Probleem met ouders, turkse vriend

[b]ik ben al 20 maanden samen met me vriend…
alleen hij is een turk,
me ouders willen er nog steeds niks over weten, en hij wilt graag dat ik het voor 2010 vertel, dat ik toch nog steeds met hem ben…
kunnen jullie mij helpen, kunnen jullie tips geven?
om het me ouders te kunnen vertellen :frowning_face:

liefs…[/b]

Je hebt geen tips nodig: ‘mama, ik heb een vriend’ zeggen uit het niets.

maar ze accepteren het niet…

euhm. je hebt weinig keus.
of ja je doet het. of nee je doet het niet .
als jij echt met m verder wilt, zul je het vroeg of laat toch is moeten vertellen.

Duidelijkere titel voortaan en niet in hoofdletters!

Pff lastig hoor.
Ik zou tegen hun zeggen dat je hem door de tijd heen steeds beter hebt leren kennen en je erg fijn voelt bij hem. Ik zou niet zeggen van hij is mijn alles of ik kan niet zonder hem, want dan zullen zij zeggen dat ze het niet willen hebben.
Misschien moet je ook aan je ouders vragen waarom ze het niet willen hebben. Waar zijn ze bang voor etc. Misschien kan jij hun dan geruststellen.
Ze zullen hem toch echt eerst moeten leren kennen voordat ze gaan oordelen!

Veel ouders accepteren iemand niet vanwege iets wat ze niet leuk vinden, bv. omdat hij een buitenlander, dik, mager, lelijk is. Jij hebt voor hem gekozen, so be it.

bedankt tot nu voor jullie reacties.
het helpt me echt, en indd
het is mijn keus !! :angel:

Als je ouders er [nog steeds] niet achter staan,
probeer uit te vinden waarom
En zeg, op een nette manier :stuck_out_tongue:, dat het je eigen keuze is
en dit echt de jongen is waarmee je verder wil gaan
[niet in de zin van seks, maar zegmaar verder gaan, je snapt me wel :stuck_out_tongue:]
good luck! :wink:

Ow ja. Hebben ze het dan nooit gemerkt? Dan start je de conversatie door te zeggen… Mama, heb jij niet iets opmerkelijks gemerkt in mijn leven? ofzo

Mischien kan je hem bij je thuis uitnodigen en dan leren je ouders hem ook kennen.
Maar ja mijn ouder zoude ook zo reagere ik denk dat heel veel ouders dat hebben iedengeval in mijn vriendengroep wel njh suc;)

vertel het hen gewoon.
Dat jullie al 20 maanden samen zijn dat bewijst toch dat hij een goede jongen is!

.

Ik heb een Turkse vriend mijn ouders hebben er geen problemen mee en zijne ook niet, ik kom gewoon bij hem thuis en hij bij mij. Ik ben zelf geen moslim of turks. Ik denk dat je gewoon met je ouders moet praten en zeggen dat je al 20 maanden met hem ben en dat ze hem een kans moeten geven om hem teleren kennen.

Sommige ouders willen liever geen buitenlander zien als je vriend omdat ze dan bang zijn dat ze je tot dingen gaan dwingen(hoofddoek dragen, anders slaan etc.).
Is hij moslim?
Probeer te laten zien dat hij wel ‘goede’ turk is( sommige krijgen een slecht beeld als ze horen turk of marokkaan). Jammer dat je ouders het niet zomaar accepteren.
veel succes!
p.s. in Hot or not van Carry Slee redde het vriendje(een turk) van sofie de vader van Sofie bij een auto ongeluk en toen werd hij geaccepteerd :angel:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~[quote author=Pandaaa123 link=topic=141219.msg4416558#msg4416558 date=1261067308]
Sommige ouders willen liever geen buitenlander zien als je vriend omdat ze dan bang zijn dat ze je tot dingen gaan dwingen(hoofddoek dragen, anders slaan etc.).
Is hij moslim?
Probeer te laten zien dat hij wel ‘goede’ turk is( sommige krijgen een slecht beeld als ze horen turk of marokkaan). Jammer dat je ouders het niet zomaar accepteren.
veel succes!
p.s. in Hot or not van Carry Slee redde het vriendje(een turk) van sofie de vader van Sofie bij een auto ongeluk en toen werd hij geaccepteerd :angel:[/quote]

Hahaha, is het proberen waard natuurlijk :smurf:

bij mij is het ook andersom, ik heb een turkse vriend. mn ouders vinden het heel leuk voor me enzo.
maar hij mag eigenlijk geen vriendin van zijn ouders, dus is het stiekem… alleen die ouders zijn er een soort van achter gekomen, en ben bang dat ik dadelijk geen contact meer met hem mag?
ghehe, iemand tips?

[i]Ik up deze even, want ik ben mijne kwijt en kon hem niet terugvinden… fail

Mijn vriend is moslim, en ik heb dus een probleem… ik wou het gaan vertellen, en ik begon over meisjes dat ik bevriend met ze ben enzo en die zijn turks/marokaans enzo.
me vader en moeder zeiden toen : Bevriend ja, met meisjes,maar met jongens NIET MEER. geen turk, marokaan, of moslim…

Ik ga het hem ook niet vertellen dat me ouders zo over hem praten, want ik heb dat eerder gedaan, maar toen liep het bijna fout tussen ons…

En mn vader zei erbij : EN ALS JE MET EEN BUITELANDER NEEMT, PAK JEJE KOFFERS EN VERTREK JE HIER…
en dat meent hij ook echt.
wat moet ik doen… [/i]