PROBLEEM met een jongen

Hee meiden, ik zit ergens best wel mee. Ik heb een jongen leren kennen en ik vond hem echt geweldig leuk, de eerste maanden waren zo gezellig met elkaar. Hij was echt zo lief en charmant en ik werd helemaal verliefd op hem! Hijzelf wilde heel graag voor een relatie gaan en dat zei die ook best snel tegen me, en ik ging daarin mee omdat ik hem super leuk vond. Hij is ook niet zo een jongen die snel voor seks gaat maar hij houdt echt van romantisch, en daar hou ik van. In ieder geval, na een tijdje afspreken met elkaar en gezellig samen dingen gaan doen zijn we bij elkaar gaan slapen, we hebben geen seks of iets dergelijks gehad. Het voelde gewoon al snel gezellig en vertrouwd met elkaar.
Nadat we geslapen hadden bij elkaar had ik hem thuis op whatsapp gevraagd of hij het leuk vond. Hij zei dat hij het echt heel leuk met me vond, alleen dat hij wat rustiger aan wil doen voortaan. Hij zei dat hij nog niet helemaal over zijn ex heen was en dat die daarom wat rustiger aan wilde doen. Hij kreeg het er te benauwd van als alles te snel ging, en hij wilde leuke dingen blijven doen met me maar hij zei dat de verliefdheid wel tijd nodig heeft om te groeien. Ik was het daar wel mee eens, maar ik was bang dat dit een manier van hem was om langzaam van me af te komen dus ik werd echt heel onzeker en dacht er heel veel overna. Ik had het daarom gevraagd of hij écht nog wat wilde opbouwen en hij zei dat hij dat écht wilde en dat ik niet moest denken dat hij mij niet meer leuk vind, als het maar rustig aan ging en ik vond dit eigenlijk ook wel goed omdat je je anders te snel aan iemand ging binden, en dat is ook niet goed. Maar toch voelde het na een tijdje een beetje anders want eerst stuurde hij super veel lieve berichtjes en nu laat hij 2 weken niks meer van zich weten. Ik wilde wachten tot hij weer iets liet weten, omdat hij degene was die rust wilde, maar ik werd echt bang dat die gewoon het contact had verbroken en ging mezelf echt gek maken met gedachtes dat ik hem nooit terug zou krijgen zoals die was omdat ik alles had verpest. Daarom heb ik hem toch weer wat uit mezelf gestuurd, niks raars gewoon vragen hoe het is en zo om interesse te tonen en te laten zien dat ik wel nog aan hem denk, maar hij negeert het gewoon. Het is zo frustrerend voor mij want ik heb gewoon echt buikpijn en jankbuien ervan omdat ik zo verliefd op hem was en ben en hij zo lief deed, en nu laat die niks meer weten. Ik weet echt niet wat ik kan doen, ik wil dat perfecte gevoel terug wat ik met hem had. Ik probeer hem echt de rust te geven die hij wil en mijn uiterste best voor hem te doen, maar ik word hier gewoon zo onzeker van en ben echt bang dat alles wat ik doe of zeg fout is! Ik probeer me echt aan te passen maar het lukt dus blijkbaar niet. Wat is het beste wat ik nu kan doen?
xxx

Ogh, wat vervelend… :frowning_face:

Ik zou denk ik ook niet echt weten wat ik hier mee zou moeten. Ik snap best dat hij het wat te snel vindt gaan omdat hij nog niet over zijn ex heen is. Maar om dan helemaal het contact te verbreken èn je ook nog te negeren(!) vind ik dan wel weer heel ver gaan. Had hij maar eerder moeten bedenken voor hij zo hard van stapel liep. (Het zou natuurlijk kunnen dat hij jou gewoon ‘gebruikte’ om zijn ex te kunnen vergeten, maar dat hij nu in ziet dat het zo niet werkt…)

Maar als ik jou was zou ik hem bellen of naar zijn huis toe gaan, hij heeft wel wat uit te leggen, en daar heb jij recht op ook.

Liefs.

[size=2]Ik heb ook zo iets soortgelijks meegemaakt.

