Probleem met ouders

Heeii
Oke hier komt t,
Ik heb sinds 3 maanden een vriendje en alles gaat helemaal super en t is echt heel gezellig!! We kenden elkaar al langen dan die 3 maanden en deden al heel veel Samen, elke keer als we naar de bios wilde konden we gewoon gaan, maar nu hebben we dus en zijn m’n ouders heel beschermend en als we dan on 21.30 uur naar film willen gaan vinden ze dat te laat terwijl het vroeger gwn mocht, ik vind het echt vervelend want door m’n ouders moet ik heel veel afzeggen, en ik snap het als ze een goede reden hebben maar nu komen ze de laatste tijd aan met ja t mag niet dan zeg ik hoezo niet dan zeggen ze gwn niet. Dus daar raak ik beetje geïrriteerd van. Hebben jullie tips over hoe ik er voor kan zorgen dat ze minder beschermend zijn? Oh en btw m’n ouders hebben me vriendje al heel vaak gezien en vinden hem ook echt aardig dus daar kan t niet aan liggen…
Alvast dank jee💋

Ik zou gewoon duidelijke afspraken met je ouders maken. Het zijn je ouders, je woont nog bij hun en ik denk ook dat je nog jong bent. Dus ze mogen gewoon bepalen hoe laat je thuis komt en wat je wel en niet mag doen.

Dus als je daar duidelijk over praat met je ouders, en afspraken maakt over tot hoe laat je mag afspreken en wat je mag doen. Dan is dat voor beide partijen duidelijk. Ouders zijn beschermend omdat ze niet willen dat je overhaast en zonder na te denken dingen doet waar je misschien spijt van krijgt. Ze geven om je! :slight_smile:

Hoe oud ben je? Na mijn ervaring zullen ouders in de eerste maanden altijd beschermend opstellen maar na een tijdje zullen ze losser worden. Voor de rest precies wat die gene boven mij zegt ^.

Ik ben 18, bedankt voor de tips😊. En t is echt niet zo dat ik nu al verder me m ga dat doe ik niet! Xx