Probleem met mijn vriend

Niet meer belangrijk!

Ik vind het heel netjes en ik denk dat je het hem wel kunt sturen.

goede brief. Respectvol maar duidelijk.

Thanks. Hij is wel gauw op z’n teentjes getrapt, dus ik weet nog niet of ik het daadwerkelijk ga versturen, hihi.

Meer tips oid?

Ik vind hem wel een beetje hard. Maar ik weet dan natuurlijk ook niet wat er voor is gevallen dus misschien is het wel volkomen terecht.

Misschien dat je de brief kan afsluiten met wat je nu concreet wil dat jullie samen veranderen. Ik vind dat je nu meer uitlegd wat het probleem is en waar jij mee zit en waar hij mee zit maar niet hoe jullie het kunnen oplossen.

Ja daar heb je gelijk in! Dankje!

Goh, ik weet natuurlijk niet wat er precies aan de hand is (buiten de dingen die je in je brief vermeld hebt), al snap ik sommige dingen die je zei wel, want zo voel ik me soms ook bij mijn vriend.
Anyways, ik vond 'm niet gemeen of zo. Dus ik vind dat je 'm gewoon moet versturen. Maar misschien inderdaad er nog aan toevoegen wat heleboelnummers zei.

Ik snap, wanneer ik de fout in ga, met een domme opmerking oid, dat het dan mijn schuld is en dat ik het ‘uitlok’. Alleen ik krijg op zo’n moment vaak het idee dat jij mij nog meer probeert uit te lokken met je kut opmerkingen en dat kan ik op zo’n moment sowieso niet hebben.
En dan probeer je mij wel uit te leggen met wat ik allemaal wel niet fout doe, terwijl je dus zelf op dat moment eigenlijk ook heel flauw bezig bent.
Ik kan heus wel tegen een grapje, maar je moet wel weten wanneer je die grapjes moet maken. En die grapjes kunnen dus niet als ik iets met jou wil bespreken oid.
Je zei ook een poos geleden dat het ook uitging tussen ons omdat wij eigenlijk nooit normaal met elkaar konden praten, omdat dat niet ‘kon’. Maar dat kan wel!
Ik merk juist op dat, elke keer als ik een gesprek met jou wil voeren, wat over bijv. ons gaat, jij flauwe grapjes gaat maken, terwijl dat dan wel iets is waar ik mee zit.
En als dat dan elke keer zo gaat heb ik ook zo iets van, nou laat dan maar. Ook vind ik het zo dat als we bij elkaar zijn is alles perfect, en als we dan weer ‘uit elkaar’ zijn, en elkaar op msn spreken,
is het in een keer heel ‘anders’. Msn is dan ook niet echt het perfecte contact middel ofzo, en misschien is het ook gewoon beter om iets serieus te beginnen als jij inderdaad hier in Groningen komt wonen.
Want zoals ik al zei, ik kan die afstand op het moment echt niet hebben. Ik moet nog heel erg m’n best gaan doen op school, en jouw examen komt eraan. Natuurlijk kunnen we wel contact hebben, maar ik heb geen zin steeds die ruzies om niks.
Ik weet dat het voor een groot deel ook aan mij ligt. Maar als we er in ieder geval een béétje rekening mee houden, scheelt dat ook al een hele boel. En nou voel ik me echt een oud wijf en ga ik dit morgen terug lezen want het slaat volgens mij echt helemaal nergens op.

Paaaar kleine foutjes. Verder ziet de brief er goed uit! :slightly_smiling_face: Je gebruikt wel vaak oid. Let daar op. Verder is mijn Nederlands ook niet geniaal, dus het kan zijn dat er nog wat foutjes in zitten. Succes!

Ik vind dat je het goed verwoordt hebt als in…Netjes, hij hoeft hier niet kwaad om te worden, en hij moet het gewoon even goed lezen.

Overigens heb ik het idee dat meer jongens echt kutopmerkingen/grapjes PRECIES op de verkeerde momenten maken. Als jij op je onzekerst bent of net zo zit van: ohnoo vind hij me nog wel leuk (ook al slaat dat nergens op en is er niks aan de hand maar… good… we are girls after all) dán maken ze kutgrappen waardoor het lijkt alsof ze precies doen wat jij dacht en AAH
beh.
Je moet proberen op zo’n moment duidelijk te zijn en ik denk dat dat perfect is gelukt in deze brief,

succes though!

Geef concrete voorbeelden, dan komt het minder aanvallend over voor de ontvanger (dus je vriendje).
Vraag hem ook wat hij vindt of wat hij denkt dat een oplossing zou kunnen zijn.

Thanks! Ik heb het inmiddels verzonden, maar heb er nog geen reactie op gekregen. Ik laat het nog wel even weten!