[size=2]Toen we voor t eerst gezoend hadden, had hij nog steeds met zn vriendin maar hij beloofde het écht uit te maken, hij had alleen het moment er nog niet voor gevonden…

[size=2]Pas ongeveer 3 maanden later ging het uit. Hij appte ook veel minder en het ebde een beetje van zijn kant weg.

[size=2]Om er een beetje een eind van te maken, uiteindelijk werd hij toch mijn vriend maar in de maand dat wij hadden is hij met 9 verschillende meisjes vreemd gegaan en zelfs met een paar meerdere keren.

[size=2]Probeer er realistisch naar te blijven kijken. Naar mijn mening speelt hij een beetje met je.

[size=2]Mijn advies, wacht het af. Push niets en laat alsjeblieft niet over je heen lopen. Als jij hem een paar weken niets stuurt komt het misschien wel ineens van zijn kant.

[size=2]Ik hoop je een beetje geholpen te hebben, veel succes. xx

Dankjulliewel!

Ow dat lijkt me nog erger! Bij ons was het niet zo dat zij nog wat hadden, hij had het wel al een poos met haar uitgemaakt voordat wij samen waren. Maar hij zegt ik ben er nog niet overheen en ik wil gewoon wat rustiger aan gaan doen komende tijd en onze verliefdheid moet groeien, en dat vind ik prima, maar het is frustrerend als hij dagen niks laat weten want ik weet dan niet echt waar ik aan toe ben of wat ik nog moet verwachten… en normaal heb ik ook niet snel verwachtingen maar omdat hij al snel met een relatie wilde… nu ben ik zovan wil hij echt nog wat opbouwen? Negeert hij me omdat hij me niet meer leuk vind? Misschien is die met anderen bezig? etc… het is gewoon frustrerend dat ik helemaal niks meer te weten krijg terwijl ik er zoveel mee bezig ben en het maakt me best onzeker…
xx

Snap ik. Zoals xLin al zei, ga naar hem toe of bel hem op.
Vraag waar je aan toe bent en wees eerlijk tegen hem. Als je dan een vaag antwoord terug krijgt weet je dat het gewoon klaar is. Misschien komt hij wel met een heel goed verhaal en hoef je je nergens zorgen om te maken!

Ja… Hij heeft gezegd dat hij iets met je wilde opbouwen, en laat nu niets van zich horen. Jij heb echter het recht om te weten hoe het zit. Weet je waar hij woont? In dat geval zou ik bij hem langs gaan, en hem vragen om duidelijkheid. Geeft hij je die duidelijkheid niet, dan moet je hem uit je hoofd zetten.

Mag ik trouwens vragen hoe oud jullie beide zijn? :slightly_smiling_face:

Maar ik zou hem in iedergeval niet meer appen, en ‘gewoon’ naar hem toe gaan, dan kan hij je ook niet negeren. Heb je zijn ouders wel eens ontmoet? Anders is het extra awkward als je daar ineens komt haha :stuck_out_tongue:

Hij is 21 en ik ben 17, ik weet niet precies de weg naar een huis want ik ken hem via internet, het is best ver en ik ben er maar een paar keer geweest :/…
Ik heb vaak wel duidelijke uitleg gekregen na dat slapen en ook toen ik hem nog een keer appte en toen zei hij van ja we doen gewoon rustig aan komt helemaal goed, en ik ben bang dat ik ook weer zo’n antwoord krijg of dat hij me stalkerig vind als ik hem ga bellen omdat hij al zei van ik wil rustiger aan doen maar ik weet gewoon niet goed wat ik daarvan moet verwachten, maar als ik dat zeg is het zovan ja verwacht maar niks want dat is het beste, we gaan gewoon leuke dingen doen en we zien waar het uitkomt.
Ik ben echt zo iemand die bang is dat ik iets verpest bij iemand die ik leuk vind… dus ik pas me vaak heel snel aan :stuck_out_tongue: en ik kijk vaak heel erg hoe de ander het opvat enzo, en ik denk heel snel dat het aan mij ligt :stuck_out_tongue:

Ik heb bijna precies hetzelfde meegemaakt, en het is beste is om er gewoon mee te kappen. Dit klinkt heel hard en resoluut, maar geloof me: je gaat jezelf er heel erg ongelukkig mee maken als dit zo blijft door-etteren. Bovendien: als hij echt dolverliefd was geweest wil hij je elke seconde van de dag zien en liet hij je niet op zo’n rotte en laffe manier zitten. Deze jongen heeft nog wat issues om aan te werken en ik zou lekker doorgaan met je leven en een jongen tegenkomen die wel gelijk inziet hoe een leuke meid jij bent.
Ik geloof niet in ‘we kijken het aan’ en ‘rustig aan doen’. Dan vind je de ander gewoon niet leuk genoeg, hoe kut dat ook klinkt.

