Hallo iedereen,
ik hoop dat jullie me willen helpen met dit probleem. Ik heb namelijk al bijna drie jaar een vriendin (sinds de eerste). Ik vind haar echt heel aardig, maar de laatste tijd heb ik nogal wat problemen met haar. Haar vader is namelijk overleden toen ze negen was, en haar moeder is heel vaak van huis. Haar vader was echt haar alles, vertelde ze. Met haar moeder heeft ze niet zo’n goede band.
Nu had ik laatst een beetje ruzie met haar. Hoewel ik had beloofd om met haar af te spreken, had ik met een andere vriendin achter haar rug om afgesproken. Omdat ik haar niet wilde kwetsen, vertelde ik het haar pas op het laatste moment. Dit was een grote fout van mij! Ik heb duizend keer mijn excuses aangeboden, daarna gebeurde het ook niet meer.
Na verloop van tijd hadden we weer een ruzie. Na afloop van deze ruzie moest ze heel hard huilen, en ze vertelde dat ze moeilijk kan omgaan met mij, vanwege de dood van haar vader. Door de dood van haar vader is ze gevoeliger geworden, zegt ze. Dus als ik haar kwets, dan kan ze er niet zo goed mee omgaan.
Na dit gesprek waren we weer hele goede vriendinnen, maar wordt ze elke keer als ik bijvoorbeeld een datum vergeet waarop zij iets gaat doen, hartstikke boos, en negeert ze mij en mijn vriendinnen voor een paar dagen.
Ze praat ook heel vaak over zichzelf, en luistert niet zo vaak naar anderen. Laatst was ik aan het vertellen over mijn sinterklaas cadeautjes, en toen was ik net begonnen met de waslijst aan cadeautjes op te noemen aan haar, en toen begon ze ineens een gesprek met iemand anders. Ze informeert ook nooit naar mij of mijn vriendinnen.
Nu heb ik dit haar laatst verteld, maar ze reageerde weer in een slachtofferrol. Thuis krijgt ze gewoon niet genoeg aandacht, dus dan vindt ze dat ze op school wel wat meer aandacht verdient. Ook zei ze dat ze als ze chagrijnig is, nooit meer op anderen let want daar heeft ze gewoon geen behoefte aan.
Nu weet ik niet wat ik moet doen, moet ik haar loslaten of moet ik vriendinnen blijven en haar steunen?
Ik hoop dat jullie dit lange verhaal willen lezen en me helpen, want ik zou graag hulp willen van een buitenstaander.
xxx