probleem met vriendin.

hay,
zoals de titel al zegt,ik heb een probleem.
hier komt een lange uitleg:
ik heb een vriendin D. waar ik regelmatig kleine probleempjes mee hebt.
een daarvan is dat ze altijd over zichzelf moet praten en nooit mij laat praten.
gelukkig is dat nu al een beetje weg.
maar er is dus weer een nieuwe.
ik zou vlede week met D en nog een vriendin R naar de bios gaan.
maar mijn tante ligt in coma en op sterven.dus ik zei dat ik niet kon,en dus naar mijn tante ging.dat was allemaal prima.
Nu vandaag,vroeg D of ik mee met haar naar de kermis wou gaan a.s woensdag.ik zei ik denk er nog even over na. aan het einde van de dag bleek dus dat ik bakken met hw heb(zei dus ook we zitten bij elkaar in de klas),en ik heb op die dag óók nog eens hockey training,dat zou ik dus nooit redden.ik dat tegen haar gezegt,werd ze helemaal boos!ze zei '‘ja je kon vlede week ook al niet en nu weer niet blabla’'ik het uitgelegd,zei nogsteets boos.ze is het gelijk tegen R gaan vertellen…
en nu heb ik dus weer gezeur!
wat moet ik doen?ik word echt helemaal gek… :anguished:?
geef please wat advies (:

lekker laten doen. als zij dat niet snapt. tuurlijk vind ze het niet leuk, maar jij kan er toch ook vrij weinig aandoen

Sorry hoor, maar als vriendin hoor je te accepteren dat de wereld niet alleen maar om jou draait en mensen dus niet altijd tijd voor je hebben. Dus ze moet gewoon ophouden en niet zo egoïstisch doen. En dat mag ze weten ook =).

Zeg gewoon; Wat zou jij dan in mijn positie doen? Lekker naar de kermis gaan, bios etc etc terwijl mijn tante op sterven ligt, bakken met hw heb en ook nog is naar hockeytraining moet?!

uhu,thanks:)
ze is idd nogal egoïstisch.