Probleem met goede vriend

Mijn beste vriend zit sinds een paar maanden nogal met zichzelf in de knoop omdat hij ontdekt heeft dat hij ook op mannen valt. op zich heb ik daar totaal geen problemen mee en ik was de enige die het wist dus ik praatte veel met hem en stond altijd voor hem klaar. alleen werd het steeds vaker gesprekken die alleen maar over hem gingen en altijd over hoe rot hij zich wel niet voelde etc.
natuurlijk wil ik er alles aan doen om hem gelukkig te maken maar ik had echt het gevoel dat mijn hoofd er van over liep en ik wilde ook wel weer eens normale gesprekken voeren.
ik ging een weekje op vakantie naar een plek die nogal veel voor mij betekent, en de enige x dat ik hem die week sprak vroeg hij niet eens hoe het met mij ging, nee hij ging weer met zn eigen problemen beginnen, en zelfs toen ik weer thuis was begon hij weer, en heeft nooit gevraagd hoe ik het nou had, hoe het met mij ging.
Het breekt me echt op, en hij laat vrienden gaan en zegt dat hij nu liever aan zichzelf denkt, maar als hij zo doorgaat ben ik de volgende vriend die hij verliest want ik trek het echt niet langer meer. wat moet ik nu doen? ik kan er met niemand over praten want het is strikt geheim dat hij door zn geaardheid in de knoop zit.
ik heb hem verteld dat hij eens in moet zien dat hij ook best om anderen mag denken omdat hij nu vrienden verliest en vragen hoe het met me gaat enz. maar hij reageerde er niet echt goed op terwijl ik het echt goed bedoel, ik wil dit niet zo. Hoe kan ik dit oplossen?

De enige manier (denk ik) is om er eens serieus over te praten en te zeggen dat hij niet alleen aan zichzelf moet denken. Voor de rest weet ik het ook niet meer, maar confronteer hem ermee.

Zoiets heb ik ook gehad, tenminste het lijkt erop en het is lang niet zo erg als wat jij hebt. Mijn vriendin had een vriendje voor een tijdje, maar het ging uit. En twee jaar later praatte ze nog steeds over hem op MSN, elk gesprek begon zo:

• Hee!
  • Heey!
  • *Naam* zei dit vandaag, en hij keek me wel 10 seconden aan en blablabla
    Mijn gedachten waren echt van: hou toch een keer op! Je praat de hele tijd alleen maar over je ex-vriendje. Toen heb ik het ook tegen haar gezegd en het heeft echt geholpen.
    Dus ik denk dat je het echt gewoon duidelijk in een sirieus gesprek tegen hem moet zeggen. Want misschien heeft hij zelf niet door dat iedereen het zo vervelend. En ik denk dat het jou maar ook hem helpt.
    Ik hoop dat dit een beetje helpt.
    XXX