Probleem met mijn zusje

Hey meiden,

Ik heb een zusje van 13 jaar en eigenlijk hebben wij altijd ruzie. Ze haalt echt het bloed onder me nagels vandaan. Kortaf antwoorden en mij ontzettend irriteren. Ze is heel gesloten tegenover mij. Maar op school heel arrogant en bazig naar vriendinnen. Ze is ook vrij egoistisch. Ze doet dit vaak als mijn ouders er niet bij zijn. Ik ben zelf een redelijk emotioneel persoon en zij echt totaal niet. Ik begin dan ook vaak te huilen als ik boos ben maar dat doet haar vrij weinig. We kunnen nooit goeie gesprekken hebben, hoevaak ik dit ook al heb geprobeerd. Ik leg haar dan uit wat mij dwars zit en dat ik graag een betere relatie met haar wil. Het enige antwoord wat ik dan krijg is ja of oke. Hier kan ik me zo aan irriteren. Mijn ouders die zeggen er ook niets van omdat ze vaak haar mond houd en ik boos word. Herkennen sommige van jullie die ook? Ik vind het erg vervelend en wil graag een normale relatie me haar.

Sorry voor dit lange verhaal, ik hoop dat iemand me kan helpen.

Liefs xx

Het meeste herken ik wel. Toen mijn zusje 13 was, was ze ook zo. Nu is ze 15 en wordt het wel minder. Als ze vervelend gaat doen negeer ik haar gewoon.
Vroeger ging ze bij mijn ouders wel eens nep huilen en zeggen dat ik haar geslagen had. En dan werden ze boos op mij…
Als je vaak zegt dat je gek van haar wordt en dat ze irritant is gaat ze het leuk vinden en gaat ze het steeds vaker doen.

Ze is een puber laat haar. Misschien ergert ze zich ook wel dood aan jou. Dit komt misschien hard aan maar de relaties tussen zussen op zulke leeftijden zijn niet altijd goed.