Probleem met een vriendin!

Hoi meiden,
ik hoop dat jullie even de tijd willen nemen om mijn ‘probleem’ te lezen (:

Dus, ik heb een vriendin die ik al 10 jaar ken, en we zaten 6 jaar samen op school, we hadden vaak ruzie enzo… sinds het 5de leerjaar zijn we naar een aparte school gegaan, en is onze band sterker geworden, maar ze begint een echte slet te worden, en liegt over me tegen mijn vriendinnen…
Gistereavond had ze dus afgesproken met een jongen die ze via facebook kende, en ze was redelijk bang om alleen te gaan, en vroeg of ik mee wou gaan, en heb maar ja gezegd.
Het was een erg leuke avond. Toen ik thuis kwam vroeg ik of ik het nummer van die jongen mocht en ze zei: ''Neen, je bent al sletterig genoeg! ‘’
Terwijl zij op elke jongen valt die ze leert kennen! En ik amper 1 vriendje heb gehad…
Ze had me zelfs gevraagd: ‘Wat zou ik doen als hij me kust? Terugkussen of niet?’
Ze was stikjaloers dat ik met hem smste enzo…
Ik ken haar wachtwoord van facebook, en ging even op haar facebook, want ik had gehoord van een vriendin dat ze iets over me had gezegd… Dus ik keek in haar berichten en zag allemaal grove dingen staan over mij: BV: '‘OMG, Sophie was zo fier dat ze voor de eerste keer naast een knappe jongen kon lopen, hahaha :’) ‘’
Terwijl zij op een meisjesschool zit, en ik op een school waar er 60% jongens zitten… Dus ik denk wel dat ik weet hoe ik met jongens moet omgaan.
Ze kraakt me constant af bij haar vriendinnen, en ik word echt zwart gemaakt door haar.
Ik zit hier echt mee, en ik weet niet wat te doen…
Ik vind het echt niet leuk meer, mij een slet noemen terwijl ze elke week een andere jongen date… :s

Kunnen jullie me helpen?
XXX

Duidelijk zeggen dat ze niet zo over jou moet praten.
+ Ik denk niet dat ze een echte vriendin is, aangezien je niet zo praat over vrienden?

Dat noem ik geen echte vriendin. Ik zou eens heel goed met haar gaan praten, en als dat niet helpt de vriendschap verbreken.

Wat een enorme trut trouwens, dat ze zulke dingen zegt.

Wooh dat is echt rot.
Vraag waarom ze zo over je praat en als ze niet normaal antwoord geeft zou ik geen vriendinnen met haar blijven…

wat een ontzettende ****************.
als je dit een vriendin noemt weet ik 't ook niet meer.
ik zou zeggen: maak haar duidelijk dat ze niet zo’n achterlijke dingen over je moet rondbazuinen en dat jullie vriendschap over is.

ik vind dat je niet op haar facebook mocht kijken. ik bedoel, geheimen zijn er toch om ze geheim te houden?

Wat een stomme trut zeg. Dumpen!

i vind wat zei doet niet normaal en dat is geen echte vriendin.
maar zij had met die jongen afgesproken en niet jij dus dat snap ik wel.
en inderdaad wat hierboven gezegd word je had niet op haar facebook moeten gaan.

i vind wat zei doet niet normaal en dat is geen echte vriendin.
maar zij had met die jongen afgesproken en niet jij dus dat snap ik wel.
en inderdaad wat hierboven gezegd word je had niet op haar facebook moeten gaan.

Idd, zij is geen echte vriendin!

Het is niet heel netjes van jou om die jongen te gaan smsen enzo als je weet dat zij hem leuk vind (aangezien ze jou meevraagt en er over na denkt wat ze moet doen als hij haar zoent).
Los daarvan is zij echt een slechte vriendin als ze zulke dingen over jou zegt. Misschien is ze gewoon boos omdat jij die jongen afpakt of spelen er andere dingen in haar leven? Ik zou haar ermee confronteren op een niet-boze manier en vragen wat er aan de hand is. Als jij een goede vriendin bent, heeft zij een kans om eerlijk te zeggen wat er is. Benader haar niet met een instelling van: “Slet wat praat je over mij donder lekker op”, want dan weet je van te voren al dat de vriendschap over is. Succes ermee (:

Ik weet dat het niet lief is om op haar facebook te zitten, maar als er dingen over me verteld worden die niet eens waar zijn, hoe zouden jullie zijn…? Maar die ‘geheimen’ komen toch uit, mensen moeten niet achter mijn rug zitten rodeelen, het komt toch sowieso uit… Dat ze het dan zit te roddelen over me tegen iemand die ik niet ken, en niet tegen een goede vriendin van me… Wat gaat die nou over me denken… :s
Ik weet dat zij met die jongen had afgesproken, maar hij heeft al een vriendin… Ze weet dat ze mooi is, dus neemt ze mij mee, zodat de jongens niet naar mij zouden kijken, maaer alleen naar haar…
Dat ze me dan niet mee neemt he… Ik ben ook maar een meisje die jongens leuk vindt, zoals de meeste meisjes…
Terwijl we in de stad waren had hij ook zelf gezegd dat m’n vriendin z’n nummer moest geven als we thuis waren, dus ja…
Allesinds, al dank u voor de tips allemaal! :wink:

jij noemt haar steeds: vriendin, maar zij is echt geen vriendin. als ik jou was zal ik me steeds maar minder met haar bemoeien en steeds minder met haar gaan praten en ook maar niet meer afspreken en ondertussen op zoek gaan naar echte vriendinnen.
vertellen dat je op haar facebook hebt gezeten en/of ruzie met haar maken zal ik maar achterwegen laten. en haar gewoon geleidelijk uit je leven wissen

dit noem ik geen vriendinn

Wat een vriendin. Geloof me, ze is stikjaloers op je.

dat is inderdaad niet aardig van haar. Je moet wel bedenken dat je haar niet met die berichten op haar facebook kunt confronteren, tenzij ze het publiek neer heeft gezet.