Probleem met de moeder van mijn vriend.

Hee!

Hmm, hoe ga ik eens beginnen… Ik zal eerst wat uitleg geven…
Ik heb dus een vriend, al 21 maand, met wie het opzich heel goed gaat… Het enige probleem is zijn moeder… Mensen die mijn vorige topic of het ‘lucht je hart hier kun je alles over hem kwijt’ topic zullen het misschien beter begrijpen…
Er was altijd al veel gezeur rond die moeder… Ze is heel streng en wil gewoon altijd gelijk hebben. Hierdoor hebben we al wel vaker ruzie gehad…

Nouja, nu zit het dus zo: Afgelopen vrijdag ben ik bij hem geweest. Hij zou die zaterdag bij mij komen, en die avond helpen als zwarte piet bij de korfbalveriniging waarbij ik speel. Zijn moeder had die vrijdag gezegt dat ze alleen nog over zondag twijfelde en dat hij zaterdag wel mocht gaan. Dus hij was onderweg naar mij, en toen kwam hij zijn moeder tegen. Ze was helemaal boos en schold hem uit voor lul, en riep waarom dat hij weg was gegaan etc. Toen heeft mijn vriend dus -ik weet dat het dom was- trut tegen haar geroepen. Hierop werd ze helemaal gek, en is hij doorgefietst. Toen kreeg hij dus een sms van zijn vader dat hij onmiddelijk naar huis moest komen.

Ondertussen was hij al bij mij aangekomen, en omdat het zo koud was, was hij zich even aan het douchen. Ik zag dat ik een gemiste oproep had van zijn vader en besloot er heen te bellen. Toen zei hij dus tegen me dat Jakko naar huis moest komen en dat hij 1 maand lang niet meer bij mij mocht komen (ik mag wel een keer bij hun komen) 1 maand lang is dus de hele feestmaand… Geen sinterklaas, geen kerst en geen oud en nieuw…

Persoonlijk vind ik deze straf zwaar overdreven, maar dat is het probleem niet. Zaterdag heb ik een feest van mijn tante, ze word 50 jaar en wij (mijn vriend dus ook) zijn ook uitgenodigt. We moesten ons van te voren opgeven (i.v.m. reservering) en dat hebben we dus ook gedaan. Ook hier willen zijn ouders hem niet naar toe laten gaan. Ik vind dit gewoon stom. Sowieso omdat hij ons zaterdag met het zwarte piet spelen ook al heeft laten zitten en we dus op het laatste moment alles moesten regelen.
Ik ben er ook gewoon boos om, omdat ik het oneerlijk vind: in princiepe heb ik nu dezelfde straf als hem, ook omdat ik helemaal nog niet zover mag fietsen i.v.m een operatie die ik heb ondergaan.

Dit maakt het dus allemaal heel moeilijk… Ik weet ook gewoon niet wat ik moet doen. Ik ben zo boos op zijn ouders… Ik bedoel ze weten best dat ik daar niet vaak langs kan komen, en ik vind het egoistisch dat ze mij ervoor laten boeten, en ook andere mensen zoals mijn vader, mijn tante etc. Njah, Hij heeft ook gezegt tegen zijn ouders dat ik er boos om ben, en dat maakt hun alleen nog maar meer boos.

Nu weet ik dus niet wat ik moet doen… Ze heeft zoiets ook al eens eerder gedaan. Eigenlijk wil ik dus ook niet naar hun huis toe, gewoon omdat ik het er echt niet mee eens ben.

Wat zouden jullie doen? Zouden jullie niet heengaan? Of zouden jullie gewoon alles over je heen laten komen.

Sorry voor het hele warrige verhaal. En alvast bedankt voor de reacties…

Alles over je heen laten komen. Het gaat om je vriend en niet om die ouders. Laat die ouders maar gewoon zitten en gewoon een keer naar je vriend gaan, want ik denk dat je hem wel wilt zien.

Voor de rest weet ik hier echt verder niets over. Zie dit dus maar als up!

Weetje wat het is, ze verpest ook al zoveel voor hem/ons. We mogen elkaar geen 2 dagen achter elkaar zien, we mogen niet te lang boven blijven, we mogen gewoon bijna niks bij hun… Ze is gewoon een heks.

Jeetje, wat een rotschoonouders. Bah!
Ik zou juist langsgaan, en als het kan zo vaak mogelijk als is het maar om hen te irriteren. Wat is dit voor een straf?

Ze doen het erom. Ze hoopte dat het al veel eerder uit was. In de eerste week, (we waren toen beide 13!) is ze al bij me geweest om te zeggen dat ze bang was dat ik hem van haar af zou pakken etc. Ze weet dat ik hier boos om word, maar ik kan het gewoon niet hebben.

Ze weet dat ik niet zo vaak naar hem toe kan komen en ze weet ook dat ze zelf heeft gezegt dat het mocht! Ze is zo’n vreselijk rotwijf.

maar heeft dat een reden dan ofzo waarom ze zo streng is, want misschien kun je dat dan oplossen? :slightly_smiling_face:

Ja, ik heb dit verhaal al eerder gelezen. Heb je het al eerder hier neergezet?

Maar idd, zoals lacoccinelle zegt; Ga gewoon zo vaak langs als kan alleen maar om hen te irriteren. Laat zien dat je hem nog niet zat bent en dat je hem afpakt van haar.

