Hallo mensen,
Ik doe nu TL en ik heb me al ingeschreven de opleiding Doktersassistente, omdat ik namelijk te horen had gekregen dat het profiel dat ik op de havo wou doen niet meer mogelijk voor mij was… Ik zit in een schakelklas voor de havo op dit moment.
Nu ben ik vandaag dus weer bij de decaan geweest (deze keer de havo decaan) en die vertelde me dat het wel kon. Ik heb nu op TL Wiskunde, Biologie, Economie en Duits. (naast de verplichte dingen dan). Maar ik weet al een half jaar dat ik niks met economie wil, ik wil iets medischs. Dus zou ik op havo N&G moeten kiezen, maar ik heb dus geen scheikunde en geen natuurkunde.
Nu zit ik er aan te denken misschien toch niet naar MBO maar Havo 4 te gaan, maar ik ben bang dat het met Natuurkunde en Scheikunde wel zwaar wordt. In de derde stond ik voor Scheikunde een 7.5 en Natuurkunde een 6.3. Niet zo hoog dus. Ik heb ook geen idee of het mogelijk is! De decaan zei dat ik sowieso wel een bijspijkercursus voor Scheikunde kon volgen, natuurkunde hebben we het niet over gehad omdat ik dat toch niet wou. Maar nu ik erover nadenk, natuurkunde is voor veel dingen ook wel verplicht en heel erg handig. Ik kan wel Aardrijkskunde kiezen ipv natuurkunde, maar dat vind ik eigenlijk ook niks.
Weet iemand ook hoe ik dit aan zou kunnen pakken? Of is er iemand die iets soortgelijks heeft gedaan? Ik wil echt geen M profiel, want ik wil niks met economie of talen ofzo. Voor Biologie sta ik overigens een 8.2 en Wiskunde een 7.0 en gemiddeld voor alles een 7.8
Heel verhaal maar ik weet nu eigenlijk niet zo goed meer wat ik moet.
Heb je veel voorkennis nodig als je in Havo 4 opnieuw begint met deze vakken? Of beginnen ze weer echt helemaal bij 0 en bouwen ze het langzaam op?