Hoi iedereen,
Dit klinkt misschien raar, maar ik dúrf niet meer verliefd te worden op iemand. Soms heb ik echt wel gevoelens maar die probeer ik dan zo veel mogelijk te negeren en die persoon wil ik dan ook het liefst vermijden. Dit komt doordat mijn vorige (en voor het eerst redelijk serieuze) relatie echt niet goed was verlopen. Toen was ik namelijk ook heel snel verliefd op iemand geworden en kwam ik er later achter dat ik hem helemaal niet leuk vond. Ik had niet goed gekeken naar hoe hij echt was en zag alleen de mooie dingen. Toen had ik nog wekenlang met een schuldgevoel rondgelopen omdat ik aan de ene kant dacht dat ik niet voor niets op hem was gevallen, maar aan de andere kant er toch geen goed gevoel meer bij had. Uiteindelijk had ik het wel uitgemaakt, maar heb er nog heel lang mee gezeten en jongens zo veel mogelijk vermeden. (Dit is nu trouwens een jaar geleden gebeurd).
Nu vind ik (denk ik) een jongen die ik net heb leren kennen ook best leuk, maar elke keer als ik gevoelens heb of verlegen wordt (dus de normale symptonen van verliefd zijn), word ik boos op mezelf omdat dat zegmaar niet mag van mezelf. Ik wil namelijk echt niet door dezelfde drama heen gaan als een jaar geleden. Dat heeft mij toen namelijk echt bijna depressief gemaakt en maakte me aan het twijfelen over alles.
Alleen ik weet wel dat het niet goed is om dat tegen te houden. Het kan (schijnbaar?) namelijk ook goed gaan, maar ik ben echt als de dood dat het weer misgaat en die ellende wil ik niet nogmaals doormaken…
Heeft iemand een advies voor me? Zou ik bijv. gewoon weer een sprong in het diepe moeten doen of tsja… iets anders? Ik weet er echt geen raad mee.
Alvast bedankt in ieder geval!
X