probleem met school...

Hoi,

Ik zal eerst een stukje over vorig schooljaar vertellen; ik zat toen in de 2e in een gemengde HAVO/VWO-klas. Aan het einde van het jaar keeg ik een HAVO-advies, maar twee dagen later werd ik opgebeld en vroeg mijn mentor of ik misschien toch VWO wilde doen. Ik wilde dat enorm graag, dus ik heb toen ja gezegd.
Nu zit ik dus in 3VWO, en ik merk echt dat het soms allemaal wat teveel voor me is. Vooral bij vakken zoals wiskunde ben ik enorm achteruitgegaan, terwijl ik daar al bijles voor volg en ik keihard leer voor ieder proefwerk. Mijn mentrix heeft tijdens de laatste raportbespreking tegen mijn ouders gezegd dat ik nu waarschijnlijk volgend jaar naar de HAVO moet, maar dat ze denkt dat ik best meer zou kunnen. Eigenlijk kwam het erop neer dat ze vind dat ik te weinig aan mijn werk doe.
Zelf ben ik het hier absoluut niet mee eens, ik doe WEL mijn best en ik doe WEL goed mijn best met leren en huiswerk. Die vrouw kent me geeneens goed, ik heb echt niets aan haar als mentor…
Ik ben nadat ze dat tegen mijn ouders gezegd had, weekplanners gaan maken en nog harder gaan leren. Dat was voor de proefwerkweek. Vandaag had ik mijn laatste proefwerk, en nu is het klaar met de proefwerken. Ik heb echt het gevoel dat ik alles enorm verpest heb, ookal heb ik wel enorm hard mijn best gedaan…
Ik ben op dit moment gewoon ontzettend moe, ik kan eigenlijk echt niet meer harder leren, ik kan gewoon niet meer. En nu ligt mijn oma ook al met hartklachten in het ziekenhuis, ik maak me enorm veel zorgen over haar. Ik kan me hierdoor niet concentreren op mijn schoolwerk en ik kan vaak niet slapen, omdat ik 's avonds aan haar moet denken. dit komt denk ik omdat we een maand geleden om vier uur 's nachts wakkergebeld werden dat ze een hartstilstand had gehad. Ik was daar echt enorm van geschrokken, ik wil haar nog niet kwijt!
Ik heb dit al een mijn mentrix verteld, maar die deed er eigenlijk niets mee… En nu zit ik dus met lage cijfers en zit ik er eigenlijk helemaal doorheen…

Heeft iemand tips?

sorry voor mijn lange verhaal, maar ik moest het echt ff ergens kwijt…

dat had ik ook. ik ben van gymnasium naar havo gegaan. ik zit nu in havo 4 en ik denk dat ik hierna nog vwo ga doen in een sprintjaar.
ik ging ook naar een andere school want op die gymnasium school hadden ze ook echt alleen maar gymnasium
ik dacht echt dit is het einde vande wereld.
maar als je de switch hebt gemaakt voel je je veel lekkerder. en je hebt meer vrije tijd…
succes

toen het slecht bij mij ging op die gymnasium school werd ik vaak met buikpijn wakker. ik voelde me echt niet prettig. maar dat heb ik nu nooit meer trouwens

Meid, gewoon naar HAVO gaan, als je denkt dat je dat beter aankan! Dat is beter dan dat je je VWO verneukt!
Laat die mentrix maar lullen!

Als het echt het gevoel hebt dat je ontzettend je best doet en het lukt maar niet… Dan moet je maar gewoon HAVO gaan doen. Als je zo ontzettend je best doet.
Je zult merken dat je dan op het HAVO, hopelijk, veel makkelijker zult hebben.

Laat je mentrix maar. Heb een vriendin doe doet ook ontzettend haar best voor scheikunde en onze leraar zegt in haar gezicht: " Ja je doet nooit iets, vind je het logisch dat je 4en haalt". En ze heeft bijles en alles.

Als ik toch HAVO ga doen, hoef ik gelukkig niet van school te veranderen, dus dat scheelt wel weer. Waar ik eigenlijk ook wel erg mee zit, is dat ik dan niet meer bij mijn vriendinnen in de klas zit. In de HAVO-klassen zitten mensen met wie ik eigenlijk bijna niet omga, dus ik maak me ook wel een beetje zorgen daarover…

Ik zou naar havo gaan als ik jou was het word namelijk allemaal nog moeilijker en je wilt toch ook nog wel een beetje normaal kunnen leven neem ik aan. Later kan je altijd weer hoger op komen met een opleiding of eventueel na je havo alsnog vwo doen daar heb je (vind ik) meer aan dan nu toch aan je vwo beginnen, dat is te moeilijk waardoor je blijft zitten en misschien dan afstroomd naar 4havo (dat lijkt mij rotter). In 4 havo worden er toch weer nieuwe klassen gemaakt er zijn (vaak) mensen blijven zitten dus die kennen ook niemand en in de pauze kan je toch alsnog naar je vriendinnen?

[i]optie 1)

Meid als het echt niet lukt op VWO ga dan gewoon naar HAVO (als je er goed bij voelt!) Want dan wordt het mischien ook wel een probleempje tijdens de examens als je op VWO blijft (denk ik dan.)

optie 2)

Wacht een tijdje af , mischien kan het echt wel liggen aan je oma. En als het zeg maar ietsje beter gaat met je oma , Dan kan het zo zijn dat je beter gaat presteren.[/i]

[i]Heel veel succes & Ik wens je oma beterschap.

xx[/i]

Als ik jou was zou ik naar de HAVO gaan, je kan daarna als je het echt graag wilt altijd nog VWO doen. En je moet ook realiseren dat als je zo hard en veel moet leren voor het VWO je er nog wel zin in hebt? En als je de HAVO kunt doen zonder al die stress? Je moet toch ook nog een beetje genieten van het leven toch;)

ik zou naar de HAVO gaan,
want als je nu al zoveel moeite moet doen om misschien net 6en te halen,
dan ga je het waarschijnlijk volgend jaar helemaal niet redden,
want de 4e is nog zwaarder, en dan moet je er volgend jaar mee stoppen,
en dan verlies je een jaar, dan kan je beter nu naar de HAVO gaan,
en dan daarna VWO gaan doen!
&sterkte met je oma!

Thanx voor de reacties! Ik denk zelf ook dat ik maar naar de HAVO moet gaan… Er zitten dan wel geen vriendinnen van mij daar, maar in het jaar dat ik VWO-exame zou moeten doen worden de regels (als het goed is) aangescherpt. Je mag dan geen enkele onvoldoende halen, zelfs geen 5! :bored: En om nou te zeggen dat ik heel goed in Wiskunde ben, en dat ik makkelijk een voldoende haal… *kuch*