Probleem laptop

Hoi dames,

Ik heb zaterdag een nieuwe laptop gekocht, een Sony Vaio.
Nu is het probleem dat ik niet kan scrollen met touchpad, en ik heb al gekeken bij muiswiel instellingen etc. maar ik kan niks vinden wat daar mee te maken heeft en ik heb geen idee hoe dit nu moet.
Ik gebruik nu maar de pijltjes om naar boven en onder te gaan maar ik vind dit niet handig.
Hebben jullie enig idee waar ik die scrollfunctie aan kan zetten of wat het probleem is ?

Hopelijk werkt dit!

Ik ga even kijken, bedankt!!

Nee helaas, geprobeerd maar niks. Ik heb nu ook windows 8 en dat werkt ook echt heeeeel anders.

Ik heb daar altijd last van als Windows weer moet updaten. Ik heb ook Windows 8 trouwens.

Oh jammer :frowning_face: Ik heb nog verder geprobeerd te zoeken, maar kan niet echt iets vinden… Wel dat er meer mensen zijn met hetzelfde probleem.

Ik zit hier al mee sinds ik windows 8 op mijn laptop heb geinstalleerd, na heel veel geklooi en een computer die raar deed. Alleen heb ik een Asus en gebruik ik meestal een gewone muis dus ik zit hier niet zo erg mee.

Dat probleem had ik ook, ik wist me hier geen raad mee. De vriend van mijn zus keek erna, drukte op een knopje en toen deed ie het weer.

^^ Als het goed is heb je zo’n touchpadicoontje op je toetsenbord. Daar moet je ff opdrukken en als het goed is, moet ie het dan doen.

Ik gebruik eigenlijk altijd de pijltjestoetsen

Weet jij toevallig hoe die toets eruit ziet? Ik kan nergens op mijn toetsenbord iets vinden wat voor een touchpadtoets door zou moeten gaan.

Ik heb op mijn toetsenbord onder de F7 een tekentje staan met een touchpad, hand en een verbodsbord zegmaar :stuck_out_tongue:
Ik durf er niet op te drukken maar google zegt ook dat dat het tekentje moet zijn om je touchpad in/uit te schakelen.

Ik zit momenteel op een gewone computer. Het is namelijk een aparte icoontje. Moet als het goed is, boven op je toetsenbord staan, ongeveer links/midden.

Heb je misschien een foto van je toetsenbord, of misschien een plaatje van het internet?

Het is idd zo iets ja. Een toets, met 2 kleine icoontjes, 1 lichte en 1 zwarte, om aan/uit te doen.
Haha.

Oh, dan heb ik zo’n icoontje niet dus.

Ik had dit laatst ook, bij mij deed hij het na twee dagen opeens weer vanzelf.

Misschien een domme vraag, maar heb je het geprobeerd met 2 vingers op het touchpad? Dat vergeet ik iig steeds bij sommige laptops dat ik niet met 1 vinger gewoon kan scrollen :stuck_out_tongue:

De bestuursprogramma’s zijn goed geïnstalleerd, daar had ik al naar gekeken. Ik ga effe dat knopje proberen.
Heb het ook al geprobeerd met twee vingers maar dan gaat tie het beeld in en uitzoomen :confused:

Same here, ook een Sony Vaio met Windows 8, en ook ik krijg het niet voor elkaar…

Ohh dit is heel vaag ik ging er met twee vingers over heen en opeens deed tie het. Soms dan zoomt tie in en uit en soms doet tie het. Lekker irritant

Iedereen bedankt in ieder geval!!