probleem met m'n lengte

hoi,

kijk het zit zo: ik ben 1.55 m en het ziet er niet naar uit dat ik nog ga groeien (ik ben nog maar 15, I know, maar ik werd toen ik 8 was al ongesteld en ik heb m’n groeispurt al wel gehad). mijn moeder is ook 1.55 m en m’n vader is maar 1.70 dus langer worden zit er niet meer in helaas. ik ben al jaren lang heel erg verdrietig over m’n lengte, ik heb het idee dat het een beetje mijn leven gaat beheersen.

oké nu genoeg van mijn drama verhaal. ik loop dus al jaren op hoge hakken (ongeveer 8 cm). dan moet je je niet voorstellen dat ik op naaldhakken loop ofzo, maar gewoon onder elke schoen die ik koop zit een plateauzool of blokhak.
ik wil zo graag eens op platte schoenen lopen. deze zomer verlangde ik naar gladiator sandals maar ik durfde ze niet te kopen omdat mensen dan zouden zien hoe klein ik wel niet ben. want nu valt het vaak niet op hoe klein ik eigenlijk ben. ik lieg ook vaak dat ik 1.60 ben omdat dat beter klinkt.

ik wil al 3 winters lang uggs kopen en ik heb dit ook aan m’n zus uitgelegd en zij zei: “ik betaal je uggs als jij er in de winter minstens 2x per week op naar school gaat, doe het gewoon, je bent mooi zoals je bent!”.
toen ik beneden kwam zei ik zo van: “mam ik dacht eraan om uggs te kopen deze winter want ik vind ze echt mooi”
toen zei m’n moeder: “ja het zijn best mooie schoenen inderdaad maar je loopt er zo plat op en dat staat niet mooi als je klein bent. wij zijn te klein voor zulke schoenen.”

ik weet nu niet wat ik moet doen want bij het idee dat ik buiten op platte schoenen loop krijg ik al een naar gevoel. ik ben er ook voor naar een psycholoog gegaan (toen ik 13 was) maar niets werkt, ik blijf zoveel verdriet hebben en ik loop dus altijd op hoge hakken terwijl ik daar eens van bevrijd wil zijn.

bedankt voor het lezen!

ik was ook kei lang 1.55m en ik mauwde er ook niet over. ik ben nu 16 en in korte tijd 3 cm gegroeid, dus ben nu 1.58. en ik loop NOOIT op hakken.
je stelt je best wel aan vind ik hoor, het is helemaal niet erg om klein te zijn!
je kunt beter klein zijn, dan in de 1.90, dat is ook niet echt geweldig lijkt me.

sowieso, wie beoordeelt je op je lengte? vrienden maken ook wel ns grapjes tegen mij over mn lengte, maar van mij mogen ze. :wink: ik kan er niet mee zitten, de grappen worden alleen een beetje oud. :stuck_out_tongue:

ik ben ook 1.55 en groei niet meer. maar ik heb er geen problemen mee. de meeste vinden het juist schattig.
word er veel over je lengte gezegt dan?

Ik ben zelf ook klein.
Je kan er wel je hele leven lang verdrietig door zijn,
maar wat bereik je daar verder mee?
Maar je moet proberen het van je af te zetten en te bedenken: Ik ben nu eenmaal zo, mensen die me zo niet willen hoef ik ook niet.

oké, wat een… bijzonder verhaal :’)

weetje, jij bent de enige die wakker ligt van je lengte
koop gewoon die uggs en who cares wat de andere mensen ervan vinden

Ik ben zelf ook 15 & we hebben de zelfde lengte :stuck_out_tongue: Ik draag zelf bijna nooit hakken , loop meestal op mijn all stars. Ik werd wel vroeger gepest omdat ik altijd de kleinste was. Maar na een tijdje dacht ik : Mij maak je niet klein want dat ben ik al ! :stuck_out_tongue:

@Pridge; hahahaha die is kei leuk. XD

dat wat je moeder er over zegt: het is onzin dat het niet mooi staat als je klein bent.
kinderen lopen toch ook op platte schoenen
probeer misschien eerst op iets goedkopere platte schoenen, zoals simpele ballerina’s
probeer het gewoon, als het je niet bevalt op die platte schoenen, dan kun je lagere pumps kopen dan normaal.

Ty :’)

Je kunt 2 dingen doen: je erbij neerleggen dat je 1.55 bent en gewoon alles dragen wat je wilt, of je hele leven gevangen blijven in een irrationele angst.

Aan jou de keus.

ik ben ook klein 1.62m en vind ook jammer dat ik zo’n lengte heb, maarja wat kan je er aan doen!?

Niks, dus je moet het gewoon accepteren.
En gewoon lekker op platte zolen lopen, mensen blijven toch wel zien dat je klein bent ook al draag je hakken, klinkt misschien n beetje bot, maar it’s reality.

ik ben 16 en ben ook best klein, 1.59. ik word er wel eens mee geplaagd door vrienden enzo, maar ze bedoelen het wel goed (A) en mijn moeder zeurde ook steeds dat ik hakken aan moest omdat ze me zo klein vind, maar juist daardoor ben ik van mn lengte gaan houden. ik zou niet langer willen zijn dan dat ik nu ben. ik denk altijd zo; klein maar fijn.
+ mensen beoordelen je echt niet op je lengte, meestal vinden ze het juist wel leuk.

Ik ben net zo groot, maar heb er nog nooit over nagedacht dat dat echt zo verschrikkelijk is of zo :’)

ik ben 1.58 en ben ook uitgroeid…
maar ik zou ook echt niet langer willen zijn!
vind mezelf goed zo, en ik heb ook uggs en ze staan harstikke leuk, gewoon doen!

ik dacht serieus dat ik de enige was die hiermee zit! ik ben 17 en echt net 1.60, en ik loop 3 jaar lang op hakken, het begon met 8 cm, maar dat lijkt na een tijdje niks, dus toen werd het 12 cm, en nu heb ik hakken van 15 cm hoog en ik voel me nogsteeds klein als ik met die door de stad loop want dan denk ik ‘ja nu ik hakken van 15 cm draag ben ik net zo lang als normale mensen’, iedereen zegt ook tegen mij dat ik er maar aan moet wennen omdat het niet zal veranderen en alles maar ik vind het moeilijk omdat ik misschien hier nog 70 jaar mee zal zitten, maarja niemand is perfect I guess…

Ik ben 1.58 en groei ook niet meer. Maar ik vind het helemaal niet zo erg hoor. Wat maakt het nou uit dat je klein bent? Als je platte schoenen wilt dragen moet je dat gewoon doen hoor ! Ik draag ook vaak platte schoenen en niemand kijkt raar. Dus draag gewoon de schoenen die je wilt, en laat je niet weerhouden door je lengte.

meid, er zijn zoveel mensen die klein zijn!
ik ben 16 en 1.60 en ik zit er dus echt absoluut niet mee!

nobody is perfect

ik ben 1.59 en ben ook uitgegroeid.
Sorry dat ik het zeg maar je stelt je wel erg aan hoor.
Ik loop nauwelijks op hakken en vind het juist vreselijk om zo lang te zijn.
Ik loop veel liever op platten schoenen en die lopen ook nog veel lekkerder.
Alsof mensen iets boeit dat je zo klein bent denk eens aan de lilliputters die voelen zich pas klein die wouden juist dat ze onze lengte hadden.

Ben je nou serieus naar een psycholoog gegaan omdat je niet op platte schoenen wil lopen? Er zijn zoveel kleine mensen, ga naar andere landen en daar is je lengte bijna normaal, omdat nederlanders toevallig lang zijn betekent niet dat als je klein bent je meteen raar wordt aangekeken, gewoon platte schoenen dragen dus!

Zullen we ruilen? Ik wou dat ik kleiner was haha