Probleem met vriendin

Heei allemaal, ik heb een soorrt van probleem met mijn nieuwe klasgenootje. Nou in het begin leek ze echt ontzettend aardig maar nu is ze gewoon zo plakkerig… Ze werd een week gepest door haar schoenen (die licht geven) en ik kwam voor haar heel vaak op, nee ik heb geen dankje ofzo gehoord maar dat is de probleem niet. Ik wil het liefst soms niet dingen met haar doen… Bijv. Op kamp zou ik niet met haar in een kamer willen… Ze heeft wel een paar andere vriendinnen, maar ze loopt echt ontzettend vaak achter ons aan. Als wij willen afspreken dan vraagt ze vaak mag ik mee? Of dan kijkt ze zo zielig… We fietsen nu samen en een keer moest ze opeens huilen? ik dacht dat ze dacht dat wij haar niet meer wouden ofzo, dat is niet waar en ze wou gewoon de heletijd niks zeggen, als ik vroeg waarom en in de tijd dacht ik dat ze de heletijd een smoesje zat te bedenken… Hoe kan ik zeggen dat ik niet wil dat ze zo plakkerig is zonder te kwetsen?

Sorry voor te lange verhaal…

Het gewoon eerlijk zeggen. Dat is de beste manier.

het gewoon zeggen, een rustig plekje opzoeken en dan gewoon vertellen dat je haar echt wel aardig vind enzo maar dat je niet wilt dat ze zo aan je hangt. (ik heb hetzelfde meegemaakt.)
succes :wink:

Ergens rustig vertellen waar jullie wel alleen zijn.

eh, je moet gewoon zeggen als ze vraagt of ze mee mag ‘doen’ zeg je; nee, ik ga al met …
of als ze je volgt; ‘waarom volg je ons steeds’?

succes hafza <3

Bedankttt (L) allemaal!

Als jullie haar ‘echt wel aardig’ vinden
waarom spreken jullie dan met zn allen af om iets te doen en vragen jullie haar niet mee?
Weetje hoe lullig dat over komt x]

Ja? we vinden der ook erg aardig maar ze plakt ontzettend veel, Ik heb ook geen nee gezegt? Omdat ik het ook lullig vind :grinning: Ik vroeg der mee zelfs toen ik het niet wou maar ze praat ook echt ontzettnd veel en dat is best irritant…

:nauseated_face: dat is echt wannabe om te zeggen hoor

Ik weet wel wat je bedoelt hoor, ik ken er ook zo iemand. Komt omdat het allemaal nieuw is op school en ze ergens bij wil horen, misschien plakt ze zo omdat ze bang is alleen te blijven enz.

Ga met haar naar een rustige plek en zeg tegen haar dat je af en toe liever met andere vriendinnen om wil gaan of op een andere plek wil zitten enz. Dat je haar wel aardig vindt
Je moet trouwens zorgen dat je niet aanvallend klinkt :stuck_out_tongue: