Probleem na harsen.

Hey!
Vandaag heb ik voor het eerst mijn benen geharst.
Het is nu gewoon allemaal weg eerst was het normaal.
Maar nu zijn het allemaal rode puntjes geworden.
En het doet pijn als ik het aanraak of overheen wrijf.
Dus nu vraag ik me af of dit normaal is en wat ik er nu aan kan doen.
Alvast bedankt.
xxx

Ik hars zelf nooit mijn benen maar wel andere lichaamsdelen en volgens mij heb je nu gewoon een geirriteerde huid van het harsen. Soms kan je huid daar namelijk niet zo goed tegen. Staat er ook iets over dit soort rode bultjes op de verpakking/bijsluiter? Anders zou ik het nu gewoon maar even met rust laten, meestal trekt zoiets wel weer weg.

Op de verpakking stond niks over rode bultjes misschien moet ik het wel gewoon laten…

Als het morgen nog zo is zou je er misschien even serieus naar moeten gaan kijken of creme gebruiken, maar voor nu zou ik het maar gewoon even zo laten!

Ok dankje ik kijk morgen wel wat er van geworden is.

ik heb dat ook als ik me scheer. mijn huid is wat gevoeliger dan anderen… echt kut

ik heb ook even 1 vraag… beetje dom om er een apart topic over te maken als het hier ook kan dus: ik krijg nooit alle haartjes onder mijn oksels weg met scheren en laatst had ik van die strips gekocht van veet geloof ik. maar als ik ze er dan aftrek zitten de haartjes er nogsteeds en dat roze spul dat op de strip zit, zit dan helemaal onder mijn oksels en krijg ik er amper weg… hoe komt dit en hoe kan ik dit beter doen?

Ik zou het even laten rusten en als het pijn doet afspoelen met lauw water. Geen creme erop smeren want daar zitten geurstoffen enzo in en dat kan gaan prikken in wondjes!

Zijn dat speciale oksel hars strips? Ik weet niet hoe groot die zijn, maar misschien kun je beter in kleinere strips knippen? Dus dat je stukje voor stukje doet. Ik gebruik bijvoorbeeld die voor je gezicht voor m’n bikinilijn, anders zit ik met zo’n groot stuk en dat harst nogal onhandig voor kleine gebieden.

er zitten verschillende soorten formaten strips in en ik gebruik ook de kleinste, maar mijn haartjes gaan daardoor niet weg en dat roze spul wat aan die strips zit blijft dan onder mijn oksels plakken…

Dat is normaal, heb ik ook altijd na het epileren. Gewoon een dagje wachten en dan is het weg. En anders beetje vaseline opsmeren, dat verzacht het ook.

dat heb ik ook altijd na het harsen, maar meestal is dat de volgende dag weg, wat ik altijd doe is volgende dag onder de douche en daarna goede bodylotion opdoen, dan zijn je benen super zacht!

Heb je die harsstrip wel warm genoeg gewreven?

En ja hoor de roodheid is al weg en het irriteert nog maar een klein beetje :slightly_smiling_face:

jawel in ieder geval ik denk het wel… haha misschien is dat het probleem ik zal er de volgende keer miss iets langer over wrijven

Geirriteerde huid.
Bodylotion na afloop smeren of van te voren scrubben.

er is een: het scheer topic!!!

we hebben het hier toch ook niet over scheren?!