probleem met mijn beste vriendin:(

hoi(L)
ik heb een probleempje met mijn allerbeste vriendin en ik heb er al vaak met haar over gepraat maar ik heb het gevoel dat ze me niet zo goed begrijpt
ik ken haar nu ongeveer 2 jaar en ze is super speciaal voor me geworden alleen het probleem is dat ze echt super veel vriendinnen heeft en daar word ik heel onzeker van niet omdat ze zoveel vriendinnen heeft maar ze krabbelt ze op hyves altijd: iloveyouuu bff en dat soort dingen ze heeft me al heel vaak verteld dat ik haar beste vriendin ben enzo en ik geloof haar maar als ik dan weer zo’n krabbel op hyves lees heb ik gevoel dat ze tegen me gelogen heeft. ook gaat ze heel vaak op de foto met vriendinnen terwijl ik erbij zit ze weet dat ik er niet zo goed tegen kan maar doet het toch. als iik weerzo’n krabbel lees of weer zo’n foto zie barst ik altijd in huilen uit en wordt ik heel erg chagrijnig ik weet eigenlijk helemaal niet zo goed wat ik er zo erg aan vind. mijn vriendin zegt je moet je er gewoon niks van aantrekken JIJ bent mijn beste vriendin en dan probeer ik me er niks van aan te trekken maar ik kan dat gewoon niet!!! en ik wil haar gewoon nooit meer kwijt! zij weet dat ik altijd boos/ verdrietig wordt als ik weer zo’n foto of krabbel lees maar vind volgens mij dat ik me aanstel en gaat er gewoon weer mee door. ze vindt het niet leuk dat ik me daar zoveel van aantrek en heeft het gevoel dat ik de baas over haar wil spelen maar dat wil ik niet
ik heb ook wel eens gedacht dat ik misschien maar een andere vriendin moet zoeken maar ik weet nual dat ik gewoon niet zonder haar kan:( dus dat is ook geen optie
jullie denken misschien dat ik me aanstel dat kan ik me aan de ene kant ook wel voorstellen maar dat is niet zo!
ik hoop dat jullie tips hebben

Je bent al bijna een jaar lid, en dit is je eerste bericht (:
Probeer erachter te komen of zij tegen die andere vriendinnen heeft gezegd dat zijn haar beste vriendin is.

Verder is ze wel een goede vriendin?
Ik vind eigenlijk dat je nogal bezitterig en jaloers overkomt. Zij heeft haar eigen leven en mag zelf bepalen wie ze krabbelt of met wie ze op de foto gaat. Daar heb jij niks over te zeggen. Wat wil je dan? Dat ze echt alleen maar aandacht voor jou heeft? Niet meer met anderen omgaat?
Je moet jezelf meer openstellen. Krabbel zelf ook anderen? Ga ook met anderen op de foto?

Is dat erg dan dat ze zolang al lid is en nu pas iets post?
Ik ben sinds 2009 lid en ben pas sinds september 2010 actief op dit forum.

ot; ik heb niet heel je verhaal gelezen maar als ze zegt dat jij haar beste vriendin bent moet je dat maar geloven denk ik zo.

^ Dat. Ik snap dat het misschien niet leuk is dat ze dat soort krabbels krijgt/stuurt, maar je kan het haar moeilijk verbieden! Ze is niet van jou, dus laat haar haar gang gaan. Want als je haar gaat commanderen enzo raak je haar zeker kwijt denk ik.

@ Klopklop
^ Dat. Ik snap dat het misschien niet leuk is dat ze dat soort krabbels krijgt/stuurt, maar je kan het haar moeilijk verbieden! Ze is niet van jou, dus laat haar haar gang gaan. Want als je haar gaat commanderen enzo raak je haar zeker kwijt denk ik.

ja dat heeft ze ze zegt dat tegen een heleboel en dat is zegmaar een beetje mijn probleem:$

Ik snap die zin niet echt. Misschien komma’s leren gebruiken.
Maar, kan toch dat ze meerdere beste vriendinnen heeft? Ik snap het probleem niet echt.

wat wil je eraan doen

oke, dus als je een beste vriendin A hebt, mag je geen foto op hyves zetten getiteld; & B (L) ofzoow
en je mag ook niet loveyou onder een berichtje zetten
dat bff erbij kan ze misschien beter weglaten

@ballOonn
@kloplop
klopt ik snap dat jullie vinden dat ik heel bezitterig overkom enzo
en ik doe ook heel erg mijn best het niet aan haar te laten merken dat ik er zo verdrietig van word en ik kan haar idd niet verbieden dat niet meer te doen en dat heb ik ook tegen haar gezegd dat ik dat niet kan verbieden maar ze zegt het echt tegen iedereen! ook tegen mensen waar ze eigenlijk nooit mee omgaat
dus ik weet echt niet meer wat ik moet doen hierdoor hebben we de laatste tijd ook steeds vaker ruzie
en ik wil haar gewoon niet kwijt

Ik denk dat je er niks aan kan doen. Verder adviseer ik je de komma te gebruiken.

En de punt.

haha oke
ik zal volgende keer wat meer komma’s en punten gebruiken.

Waar maak je je nou druk om? Moet ze jou dan steeds bevestiging gaan geven?

ik vind ook best dat ze meer vriendinnen enzo mag hebben en ik wou dat ik me er niet zoveel van aantrok, ik doe heel erg mijn best me er niks van aan te trekken, alleen dat lukt gewoon niet zo. ik laat het haar niet merken maar in mijn hoofd ben ik dan hardstikke verdrietig enzo

Dit had ik eerst ook heel erg. Het beste wat jij nu kan doen is via jouw vriendin die vriendinnen van haar te leren kennen! Dan leer jij ook wat meer mensen kennen die in dezelfde kringen zitten als je beste vriendin waardoor je elkaar dus weer vaker ziet.

Ja dit wilde ik ook zeggen!

Ik spreek even vanuit mijn eigen perspectief (= iemand die geen beste vriendin heeft):
Stel; je bent haar beste vriendin niet maar een hele goede vriendin, dat hoort verder niks uit te maken. Als jullie vriendschap zo speciaal is, moet je het niet verzieken door boos te worden dat zij met anderen op de foto staat. Dat ze veel vriendinnen buiten jou om heeft, zegt niet dat ze niet om je geeft. Momenteel sta je op het punt die vriendschap weg te gooien omdat jij zelf onzeker bent.

Ze zal je niet snel verlaten, ga daar nou maar van uit. Dus werk je onzekerheden hierover weg en waardeer de dingen die je nu hebt.

Ik heb de helft gelezen maar ik denk dat ik al kan reageren :
Dat jullie beste vriendinnen zijn , betekent niet dat zij geen andere beste vriendinnen kan hebben. Het is heus niet zo exclusief als een liefdesrelatie. Je stelt je eigenlijk wel aan en ‘bff’ betekent evenweinig als een smiley ofzo…Geniet nou gewoon maar van je vriendschap!