Probleem: nieuwe klas

Heey,
Ik heb net mijn nieuwe klas te horen gekregen en er zit eigenlijk maar één goede vriendin van mij in. Eigenlijk vind ik dit helemaal niet erg, maar er zit ook een ander meisje in mijn klas die populair is haar aandacht opeist. Omdat mijn vriendin eigenlijk populair wil zijn, gaat ze met haar om en laat ze mij dan een beetje links liggen. Ik weet dat ik niet bevriend met zo’n persoon moet zijn, dus heb ik een tijdje geleden al geprobeerd haar uit te leggen dat ik het niet leuk vind als ze dat doet, alleen toen reageerde ze alsof ik me aanstelde. Ik heb haar ook een beetje uit mijn leven vermeden, zodat ik niet meer de hele tijd met haar om ga, alleen wil ze wel de hele tijd afspreken.
Mijn moeder heeft gezegd toen ik dit verteld had, of ze niet moest bellen of ik naar een andere klas geplaatst kan worden. Ik voel me nogal een aansteller en ik ‘durf’ het eigenlijk niet. Ik zou dan dus overgeplaatst kunnen worden naar de klas van mijn beste vriendin, waar ook een paar andere vriendinnen van mij inzitten. Ik heb alleen een soort deadline, ik moet het voor woensdag laten weten.
Weet iemand wat ik moet doen?
xx

Ik zou gewoon bellen joh! Dat is niet zeuren, juist gezellig toch? :sob::muscle:

Ik zou bellen,heb ik ook gedaan.Het is nu een stuk leuker om naar school te gaan!
En als er een paar andere vriendinnen inzitten is dit toch een betere keuze dan datje een heel jaar in een klas moet zitten met een aanstelster :frowning_face: :wink:

ja zou ook gewoon naar een andere klas gaan. boeiend.

Het leuke aan een nieuwe klas is, dat je ook veel nieuwe mensen leert kennen. Op deze manier krijg je de kans om nieuwe vrienden te maken, die je net krijgt als je naar een klas gaat waar al je vrienden inzitten. Geloof mij na een weekje of twee ben je helemaal gewend aan je nieuwe klas en heb je misschien al een aantal nieuwe vrienden.

Succes

dit is wel waar maar als alle meiden in die klas achter het populaire meisje aanlopen is het ook niet leuk. ik had dat ook een keer. er kwam een populair meisje in onze klas en zowat ieder meisje (we waren een hechte klas iedereen was vrienden met elkaar) liep achter haar aan behalve ik. ik was toen ook een heel jaar alleen ongeveer

In je nieuwe klas zullen ook populaire meiden zitten. Overal bij elke nieuwe baan, groep, ontmoeting zullen mensen zijn die je niet liggen. Blijf in deze klas en stel je inderdaad niet aan.

andere klas

Gewoon doen joh, wat maakt het uit wat anderen denken. zolang jij maar gelukkig bent, je krijgt echt spijt als je het niet doet!

Maar je kunt toch niet nu al weten of iedereen in je klas stom is/achter dat populaire meisje aanloopt? Zijn toch genoeg nieuwe mensen om vrienden mee te worden? Sowieso, ik weet niet in welke klas je zit maar als je in clusters zit maakt je stamklas toch niet zoveel uit aangezien je daar niet vaak mee samen les hebt.

Ik zou naar de nieuwe klas gaan denk ik, zo heb je waarschijnlijk wel een leuker jaar. Natuurlijk weet je niet zeker of het in de klas waar je nu in zit wel of niet leuk wordt, maar als je naar die andere klas gaat heb je al een soort ‘garantie’ dat het leuk wordt toch? :beer:

Doe gewoon.

Bellen! gewoon doen, is helemaal niet aanstellerig. Dan zit je tenminste met je vriendinnetjes, waarvan je weet dat ze niet een beetje zielig achter popi’s aan gaan zitten!

Ik zou bellen! Het is toch veel leuker om met vriendinnen in de klas te zitten. Heb jij een leuk jaar!