Ook ik heb zoiets mee gemaakt. Het is inderdaad beter om het dan te laten voor wat het is. Het is een beetje onzekerheid van jongens. Ze weten dan vaak niet wat ze willen.

Dankjulliewel <3

Waar ik het meest bang voor ben is om hem dan te zeggen wat jullie nu zeggen, en dat hij dat dan ook negeert, dat lijkt me zo frustrerend… als hij gewoon dus echt niks om me blijkt te geven…

Nou ik heb verder geen advies voor je, maar dat ie niets van zich laat horen gaat zn verliefdheid niet van groeien… ? Juist door leuke dingen te doen met je wordt je verliefdheid groter en ga je iemand leuker vinden. Lijkt me.

Sorry maar ik ben zoo wanhopig in dit soort dingen. Ik vroeg dus zo van hoe gaat het nu? Voel je je al wat beter (omdat hij het dus benauwd kreeg en even rust wilde). En hij heeft me nu beantwoord, zo ging de rest van het gesprek

Hij: hee :slightly_smiling_face: ja gaat beter met nu met jou dan haha?
Ik: ja met mij gaat het goed :slightly_smiling_face: laat je nog wel wat horen van je of wil je dat ook niet meer?
Hij: haha natuurlijk, eerst even alles verwerken :slightly_smiling_face:

Wat moet ik antwoorden? Ik ben nu alweer zovan wees niet te hard voor hem want straks wil hij je niet meer en hij bedoelt het goed, maar ik ben bang dat hij straks alsnog misschien niets meer laat weten van zich en dat ik precies zonzelfde gevoel terugkrijg…ik weet het echt niet met hem. Hij zegt dat hij alles moet verwerken maar het is al een paar maanden geleden en hij wilde eerst wel vanalles? Ik weet bijvoorbeeld ook niet hoelang dit duurt en wat me te wachten staat maar ik ben bang dat als ik dit vraag hij me te stalkerig vind en vind dat ik te snel ga…

en ja je hebt helemaal gelijk Orchidee, maar ik weet dus niet zo goed wanneer hij hieraan toe is enzo en of die er ooit nog aan toe komt

xx

Caroline, ik denk echt dat je eigenlijk je eigen vragen al beantwoordt door naar je gevoel te luisteren. Deze jongen geeft je al weken een rotgevoel, en dus is het tijd om ermee te stoppen. Natuurlijk doet het pijn om er officieel een punt achter te zetten, maar je moet echt niet zo met je laten spelen. Hij doet het vast niet expres, maar zo aan het lijntje worden gehouden doet pijn. Ik denk dat dit uitstel van executie is, wat moet hij in hemelsnaam allemaal verwerken? En zolang hij jou het gevoel geeft dat er nog ‘iets’ is behoud jij hoop en blijf je in onzekerheid, en dat voelt alleen maar naar.
Zeg dat dit echt zijn laatste kans is om er iets van te maken. Dat maakt jou geen stalker, maar een meisje dat weet waar haar grenzen liggen en dat weet dat haar eigen gevoelens ook belangrijk zijn, niet alleen die van hem. Niets mis mee hoor. Succes meis!

Je hebt helemaal gelijk Anne dankjewell! ik heb nu heel duidelijk gezegd dat ik wel echt verder wil gaan want anders voel ik me achtergelaten en genegeerd en kunnen we ook niks doen en hij reageert precies hetzelfde: snap ik hoor! :slightly_smiling_face: komt helemaal goed! :slightly_smiling_face: ik weet nu niet of die het meent… ik snap ook niet wat die nu precies wil? Ik bedoel hij is niet over zijn ex heen maar duurt dat zolang het te verwerken? En toch wil die mij niet gelijk al van zich afzetten want anders zou die dat toch ook wel zeggen?

Ik ben het helemaal met Anne eens!