriend niet wil verkiezen boven hun maar dat je je met dit gedoe niet op je gemak voelt enzo en dus eerder leuke dingen gaat doen met je vriend dan door hun raar aangekeken te worden.

Ik had dit probleem namelijk ook met mijn vriendinnen, dat ik minder met hun afsprak maar dat is nu verholpen door meer met ze af te spreken… Oh god ik haat dit

ik zou dit dus zeggen tegen je nichtjes.

Nja ik zit er best mee, 2 van hun zijn vandaag 16 geworden en D word volgende week 17…
Ik denk dat ik dan ook niet naar D ga maar ik heb altijd al smoesjes moeten verzinnen maar ik durf gewoon de waarheid niet te zeggen, ik wil niet uit de familie getrapt worden snap je?

Het zou nogal triest zjin dat je uit de familie wordt getrapt omdat zij zo jaloers zijn, toch?
Hou de eer aan jezelf (:

Hou de eer aan jezelf? :blush: dat snap ik niet helemaal (A)
Maar ik heb altijd moeite gehad met nee zeggen, nu nogsteeds. En ik heb echt een grote familie aan mijn moeders kant, aan m’n pa’s kant heb ik geen nichtjes… dusja het is gewoon rot dat ze altijd mensen erbij moeten halen en van mening moeten laten veranderen.

Up (:

nja, ik werd een poos geleden ook buitengesloten. omdat ik meer bij mn vriend was dan bij mn vriendinnen,
en toen heb ik gewoon wat leuks met hun gedaan, zonder het over mn vriend te hebben.
en nu is het gewoon dat ik ook veel naar mn vriend ga, maar ook naar mn vriendinnen.
en dat werkt.

weet niet wat ik nou bedoel hiermee. en wat jij er aan hebt.
maar miss een tip ?

Ja klopt maar ze vragen telkens van ja doe je iets mee? Enzo, en dan ben ik er, en dan gaan ze me negeren en raar doen, dusja…

ja of ze gaan zeker heel kortaf doen enzo.
dat ken ik allemaal.

maar probeer dan zelf iets voor te stellen.
of je gaat iets doen wat jullie eerder altijd deden, voor ze zo gingen doen.

Ik snap er niets van.

praat daar dan met ze over! praten over wat je hier allemaal vertelt zal veel oplossen