Lastig zeg =
ik zou je er proberen buiten te houden(lastig natuurlijk),maar dat gedoe is tussen jouw vriend en zijn ouders. Hij moet het regelen met zijn ouders.
Ik weet niet hoe oud hij is…maar als hij al wat ouder is(18?) dan zou ik zoiets hebben van;kom voor jezelf op(op een gewone rustige manier), en vraag waarom zijn ouders zo doen.
Ik zou zelf niet in discussie gaan met zijn ouders. Ik zou me er zoveel mogelijk buiten houden, en vragen aan je vriend of hij ,een keer rustig, met zijn ouders kan gaan praten.
Oh en als je met je vriend daarover praat, het beste face to face(of via skype ofzo xD,maar niet op msn/sms, want het is gewoon een lastige situatie.
Succes meid =)!

Hm ik zou langsgaan en een volwassen gesprek proberen te voeren, zonder te schreeuwen/schelden etc.
Probeer dan een compromis te sluiten, dus een oplossing waar zowel jij als zijn ouders het mee kunnen vinden.
Als dat niet helpt zou ik gewoon zovaak mogelijk langs gaan om hen te irriteren,
lekker klef te doen met je vriend, want ja, dat krijg je als je elkaar zo’n lange tijd niet ziet he?;p

Nee, hij is pas 15. Een gesprek is echt geen optie… Hij heeft ook al heel vaak met ze gepraat… Echt heel vaak. Uitgelegt dat hij het niet leuk vond voor mij, omdat ik niks fout gedaan heb en het gewoon niet leuk is voor mij. Hij zei dat hij wel een andere straf wou: geen vuurwerk, computer inname, niet met andere vrienden afspreken. Maar ze wil per sé dit. Klef doen mag trouwens niet…

Sommige bovenstaande reacties ben ik het niet mee eens ,zoals met er extra vaak langsgaan om hun te irriteren.
Ten eerste zo word de irritatie idd groter tussen zijn ouders en jou en wat schiet je daar mee op? Dan mag je straks misschien helemaal niet langskomen.
Ten tweede, je gaat dan mee in hun niveau waardoor jij je hoogstwaarschijnlijk ook meer gaat ergeren aan hun.
Je zegt dat een gesprek er niet in zit, maar ik denk als jij daar een keer spontaan langs gaat als je vriend niet thuis is en een gesprek met zijn vader en moeder aangaat dat dit een hoop zal oplossen.
Als je hun dan uitlegt dat jullie het fijn samen hebben, en dat je er erg mee zit dat het zo gaat tussen zijn ouders en jou en dat het helemaal niet joun bedoeling is om hem van zijn moeder af te pakken dat hun dat ook meer waarderen en misschien ook een keer nadenken.
Ik bedoel het zijn volwassen mensen zo’n gesprek kun je echt wel met hun aangaan!
Ik heb er zelf geen ervaring mee (gelukkig ben ik gezegend met een super lieve schoonmoeder haha), maar ik denk dat dit best een oplossing is!
Succes en hou de eer aan jezelf!

Oh bah, zo’n heks als schoonmoeder heb ik ook ooit gehad!
Als ik jouw verhaal lees kan ik me helemaal inleven, grrrrr! >_<
Maar als ze al denkt dat jij hem van haar afpakt lijkt me dit een vrij felle strijd worden als je besluit tegen haar in te gaan…
Wat misschien wel een optie is, is om jouw ouders te laten praten met zijn ouders, of heb je dat al geprobeerd? ;o

Ik kan je echt geen tips hierbij geven, zelf ben ik ook 15 en mijn vriend ook, en tussen mij en z’n ouders en hem en mijn ouders gaat het heel goed…:blush:

Maar wat vinden Jouw ouders hiervan? Kunnen zij niet met zijn ouders gaan praten? Misschien is het niet het beste idee om tegen zijn moeder maar ook geïrriteerd te doen, daar wordt het denk ik alleen maar slechter van. Probeer het rustig uit te praten misschien?

je zou ook met je vriend kunnen regelen dat jullie een speciale plek hebben waar niemand jullie zouden kunnen of iniedergeval zijn ouders niet …
dan zou hij kunnen zeggen ; ik ga naar m`n vrienden ’
en een plek dicht bij jou , zodat je niet zover hoeft te fietsen.
xoxo

Mijn ouders vinden het sneu voor mijn vriend. Dit is echt niet het enige hoor… zijn ouders zijn echt sadistisch…
Praten wil echt niet, ze ziet mij gewoon als minderwaardig, en ze weet dat ze alle macht heeft.

Ik had ook een klote schoonmoeder. Nu is het uit.
Maar dat was omdat hij een moederskindje was, jou vriend komt wel nog voor je op als ik dat zo lees :astonished:

maar hier heb je vast niks aan :slightly_smiling_face: up dus

Lang leve op jezelf wonen. Alleen daar zijn jullie nog een beetje te jong voor, dus dat is wel kut. Ik weet hoe erg schoonouders kunnen zijn…
Maar goed, hier help ik je niet mee. Dan maar een upje.

Afspreken op een punt is ook niet een optie. Ik woon in het noorden van het land. Hij woont 2 dorpen verder op, en in deze kou is een wandeling in het bos ook niet zo fijn…

Trouwens, verzinnen dat hij naar een vriend gaat kan ook niet, dat controleert ze.

Hmm, ik up mijn eigen topic toch nog even.

In verband met dat feest van je tante: laat jouw moeder eens naar haar bellen en het rustig uitleggen…

Dat mens overdrijft inderdaad :s