Probleem met moeder & broer.

Hey.

Ik wou even jullie mening vragen met deze situatie, in wezen sta ik er volledig buiten, behalve dat mijn moeder ALLEEN maar met mijn broer bezig is.

Ze heeft ontdekt dat hij wiet rookt. En ze vindt dat ZO VERSCHRIKKELIJK, ze noemt hem een junkie en een verslaafde en is bang dat hij dalijk helemaal de weg kwijt is, etc… Het gaat echt heel ver, ze doet alsof hij dik aan de harddrugs zit. Ze zit de hele tijd te huilen daarom. Ik vind haar reactie echt niet normaal.

Ik verdedig mijn broer gewoon, ik zie hier echt het kwaad niet van in. Zoveel mensen roken eens een jointje, wat is daar nu ZO dramatisch aan?! Of ben ik nu teveel aan 't minimaliseren?

Hoe zouden jullie met mijn moeder omgaan? Ik weet 't echt niet meer :confused: Ze zit nu op FB chat (ik woon niet meer thuis) te zeggen dat ze gaat hyperventileren en heeft de dokter gebeld om een kalmeringsmiddel.

Gewoon zeggen dat ze zich niet zo moet aanstellen en dat de wereld niet vergaat. Misschien hard, maar ze doet wel enorm overdreven.

Dat heb ik nu idd gedaan, ze zat te zeggen wat voor slechte moeder ze wel niet is. Gewoon omdat haar zoon wiet in zijn koelkast heeft liggen, damn.

Ik heb gezegd “Doe niet zo. Straks gaat t allemaal weer beter!” en ze zei dat ze dat hoopt…

waarom legt hij z’n wiet in de koelkast…? :"D Anyway, zeg tegen dr dat hij/zij wie dan ook ook alcohol drinkt en vraag wat ze daar van vindt. Als ze daar makkelijk over doet zeg je dat een jointje beter is dan alcohol.

Dunno, mss omdat hij dacht dat ze daar niet zou kijken ofzo, hij woont ook op zichzelf. Nog een extra reden waarom ik vind dat ze zich aanstelt, hij is meerderjarig en woont niet eens meer bij haar.

Leuk argument, want zij drinkt elke dag wel iets van alcohol! Eventjes over lezen op internet, dan kan ik met sterke argumenten komen :stuck_out_tongue:

ah oke. Als die idd meerderjarig is dan is het al helemaal apart…

Inderdaad misschien met wat cijfers komen en de vergelijking tussen alcohol en wiet laten zien. Zolang die het bij af en toe een jointje houdt en niet de hele dag door zit te blowen is het net zoals als af en toe een glaasje wijn of een biertje toch?

Nouja ik ben iig niet de enige die vindt dat ze zich aanstelt… Mijn broer is nu bij haar, ik heb medelijden met hem, ze zit helemaal te huilen en hij doet eigenlijk niks verkeerd…

Ja ik weet niet of hij de hele dag door blowt. Maar hij heeft gewoon een baan en daar doet hij 't niet. Zal vast gewoon zijn als zijn vrienden langskomen, dat is wel best vaak, maar niet de hele dag dus, behalve mss in het weekend.

Ik snap ergens wel dat ze zich er zo kut om voelt, veel mensen hebben er gewoon een heel negatief beeld bij.

In mijn ogen heb je ook echt twee soorten “blowers”, mensen die de niet meer zonder kunnen en perse elke dag wel minstens 1 joint MOETEN roken en mensen die het dus af en toe doen zoals mensen die af en toe een wijntje pakken.

Misschien is ze gewoon heel erg geschrokken en wordt het vanzelf minder. Hoop het wel voor jou en je broer in elk geval. Sterkte ermee in elk geval.

Nouja ze weet al langer dat hij dat doet, en sindsdien is het dus elke dag drama :pensive: En zit ze elke dag te piekeren. En vandaag was ze dus gaan rondsnuisteren (tsja…) en vond ze dus die wiet; uberdrama.

Ik weet niet bij welke groep hij hoort, kan 't eigenlijk totaal niet inschatten. Maar zelfs al MOET hij dan elke dag eentje roken, dan is 't nog steeds niet zo erg als met harddrugs toch, dit is dan toch het ergste wat het wordt, dat hij dan elke dag eentje rookt?

En ik weet wel zeker dat hij niet aan harddrugs begint, zo slim is hij wel.

Ikzelf vind als je elke dag moet blowen van jezelf dat je dan al fout zit, maar het zal inderdaad wel anders zijn dan met harddrugs aangezien je daar ook lichamelijk aan verslaafd kan raken en je daar je lichaam ook echt kapot mee maakt. Ik ken alleen genoeg mensen die ook te afhankelijk worden van wiet en daarmee dan hun baan enzo vernaaien in principe, maar krijg van jouw verhaal niet het idee dat hij zo is dus dan zal het wel meevallen denk ik.

Het is gewoon heel lastig om mensen die het als zoiets gigantisch slechts zien te overtuigen dat het zo’n ramp niet is. Ik ken ook heel veel mensen die er zo af en toe eentje pakken, en misschien zou je daar wat cijfers van kunnen laten zien aan je moeder ofzo? Ik zou verder ook niet zo goed weten hoe je die kan overtuigen dat het niet het einde van de wereld is…

Ja ik heb dat al geprobeerd, dat kan haar niet schelen wat anderen doen, alleen wat hij doet :confused: Oooook al als dat enkel af en toe op een feestje is, vindt ze het niet kunnen. Misschien heeft 't vooral tijd nodig, dat hij zelf bewijst dat hij niet heel erg verslaafd wordt.

Ik vind het juist een goeie moeder dat ze zo hard met wiet om gaat.
Als ze hier zo licht mee om gaat, wat is dan de volgende stap?
Het is voor jou als zus wel heel wat anders dan voor haar als moeder.

Maar die broer is meerderjarig en is al uit huis, dan is het toch overdreven dat zijn moeder zo reageert? Af en toe wat wiet roken is echt niet zo erg hoor. En hoezo ‘de volgende stap’? De meeste wietgebruikers zullen echt niet zo snel van cannabis overstappen op heroine of iets dergelijks, daar is ook onderzoek naar gedaan.

Nou sorry, maar ik zou als moeder ook helemaal freaken als mijn zoon gewoon wiet in zijn koelkast heeft liggen. Ik vind het écht niet kunnen. En ik heb zelf ook een broer en als ik erachter kom dat hij aan de drugs zit, dan is hij nog lang niet jarig! Ik snap niet hoe je zoiets kunt steunen en goed keuren. Wie weet wat de volgende stap is…

Maar oke, iedereen heeft zijn eigen normen en waarden.

Maar als hij een sixpack bier in z’n koelkast heeft liggen is het zeker wel goed? Wanneer gaan mensen nou eens doorhebben dat alcohol een harddrug is

En? Dus omdat hij meerderjarig en uit huis is, stopt haar rol als moeder?
Moeder zijn stopt nooit, en jezelf druk maken om je kinderen doe je de rest van je leven.
Ik vind haar juist een goeie moeder hier door. Niets overdreven aan.
Zou ik ook doen als ik erachter zou komen dat mijn kind joints rookt, al is 'ie 40.

Dit. PRECIES dit.