Probleem met mijn vriendje

Nah ik heb dus een probleem. Ik heb gistere ruzie gehad met mn vriend.
En vandaag komt hij dus langs. We hebben het al wel weer goedgemaakt maar toch wil hij nog even praten hierover.
Ik weet echt niet hoe ik tegen hem moet doen, want hij heeft me echt gekwetst met iets wat hij zei.
Nou ik weet dus niet hoe ik tegen hem moet gaan doen of wat ik moet zeggen, want ik wil niet weer ruzie met hem krijgen.

gewoon tegen hem zeggen hoe je je voelt? :slightly_smiling_face: dat is het beste, je mag best een beetje boos zijn.

Ik zou zelf terughoudend doen en wachten tot hij zijn excuses heeft aangeboden. Hebben jullie het al goedgemaakt in het echt of op msn/telefoon/wat anders?

ja hij heeft zn excuus aangeboden via de telefoon.

Het is voor ons wel moeilijk om te zeggen omdat we niet precies weten wat er aan de hand is. Maar als je ruzie wil voorkomen, moet je hem gewoon rustig vertellen wat hij fout heeft gedaan en niet meteen boos of geïrriteerd praten, want dan wordt hij dat ook sneller. Ik heb verder niet echt tips, sorry. Succes ermee! En het komt vast wel goed.

Beste manier om te praten:
Zeg niet ‘jij bent fout want je doet altijd dit en dat en zus en zo en daarom ben je slecht’. Maar ga uit van jezelf. Zeg dus ‘ik voel me zo en zo door de situatie dit en dat en daar voel ik me erg rot over want huppeldepup’.

Als het een goede jongen is luistert hij dan heus wel. =)

@ Juicystar07

Ik zie niet wat je zegt…
Het is inderdaad (zoals hierboven wordt gezegd) belangrijk om je gevoelens te vertellen, dus je moet je niet volledig afsluiten. In een relatie hoor je elkaar alles te kunnen vertellen… Al is dat moeilijk, vlak na een ruzie, ik ben erg koppig en wacht tot hij zijn excuses aanbiedt…

nah we hadden ruzie omdat ik zei dat hij de laatste tijd een beetje bot deed dus ik vroeg of er wat was.
hij zo nee wtf krijgen we nu weer.
en toen was hij helemaal boos enzo. en mijn vriendin had dus liefdes verdriet omdat haar vriendje het had uitgemaakt en dat had ik die middag tegen hem verteld.
en toen kwam het er op neer dat hij zei van: als je zo door gaat, kun je hetzelfde verwachten als wat je vriendin vanmiddag had.
en daarmee heeft hij me heel erg pijn gedaan

Oh nu zie ik het wel… Naja, telefoon is ook niet heel erg persoonlijk, dus ik vind dat hij dat in het echt nogmaals moet doen. Maar dat vind ik…

Ja dat geloof ik wel… Hij hoeft niet te verwachten dat je meteen je normale jij bent en dat gelijk alles goed is hoor… Hij mag er best wel moeite voor doen!

Ik heb dat afgelopen zaterdagnacht gehad. Hij had me behoorlijk gekwetst.
Zondag negeerde ik hem en maandag spraken we weer af, nadat we 't zondag kort besproken hadden. Ik gedroeg me normaal, maar betrapte me er zelf op, dat ik niet echt leuk en vrolijk was. Sowieso niet. Vanavond komt ie weer en 't zal nog wel een keer ter sprake komen.

En weet je, je vriendje zit er dus ook mee. Anders wilt ie niet praten.
Als ie komt, luister naar z’n verhaal. Rustig blijven en laat hem z’n verhaal doen.
Als 't voor jou geen big deal meer is, kan je alleen maar positief reageren op hem. Dus 't moet nu van twee kanten komen.
Dat je gekwetst ben begrijp ik, ;t voelt als dood.

Hij heeft me echt gekwetst ja, maar hij zei ook dat hij fout zat.
Hij wil er wel over praten maar ik wil echt niet dat het ongemakkelijk gaat worden ofzo.
want hij is ook niet echt een prater ofja iemand die over zn gevoelens praat

Als ik het goed begrijp heeft hij al zijn excuses aangeboden en hebben jullie het weer goedgemaakt.
In mijn ogen is het dan onnodig om er weer over te beginnen. Hij zal het misschien wel als ‘gezeur’ ervaren.

ja oke maar hij heeft zelf gezegd dat hij erover wil praten

Hij zegt dat hij graag wil praten, zo ik neem aan dat hij er dan nog iets over wil zeggen, waarschijnlijk wil hij gewoon nog een keer ze excuus aan bieden ofzo, gewoon rustig met hem praten, en niet boos worden, komt echt wel goed.
Laat even weten hoe het is gedaan :slightly_smiling_face:

Ik zal laten weten hoe het is gegaan!

Het is wel goed om je gevoelens en gedachtes nog te uiten, ook al hebben jullie er al eerder over gepraat. Anders blijf je daar ook weer mee zitten.
En het komt vast wel goed, ruzie betekent niet dat iemand voor altijd boos blijft :slightly_smiling_face:

ooh gelukkig alles is gewoon goed nu haha.
Hij is nu even plassen dus ik doe dit heel even stiekem en snel haha.
maar ik ben echt blij dat alles goed is