probleem met de pil

Oke het is best ingewikkeld maar het zit zo;

Ik slik al 4 maanden de pil (marvelon)

Ik heb 2 weken geleden 1 dag de pil vergeten. 24 uur later kwam ik daarachter maar heb ik die niet extra erbij geslikt, dat heb ik later gedaan (nog voor de zekerheid). toen heb ik vorige week donderdag de pil dubbel geslikt (foutje dacht dat het nog niet zo was) ik heb gewoon sex gehad, maar hij is niet in mij klaar gekomen maar je hebt nog wel voorvocht enzo dus.

nu is het zo dat ik overmorgen ongesteld moet worden, want dan is m’n strip afgelopen, alleen bloedde ik vandaag een klein beetje. Meestal als ik ongesteld word is het wel wat meer, tenzij het nog even moet doorzetten. Nu vraag ik me dus af of dat ongesteldheid is?

De volgende vraag die ik heb is omdat ik dus een pil dubbel heb geslikt, een pil te weinig heb. Moet ik die van een andere strip nemen? of zal ik een dag eerder beginnen dan normaal? (normaal op vrijdag, nu dus op donderdag) Ik hou altijd een stopweek dus doorslikken is niet echt een optie…

Ik wil gewoon de volgende maand veilig zijn voor sex zodat ik me daar geen zorgen over hoef te maken…

Alvast bedankt!

(algemeen de pil topic)

Inderdaad het algemeen de pil topic. Volgens mij kun je niet zwanger zijn, staat in je bijsluiter als je een pil het overgeslagen. Over dat te veel moet je je al helemaal niet druk maken. En gewoon een stopweek van 7 dagen houden en absoluut niet meer! Aangezien je dan niet meer veilig bent.

Wat zij zeggen.

Ik snap trouwens niet wat er nou zo moeilijk is aan de pil gewoon normaal optijd slikken… :"D

je kunt niet zomaar zwanger worden als je de pil 1x vergeet
je met ook niet stresen want dan wordt je niet ongesteld
als je normaal de pil slikt en 1x vergeet kan er niks gebeuren
dat gebeurt heel vaak bij meisjes maak je geen zorgen je wordt gewoon ongesteld en de volgende keer beter opletten

Algemene piltopic (staat bij Seks & zo als sticky bovenaan).

Het is trouwens belangrijk te weten in welke week je je pil vergeten bent, in week 1 is het erger dan in week 3.

Verder vind ik je verhaal vrij onduidelijk, dus zou het proberen iets duidelijker neer te zetten.

Ik snap trouwens niet hoe iedereen hier zomaar kan zeggen dat het niet erg is 1 pil te vergeten?!
Er staat heel duidelijk in de bijsluiter dat je dan juist wél extra bescherming moet gebruiken (condoom dus).