Probleem met beste vriendin & haar vriend

Hey mensen, ik heb een probleem en ik hoop dat jullie advies kunnen geven

Ik heb een beste vriendin die ik al ken sinds dat we in de luiers zitten. We zijn altijd heel hecht geweest. Begin dit jaar kreeg ze een vriend, heel leuk voor haar hoor maar sindsdien hebben we nog maar 1 KEER afgesproken! In een heel jaar, dat is toch absurd? Terwijl ze op 10 minuten loopafstand van mij woont! Voordat ze een vriend had zagen we elkaar zeker wel iedere week! Bijna elke week vraag ik aan haar; kom afspreken en dan zegt ze steeds ja sorry maar ik heb al met mijn vriend afgespoken enzo. Ik vind het zo erg , want ik heb zoveel voor haar opgegeven. Zij werd op de basisschool gepest, ik was de enige die aardig tegen haar deed en daardoor gingen ze mij ook een beetje pesten. En ik ben een paar vriendinnen verloren omdat ik met haar om bleef gaan en zij haar stom vonden. Ik heb gewoon zoiets van, je vindt je vriend blijkbaar belangrijker dan je beste vriendin die je al je hele leven kent? Ik baal er gewoon zo van…

Zijn er meer mensen die iets soortgelijks hebben mee gemaakt of tips kunnen geven wat ik kan doen? Ik wil haar niet kwijt maar dit vind ik ook niet leuk meer.

In het begin is het vrij normaal dat je in je relatie opgaat en je vriendinnen even op een laag pitje staan.
Ik dreigde ook in die valkuil te stappen, maar kwam er op tijd uit en besprak dat met mijn beste vriendin.
Soms zien we elkaar wekelijks, soms zien we elkaar één keer in de maand.
We weten dat van elkaar en dat geeft niet.
Dus bespreek je gevoel met haar in een brief, mail of w’app. Het zal opluchten en zij zal in moeten zien dat ze je aan het is kwijtraken.

Wandel naar haar huis toe en confronteer haar face to face hiermee. Ze moet begrijpen dat vriendschap belangrijk blijft, vriendje of niet. Al zie je elkaar maar een uurtje om koffie te drinken en te kletsen! Als haar gedrag dan nog niet verandert, dan zal ze het wel leren. Als de verliefdheid of zelfs de relatie over is, dan staat ze alleen.

Denk je dat echt? Ik denk dat het eerder is dat ze zo in de wolken is dat ze niet beseft dat ze jouw verwaarloost. Een goed gesprek zou 't kunnen verhelpen…

Super herkenbaar dit, alleen speelt het iets korter. Normaal sprak ik haar elke dag op Whatsapp, en ik zag haar zo’n beetje elke week. Ze woont net zoals jouw vriendin maar 10 minuten lopen van mij vandaan. Nu ze sinds iets langer dan een maandje een vriend heeft, heeft ze niks meer van haar laten horen, niks :’)! We zouden een sneeuwballengevecht doen, maar ook dat heeft ze uiteindelijk afgezegd.
Ik ben er een beetje klaar mee eerlijk gezegd. Ze noemde zich altijd mijn beste vriendin maar ik ben van mening dat je een ‘beste vriendin’ niet zo behandeld.
Ik snap het trouwens echt niet, want bij haar vorige vriend, wat ook redelijk serieus was, zag ik haar ook redelijk vaak.