Probleem met a.s zomervakantie

Hee girls!

Ik zit echt met een probleem. Mijn vriend en ik willen samen op vakantie maar ik wil ook met vriendinnen. Dat had ik al een beetje afgesproken maar ik zei dat ik het misschien niet zou redden met geld en dat ik ook al met mijn vriend ga en niet twee vakanties kan betalen. Mijn vriendinnen zeggen dan, nou dan ga je maar lekker in de herfstvakantie met je vriend… het liefst wil ik gewoon met mijn vriend naar een lekker warm land. En natuurlijk vind ik het met vriendinnen ook geweldig leuk, maar ik weet gewoon niet wat ik moet doen!:frowning:
Tegen die tijd ga ik 1 jaar en 6 maanden met mijn vriend.
Wat zouden jullie doen?
Thanks lady’s x xx

Ik zou met je vriend naar een warm land gaan, en met je vriendinnen naar Renesse ofzo. Dan is het prima te betalen.

Ik zou sowieso voor je vriendinnen kiezen.

Is wel een goed idee, maar het probleem is dat mijn vriendinnen echt persée naar lorret de mar willen…

ik zou ook sowieso voor vriendinnen kiezen… ze vinden het blijkbaar ook niet zo leuk als je dat niet doet, want anders zeggen ze niet; ga maar lekker in de herfstvakantie met je vriend.

nouja als zij zegt dat ze dat niet kan redden en je wilt toch een keuze maken…

geen idee, zelf beslissen. als je het al aan je vriendinnen hebt beloofd is het lullig hen ineens af te zeggen. Maar zeg dan wel dat je met je vriendinnen naar een warm land wilt en dan niet in NL, dat lijkt me nogal zonde van je geld (het is hier niet echt warm ofzo dan.)
ga met je vriend dan een andere keer.
of leen geld van iemand i dunno.

Ik heb een beetje tzelfde, heb pfeiffer nu dus kan ook voorlopig niet werken! Maar als ik me goed genoeg voel om op vakantie te gaan ga ik met vriendinnen, heb het daar met mijn vriend over gehad en tegen die tijd bekijken we wel of we helemaal niet meer gaan, of een lastminute of gewoon een weekendje

Ik zou het gewoon uitleggen aan je vriendinnen. Als ze goede vriendinnen zijn, vinden ze het jammer, maar accepteren ze het wel.

Aah, wat naar zeg dat je pfeiffer hebt! Hoop dat je er snel boven op komt.
Vriendinnen zijn natuurlijk altijd belangrijk, maar ik zie ze nu ook steeds minder omdat ze steeds niet kunnen… bv naar oma of hockey enz enz enz.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen want tussen mijn vriend en mij gaat het zo ontzettend goed en ik wil ook zo graag met hem heerlijk op zomervakantie en met vriendinnen is het natuurlijk ook leuk met uitgaan enzo, maar zij willen echt gewoon uitgaan tot 7 uur 's ochtends nou ik heb het wel gehad om 4 uur hoor haha, dus ik zie er ook wel een beetje tegen op dan…

met je vriendinnen.

In hoeverre heb je het beloofd?

tis wel een beetje dat je belofte eigenlijk moet nakomen natuurlijk, maar ik snap ook wel weer super goed dat je met je vriendje wilt (dat zou ook mijn voorkeur hebben)

Maar als je voor je vriendje kiest dan moet je er wel voor oppassen dat je het daarbij niet helemaal bij je vriendinnen verpest want dat zou echt niet de bedoeling zijn!

ik zou voor je vriendinnen kiezen.
je moet je vriendinnen niet laten vallen voor je vriendje.
en dat doe je misschien ook niet.
maar je vriendinnen kunnen het wel zo opvatten…

Nee en daar ben ik dus zo bang voor!
daarom vind ik het ook zo moeilijk, ik weet het gewoon niet! en ze willen half januari al boeken, ten eerste heb ik dan de helft van het geld niet eens want je moet een voorschot doen… ik weet het gewoon niet.
Ik kan gewoon niet kiezen tussen hun! Het is wel een beetje een belofte misschien, maar het was zo dat we vorig jaar hadden besloten dat ik met hun ging en met nog een vriendin en toen ineens zouden twee vriendinnenmet meisjes gaan uit hun klas, dus dat vond ik ook al vreemd dus ze hadden dat ineens veranderd maar nu willen ze toch wel met die vriendin en mij dus dat is eigenlijk een beetje hetzelfde. ach ik weet het allemaal ook niet meer hoor…

Ja wel lastig inderdaad. Maar ik blijf erbij dat goede vriendinnen snappen en accepteren dat je met je vriendje wilt. Alhoewel, ik weet niet hoe oud je bent? Maakt ook wel verschil soms voor mensen. Maargoed, ik weet in ieder geval dat ik dat met mijn vriendinnen altijd kan bespreken en dat ze me daar ook niet op aan zullen kijken. Uiteraard zullen ze het heel jammer vinden, maar dat is wat anders.

Ik ben over een week 17 jaar, en tegen die tijd dus 17,5.
En het is niet om mezelf een beter gevoel te geven maar als een van mijn vriendinnen een vriend zou hebben dan zou ik dat kunnen acctepteren.
Het probleem is dat geen van mijn vriendinnen nog echt een relatie hebben gehad, meer losse scharrels maar niet echt vast. Ik ben eigenlijk de eerste die dat heeft en dan kunnen zij zich minder in mij verplaatsen. Een vriendin die zegt wel van denk er gewoon goed overna en nog een andere vriendin zegt ik zou het jammer vinden als je niet mee gaat en dat begrijp ik zo goed, maar echt ik kan wel janken want ik weet het gewoon niet!

Dat maakt het indd lastiger. Maar als je sowieso het geld niet hebt voor de aanbetaling, lijkt me de keuze niet zo moeilijk toch?

Ik heb een paar jaar geleden hetzelfde probleem gehad. Ik had rond november afgesproken om naar Salou te gaan met vriendinnen en geboekt enzo. In december leerde ik me vriend kennen en tegen de tijd dat het juli was had ik nog weinig zin om nog naar Salou te gaan. Al mijn vriendinnen waren vrijgezel, volop aan het drinken en jongens aan het ontmoeten en ik miste me vriend super erg. Ik heb best een leuke vakantie gehad toen, maar dat jaar daarna ben ik toch met mijn vriend naar Portugal gegaan…

Maar aan de andere kant moet je bedenken dat je maar 1 x jong bent en dat het ook super leuk kan zijn om zo’n soort vakantie mee te maken met vriendinnen…

Jaaa inderdaad je bent maar 1x jong!
Daar heb je helemaal gelijk in, maar zij zijn allemaal vrijgezel. Ze drinken allemaal, zij kunnen op ‘‘jacht’’ en ik ga hem daardoor alleen maar meer missen.
Vorige zomervakantie toen ik met mijn ouders nog mee was miste ik hem zo erg ook, het is gewoon zo moeilijk die keuze. BEn ontzettend bang om ze kwijt te raken hierdoor.

Waarom praat je hier niet over met je vriendinnen?
Leg ze alles uit, over het geld en dat je een beetje tegen op ziet tegen het stappen enzo… misschien snappen ze het dan wel?