Probleem met Flexifront.

Hee meiden!

Ik heb een klein probleempje… Nouja, eigenlijk mijn vriend.

Mijn vriend heeft in juni een paar scheermesjes besteld van Flexifront, de scheermesjes waren gratis. Hij kreeg er een formulier bij of hij nog nieuwe mesjes wou, en als hij dat niet wou moest hij het formulier terugsturen. Dat formulier heeft hij teruggestuurd en hij heeft weer nieuwe mesjes gekregen terwijl hij dit niet wou.

Omdat het een pakketje was met een witte verpakking wist hij niet wat het was en heeft hij het dus opengemaakt. Op internet lees ik dat als je pakketjes van Flexifront opent dat je ze niet meer terug kunt sturen.

Nu heeft hij vorige week een rekening van Flexifront gekregen. Hij moet €24,80 betalen. Als hij dit niet binnen 10 dagen betaald, word de rekening €64,80. En waarvoor? Voor een paar scheermesjes die ‘gratis’ waren. De rekening is €24,80 geworden omdat hij een herinnering gekregen zou hebben. De rekening was eerst €14,80. Hij heeft nóóit een herinnering ontvangen.

Nou lees ik ook op internet dat Flexifront mensen oplicht en maar rekeningen blijft sturen en als je het niet betaald dat ze je voor de rechter gaan slepen.

Een meisje had een lingeriesetje besteld en had een grote oma onderbroek gekregen die ze nooit besteld had. Dat lingeriesetje zou ook gratis moeten zijn. Ze had de klantenservice gebeld en die hadden gezegd dat ze dat besteld had en gewoon moest betalen. Als ze dat niet zou betalen dan zouden ze juridische stappen ondernemen. Ze had trouwens al een rekening van €90,- gekregen. Ze heeft dit niet betaald en is een jaar lang elke dag met een onbekend nummer gebeld, en heeft er daarna niks meer van gehoord.

Ik ben hier achtergekomen omdat ik dus de rekening van mijn vriend wou gaan betalen. Mijn bank kende het nummer niet want het moest een IBAN nummer zijn. Toen ben ik gaan Googlen en lees ik dat er veel mensen door Flexifront zijn opgelicht.

Nu is dus mijn vraag.
Wat gaat er gebeuren als mijn vriend deze rekening niet gaat betalen?

Aangezien er veel mensen hierdoor zijn opgelicht en niet hebben betaald…
Ik ben eigenlijk van plan om ze te mailen of om ze een aangetekende brief te versturen. Dat is volgens mij wel wat duurder… Maar dat moet dan maar.

Ik wil er eigenlijk in zetten dat ik niet van plan ben om te gaan betalen omdat mijn vriend nooit een herinnering heeft ontvangen. En aangezien er veel mensen zijn opgelicht door Flexifront ben ik ook niet van plan te betalen.

Iemand anders had dat ook gedaan en heeft er in gezet dat hij zelf juridische stappen gaat ondernemen, hij heeft daarna niks weer gehoord.

Ik betaal trouwens de rekening voor mijn vriend omdat hij zijn loon nog niet heeft ontvangen.

Graag een snelle reactie, ik heb nog 4 dagen de tijd :slightly_smiling_face:

Alvast bedankt!!

Schakel zelf een advocaat in zou ik zeggen! Van die Flexifront lui win je het blijkbaar niet in je eentje.

En als je een brief schrijft zou ik een echt, écht hele goede, nette volgens-de-regels en ‘dreigende’ klachtenbrief sturen.

Ik studeer zelf Juridisch op het MBO. Ik kan mijn coach wel vragen of die me zou kunnen helpen. Zij is zelf jurist… Ik vind dit echt een lastige situatie.