probleem met vriendinnen

Mijn vriendinnen zijn alle 2 verliefd. Ze praten er alleen maar over en smsen elkaar daar ook heel veel over, op school beginnen ze daar dan weer over en als ik dan vraag wat er is dan willen ze het niet zeggen. Ook in de pauze praten ze daar alleen maar over en ik heb altijd al moeite gehad met gesprekken volgen, maar nu gaan ze ook nog fluisteren.(ze weten niet dat ik dat heb)
Het is nu nog maar 2 dagen zo, maar ik word er nu al gek van en ik ben bang dat dit onze vriendschap kapot gaat maken en dat wil ik echt niet. Nu ga ik vrijdag met ze logeren en ik ben bang dat het dan net zo gaat. Als ik vraag waar ze het over hebben dan zeggen ze meestal ook dat ik al meer dan genoeg weet enz.
Ik heb altijd alles tegen hun gezegd en nu verzwijgen ze van alles voor me. Ik heb nooit hun geheimen doorverteld. Ik voel me nu heel erg buiten gesloten.

Heeft iemand tips???

sorry voor het hele verhaal

Als ze zeggen dat je al genoeg weet, zou ik gewoon iets zeggen van; heb het er dan niet over waar ik bij ben. lekker gezellig zijn jullie.

Zou ze er wel voor vrijdag even op aanspreken, dat je het best vind dat ze verliefd zijn, maar dat hun gedrag het voor jou minder leuk maakt

dankje, dat was ik ook al wel van plan om te doen, maar dan voel ik me zo lullig.

lullig voelen of niet, tjsa, voor jou is het gewoon niet leuk, en ik denk dat als het echte vriendinnen zijn ze daar wel begrip voor hebben :slightly_smiling_face: je hoeft heus niet heel hun verliefdheid af te keuren maar gewoon vragen of ze wat rekening met jou willen houden :slightly_smiling_face:

oke dankje:D

Ik zou even goed met ze praten en ze duidelijk maken wat jou dwars zit!
Hallo? Als jij vrijdag met hun gaat logeren moeten jullie het wel met ze drieen gezellig hebben en niet dat jij straks buiten gesloten wordt, want als het zulke goeie vriendinnen van je zijn kunnen ze je toch alles vertellen! :couplekiss_man_woman:

herken het wel een beetje… ik had dat ook wel eens. dan hadden ze iets meegemaakt met zn tweeën en dan ging het daar continue over. en je kon er zelf niet over meepraten! ik durfde daar dan altijd alleen niks van te zeggen :S

iemand nog tips?

Zeg tegen ze dat je het echt niet leuk vind dat ze daar elke keer over praten als jij er bij bent. Spreek ze er gewoon op aan. Wat zouden zij daarvan vinden als ze jou waren?

Zeg gewoon eerlijk dat je het niet leuk vindt dat zij het samen steeds daarover hebben terwijl jij er bij zit maar niet over mag mee praten. Zeg dat je je buitengesloten voelt.
Een goede vriendin zou er dan over ophouden, of je erbij betrekken. Een beetje voor jezelf opkomen mag wel hoor, daar hoef je je niet lullig door te voelen :’)

dankje♥
ik ga morgen wel met ze praten.

Vervelend zeg! Ik zou ze ook eerlijk vertellen dat dit lastig is voor jou, en dat het heel spannend is voor ze dat ze verliefd zijn, maar als zij er niet met jou over willen praten maar alleen met elkaar, is het natuurlijk helemaal niet leuk meer voor jou. Voel je vooral niet lullig, want het is eerder lullig om iemand anders buiten te sluiten en constant maar een beetje zitten fluisteren. Vertel vooral hoe jij je voelt. Succes! (: