Probleem tijdens examens

Hoi allemaal

Ik heb een redelijk groot probleem tijdens de examens, ik schrijf linkshandig en daardoor schrijf ik dus ook trager dan gewone rechtshandigen. Maar ik schrijf blijkbaar heeeel traag aangezien ik nooit op tijd klaar ben met mijn examens, en dan moet ik examens afgeven die maar voor 2/3 ingevuld zijn.

Ik heb gemerkt dat linkshandigen sowieso trager schrijven aangezien wij, linkshandigen, niet zoals rechtshandigen gewoon kunnen glijden over ons blad, wij moeten eerder ‘duwen’ om te schrijven.

Heeft iemand ideeën wat ik hieraan kan doen?
Want ik ben dan nog eens perfectionist en dat doet er helemaal niets goed aan.

Ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen? Want mijn punten lijden er duidelijk onder.

(Ik had al op school om advies gevraagd maar die konden mij niet verder helpen, ook wouden ze er geen ‘extra’ rekening mee houden om dan meer tijd te geven omdat dit dan niet eerlijk is tegenover de andere leerlingen.)

Alvast bedankt! :wink:

uh ik schrijf net zo snel als rechtshandigen hoor?

Jonge, gewoon sneller gaan schrijven :"). Ik heb dit nog nooit gehoord, hahaha.

Huh? ik zie juist dat sommige linkshandigen eerder klaar zijn. Ik denk dat het dan gewoon zegmaar aan jouw snelheid ligt. De een schrijft gewoon sneller dan een ander. Daar kun je gewoon geen rekening mee gaan houden met examens

Je wilt trouwens dat je school er rekening mee houdt dat je sloom bent ? :’)

Nou nou nou dat valt ook wel mee. Ik ken genoeg mensen die links schrijven en gewoon super snel schrijven.

Maar aan de andere kant, ik snap je wel. Ik schrijf ook ontzettend sloom en dit heb ik eigenlijk al met alles dus niet alleen met schrijven. Maar omdat dat nou komt omdat ik links ben? Waarom heb je het er met je school niet meteen over gehad? Want dit moet je toch ook tijdens toetsen in het verleden hebben gehad? Tenminste… Mijn school heeft er prima rekening mee gehouden tijdens toetsen in die 4 jaar tijd. Met de examens niet natuurlijk, maar mijn school heeft mij veel geholpen met het maken van oefenexamens, en vertelden mij dingen zodat ik meer inzicht zou hebben en sneller zou kunnen werken tijdens de echte examens.

Maar even serieus, dit ligt echt niet zo snel aan links of rechts zijn hoor.

Inderdaad in het middelbaar hielden ze er rekening mee, echt over spreken heb ik nooit gedaan maar de leraren hadden dat door dus met toetsen en examens lieten ze mij en nog een ander meisje altijd wat langer werken.

Maar nu ik op hoge school zit is dat onmogelijk, en ik heb echt al veel geprobeerd ik kan echt niet snel schrijven er zit precies een vloek op mij ofzo :stuck_out_tongue:

Ik heb school NOOIT gevraagd om er rekening mee te houden, zij hebben mij dat gewoon gezegd dat ze dat niet kunnen doen, aangezien ze mij erover aanspraken dat mijn examens niet helemaal ingevuld waren

Gwn sneller schrijven. Ik begin ook altijd heel netjes en dan wordt het steeds slordiger maar liever dat dan dat het niet ingevuld is.

Ja ja alsof iemand je tegenhoud, zo voelt het hahaa. Mijn opleiding is gelukkig voor 85% praktijk dus ik hoef echt zelden meer toetsen te maken of te schrijven. Dat is wel heel fijn.

Welke opleiding doe je dan? :flushed:

Nou mensen wat een lullige reacties zeg. Ze dacht gewoon dat het kwam omdat ze linkshandig is, nu blijkt dat niet zo te zijn, maar dan kunnen jullie nog wel aardig zijn. Ik snap heel goed dat examens een stressvolle periode zijn.

Kun je niet oefenen met schrijven? Dus gewoon thuis, en dan zo veel mogelijk schrijven! Dat je kijkt welke letters je sneller schrijft (klinkt stom, maar ik kende iemand die haar R heel uitgebreid deed en ik maakte er gewoon zo’n ‘r’ van en dat scheelde al een heel klein beetje). Dat soort dingen. Gewoon oefenen.

Ik zou ook oefenen! Dit is trouwens niet lullig bedoeld: maar ben je ook wat trager in oefeningen oplossen ofzo? Want het lijkt me echt onwaarschijnlijk dat je zooo traag schrijft dat je een test niet afkrijgt… Dat kan toch niet enkel daaraan liggen?

Maar goed, veel oefenen dus, en inderdaad kijken hoé je letters schrijft. Sommige handschriften nemen sowieso al heel veel tijd in beslag omdat ze superkrullerig en mooi zijn. Maar zolang iets leesbaar is, is het goed.

Oh jij begrijpt me helemaal!! en je mag van geluk spreken met zo een opleiding dan, ik studeer voor boekhouden en in de praktijk is dat allemaal via computer, maar tijdens de opleiding moet je alles via papier leren maken en geloof me dat is heeeeel veel schrijven.

Ja je hebt gelijk, nu ik eraan denk maak oefeningen ook inderdaad trager, want ik heb zeer veel last van stress dus dan duurt het even eer ik door heb wat ik moet antwoorden op de vraag ookal ken ik het, het komt er niet meteen uit…

Wat boeit het of je examen netjes geschreven is? Zolang het maar leesbaar is en alles is ingevuld lol. Liever een voldoende en een lelijk examen dan andersom.

Sneller schrijven, dat linkshandige langzamer schrijven is pure onzin, ligt aan jou.

Ik kan het me eigenlijk best wel voorstellen dat linkshandigen langzamer schrijven. Ze schrijven ook vaak met die hand helemaal krom, omdat ze anders de inkt uitvegen als ze er met hun hand over heengaan tijdens het schrijven. Lijkt mij best inspannend dus kan me dat eigenlijk best voorstellen haha.

Ik ben linkshandig en was juist altijd als eerste klaar met toetsen.