Probleem met vriendinnen. Wat nu?

Hey!
Ik heb een probleempje, en ik dacht dat jullie misschien wel een oplossing weten.

Wij, mijn vriendinnen en ik, hadden afgesproken om een dagje te gaan paardrijden. We hadden het er gewoon over, nog geen data afgesproken maar we zouden een keer in de vakantie gaan paardrijden. We waren het idee een beetje vergeten maar deze week wilden we weer gaan. We waren vanmiddag aan het bakken en toen kwamen we op het idee. Dus we hebben meteen maneges gebeld om te gaan. Het kon: morgenochtend. De rest van de vakantie ging het niet, dan waren er lessen die zeg maar voor gevorderden waren. Wij waren helemaal happy enzo.

Maar 1 vriendin was bij een meisje uit haar klas aan het logeren voor lange tijd. Dus die kwam het via via te horen en die was boos want zij kon niet. (Een andere vriendin kan overigens ook niet, maar ze vind het niet erg omdat we een ander keertje ook nog gaan). Nou, die ene vriendin dus onwijs kwaad en op hyves allemaal berichtjes sturen van ‘jullie zijn echt lullig’ enzo.

Nou moet ik zeggen dat ik het ook een beetje lullig van ons vind want we hebben haar er niet bij betrokken omdat zij nog zoveel vriendinnen uit haar eigen klas heeft en daar zo vaak bij gaat logeren. En toevallig toen wij het afspraken ook. Het was eigenlijk een opwelling dus we hebben er niet zo bij nagedacht. Het was vanavond te laat om af te zeggen dus vroegen we of die vriendin en zij niet zin hadden om mee te gaan maar dat kon niet i.v.m. een feestje. Dus wij zeiden dat we in de herfstvakantie weer gingen. En dan nu ook, omdat we het anders de hele vakantie niet konden doen (paardrijden). Maar zij blijkt nu helemaal boos te zijn.

Ik moet toegeven dat wij wel lullig waren, maar zji was zo lang weg en anders konden we de hele vakantie niet en het was ook een soort opwelling.

Nu is mijn vraag: wat moet ik tegen haar doen/zeggen? Ik heb haar al gebeld en ze kwam heel bot over. Ik ben echt het persoon dat niet van ruzie houd en altijd ertussen zit (nu dus weer). Mijn twee vriendinnen zeiden: ‘Ja, we gaan gewoon nu hebben we het al afgesproken. Ze moet niet zo zeuren.’ En zij vind het weer lullig. We kunnen het nu niet meer afzeggen maar ik voel me schuldig! Dus, wat moet ik nu doen/zeggen?

Alvast bedankt, het is vast een mega-lang verhaal en ik waardeer het echt als jullie het hebben gelezen!

Edit: Het zal hier en daar ook wel wat onduidelijk zijn, het is ook wat ingewikkeld, maar ik hoop dat jullie het een beetje snappen!

Ik zou haar even laten afkoelen, en dan morgen smsen/bellen en zeggen: sorry dat we je er niet bij betrokken, ga je gewoon volgende keer weer mee!

en vooral gewoon gaan morgen.

Hmmm. misschien stelt dat ene meisje zich een beetje aan. Zij is ook heel de tijd weg, of bij andere. En jullie gingen toch nog een keer? Dan gaat ze dan toch gewoon mee. Je moet je er geen zorgen over maken, het gaat wel weer over. Bied je excuses aan, en ga gewoon lekker paardrijden. Zoals je vriendinnen al zeiden; Jullie hebben het al afgesproken.
Maak gewoon lol met je andere vriendinnen. Die andere vriendin die niet kon, ging er toch ook niet moeilijk over doen?

Bedankt voor jullie reactie’s! Ik ben ook echt een persoon die met iedereen té veel medelijden heeft. Ik zou er nog een nacht lang over kunnen piekeren! Bedankt, hier schiet ik echt iets mee op! (:

laat haar dit lezen dat jij je echt schuldig voelt en het wil oplossen

Ga morgen lekker paardrijden.
En zeg tegen haar dat ze volgende keer opzekers mee mag.
Als ze echt blijft zeuren dan maak je een cake voor der ofzo met sorry erop x)

Haha, als ik het bij haar ergens goed mee kan maken is het wel daarmee! ^ Nogmaals bedankt!

Gewoon gaan paardrijden.
Want persoonlijk vind ik dat ze zich aanstelt.

Up!

Oops, dubbel. :3

Zo, genoeg tips om vannacht lekker te slapen zonder gepieker haha! Echt super bedankt allemaal! (:

jij hoeeft je niet schuldig te voelen zij stelt zich gewoon aan zij was weg dus is het eigelijk best wel logisch dat je daar niet aan denkt…

gewoon lekker gaan paardrijden, zij heeft toch haar eigen feestje! Jullie hoeven toch niet stil te zitten thuis omdat zij niet meekan? Ik bedoel, niet iedereen hoeft altijd overal bij mee. Zeg haar waar het op staat’: jullie doen gewoon iets leuks, en hebben haar heus niet meegevraagd om lullig te doen. Ze stelt zich enorm aan- de wereld draait niet om haar, hoe goede vriendin ze ook is.

Haha, bedankt (alweer)!