Probleem macbook

Hallo meiden,

Ik heb sinds ongeveer 2 maanden nu een macbook pro, maar gek genoeg maakt hij altijd bij het opstarten een soort raar zoem geluid,

en viel me vandaag op dat er uit de rechterkant een piepje komt, zo om de 10 seconden, maar als ik dan het geluid op uit zet is het weg, en als ik het geluid harder zet is het piepje ook harder.
Ik vraag me heel erg af waar dit vandaan komt, en google geeft ook niet echt duidelijkheid…

Ik hoop echt dat iemand hier mij kan helpen!

up

ik zou het niet weten, ben erg tevreden met mijn macbook <3

Geen idee, maar mijn mac piept een paar keer per seconden, en dan gewoon heel zacht, wordt niet harder met het geluid ofzo.

is het normaal dat mac’s van dat soort geluidjes maken af en toe ? :stuck_out_tongue: ik kwam er best veel over tegen op google. En maakt jouwe geluid als je hem aanzet?

Mijne maakt echt nooit geluid?
Heb m nu al ruim een half jaar…

Heb alleen sinds de nieuwe update last van uitvallen nadat hij uit de slaapstand komt, maar dat komt wel weer goed bij de volgende update wrss.

Maargoed, je hebt gewoon garantie neem ik aan, dus ga even langs de mac store (ja, dat is echt het beste, ookal heb je m daar niet gekocht, die mensen hebben er gewoon meer verstand van en helpen je graag.)

Mijne maakt ook zo’n zoem geluidje als je hem aanzet… maar verder nooit. Heb meestal het geluid uit…

mijne maakte altijd een zoem geluidje als die van sluimer zette en aan, maar dat doet die nu niet meer.

ooh misschien (hopelijk) is dat zoem geluidje normaal dan, maar dan vind ik dat andere alsnog vreemd… BratPack, denk je dat ik ze ook kan bellen, want die mac store is niet echt dichtbij, en dan zou ik op de fiets moeten gaan.

In ieder geval al heel erg bedankt mensen!

up!

Dat zoemen had ik ook een tijdje gehad, was echt heel eng.
Maar na 2/3 dagen stopte het opeens weer! Dus ik hoop voor jou dat het ook snel stopt:)

Trouwens… Als ik 'm aanzet zoemt ie wel maar dat hoort.
Maar waar ik het over had was een zoemgeluid van 10 seconden ofzo en de normale zoem duurt maar 3 seconden.

is het bij jullie dan ook een soort van zoem dat wel wat wegheeft alsof hij iets met een diskette doet ofzo?

up

eehm beter even naar boyscene :‘D
ghehee; nee sorry; ik heb daar echt geen verstand van.
beschouw dit maar als een up :’)

haha dankjewel in ieder geval :grinning: (tsja, geen vriendje …)

Ooh, je bedoeld gewoon een zoem?
Want je had t net over een piep.

Tuurlijk zoemt hij als je hem aanzet, dat doet iedere andere laptop ook?
Hij moet vanalles aanzetten om op te starten, en dat moet nog opwarmen, dus dat kan wat geluid maken ja. Die van mij zoemt ook als ik een zwaar spel oid opzet, want dan moet hij gewoon harder werken dan normaal.

Mijne maakt ook nooit een geluid ofzo? :astonished:

haha mn moeder keek me raar aan toen ik m’n macbook naast m’n oor deed. hahah
maar die van mij maakt wel heel even een zoemend geluid bij opstarten maar geen piepen.

nee dat piepen is niet bij het opstarten. Alleen dat zoemen, maar ik denk nu wel dat dat toch redelijk normaal is.

Nee, dat piepen om de 10 seconden doet hij gewoon als het geluid aanstaat en dan gewoon continu. Het is ook niet extreem luid. Ongeveer even luid als diep inademen :stuck_out_tongue: