probleem met zelfgemaakt tijdschrift

Hee meiden,

Ik ben voor school een tijdschrift aan het maken met een aantal andere meiden uit mijn klas. Ik had afgesproken dat ik de vormgeving zou regelen, dus ik had al vrolijk alle pagina’s mooi gemaakt in photoshop. Alleen nu komt het probleem:
Mijn printer print hem niet op het goede formaat uit! Ik heb de papiermaat van mijn printer als paginagrootte ingevoerd bij photoshop, maar er ligt alsnog een witte rand om het ontwerp heen als ik het afdruk…

Weten jullie hoe je dit op kan lossen??

kan je het niet beter op school uitprinten?

ja vraag op school … :ok_woman:

Nee, want daar kan het alleen in zwart-wit… En ik heb juist zulke mooie gekleurde pagina’s gemaakt! :slightly_smiling_face:

Misschien kun je naar een drukkerij gaan? Die weten t vast wel…

nou meid,
je kan nooit de hele pagina printen.
er zit en blijft altijd een rand omheen.
vraag me niet waarom want dat weet ik echt niet maar ik heb dit probleem ook al heel vaak gehad.
dusja…

Kan wel,
als je foto’s afdrukt.
Ons lukt het altijd wel maar ik weet niet hoe. Zal het proberen uit te zoeken.

Dat is iets met de marge’s? van je pagina. die moet je veranderen in nul.

Ok, thanx! Weet jij misschien ook hoe je dat in photoshop moet doen? Want ik heb geen idee waar ik dat kan vinden :wink:

ik denk bij afdrukinstellingen, maar weet het niet zeker

Gewoon je ontwerp in Word zetten, dan kan je wel de marges veranderen.

Ok, dat is niet moeilijk! :slightly_smiling_face: Maar blijven je kleuren dan wel even mooi? Want soms heb je dat als je iets in een ander programma zet dat de intensiteit van de kleuren afneemt…

zet het in indesigne, maak er een pdf van klik in de pdf aan wat je wilt en TADAAAAA maar je zult altijd een witte rand houden hoe dan ook, da moet je gewoon laten snijden. Dit is zou zohn reden waarom ik nou altijd naar een drukker ga.

hoe erg wil je je werk verpesten? Never in word zetten!

Tsja, dat was ook eerst het plan… alleen heb ik daar gewoon geen geld voor.
Ik hoopte dus dat het ook op een andere manier zou kunnen die ik zelf thuis kan doen.

zo super duur is een drukken niet. Maar zoals ik al zei zet het in indesign en maak der een pdf van en klik aan wat je wil marges snijtekens maat papier als je vanuit een pdf print kan het amper fout gaan. En anders het is een project van jullie samen dus gooi anders wat geld bij elkaar en ga naar de drukker.

Maak een printscreen en plak ´m in paint. Tadaaa geen wit randje!

Als je hem uitprint wel -.-’

Maar misschien proberen af te drukken als een foto?
Maar volgensmij heb je idd daar echt speciale printers voor nodig.

In paint krijg ik altijd meerdere pagina’s…

bij page setup je marges op 0 zetten
en als dat niet helpt bij print: “scale to fit media” aanvinken.

Je hebt nergens speciale printers voor nodig, alleen de juiste in stellingen.