probleem in bed

Hoi hoi,

Ik heb hiervoor even een anoniem account aangemaakt. Om maar even gelijk het probleem te vertellen, mijn vriend heeft de laatste tijd soms moeite om een erectie te krijgen (en eigenlijk vooral om deze te behouden tijdens de seks). Ongeveer 2,5 week geleden gebeurde het voor het eerst. We waren bezig met voorspel en hij werd wel hard, maar verslapte telkens weer. En nog voordat de daad kon gebeuren, kwam hij al klaar. Nu is dit hierna nog 3x gebeurd, gisteren ook. Hij vindt dit ontzetend vervelend, want hij weet niet waar het aan ligt. Gisteren gebeurde het ook en toen hebben we er over gepraat. Ik vroeg hem of hij misschien ergens mee zat, zich ergens zorgen over maakt o.i.d. Hij zit nergens mee zegt ie… vindt mij gewoon heel aantrekkelijk en heeft ook echt wel zin in seks. En daarom snapt ie ook niet waarom zijn piemel soms zo vreemd doet zeg maar. Ik merk dat ie zich er best kut over voelt omdat we al heel lang samen en dit nog nooit echt eerder zo is gebeurd.
Hoe zou ik hem kunnen helpen? Ik heb in ieder geval al gezegd dat ik het echt niet erg vind en ik er heus niet boos om word. En dat ik ook echt weet dat ie heus wel zin heeft. Hoe kan ik ervoor zorgen dat hij zich minder druk maakt hierom, want daardoor gaat het juist niet beter worden. Ik merk dat hij er echt heel veel over ligt te piekeren.

Dit heeft mijn vriend ook soms. Hij zegt dat het een soort van cyclus is bij hem, het gaat een hele lange tijd goed bij ons en dan komt er een week of 2 waar het dus echt niet meer lukt en daarna weer wel. Om eerlijk te zijn weet ik ook echt niet waar het aan ligt, maar mijn vriend werd dan ook wel onzeker en voelde zich er niet goed over… Belangrijkste in dit geval is praten natuurlijk, gelukkig doen jullie dat al en ik weet zeker dat (als er niks aan de hand is) het goed komt! Geef het een beetje tijd en leg de nadruk niet op seks of een erectie krijgen, want dan duurt het, denk ik, langer voordat het weer lukt. Iig, succes ermee!

Bedankt voor de reacties.

@skippybal, het zit heel goed in ons seksleven verder, dit is ook niet eerder gebeurd en er is ook niets voorgevallen waardoor dit zou kunnen komen…

@partynextdoor, Oke misschien dat het dan vanzelf weer beter wordt inderdaad… Ik vind het ook echt niet heel erg en ik weet dat het niet aan zijn gevoelens voor mij ligt, maar hij voelt zich zelf er zo ontzettend rot over, dat vind ik echt kut. En kijk, ik zet nu seks ook niet op de eerste plaats, maar hij wil zelf wel gewoon graag seks, ik denk omdat ie min of meer wil ‘bewijzen’(misschien verkeerde woord, maar je snapt wat ik bedoel), dat het wel gewoon lukt, en als het dan niet helemaal goed gaat, is het een extra tegenvaller en voet ie zich ontzettend schuldig tegenover mij. Ik vind het best moeilijk om daarmee om te gaan zeg maar. Ik denk dat we het gewoon inderdaad even wat tijd moeten gunnen…

Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik vond het ook niet erg en probeerde hem de tijd te geven, maar hij wilde elke keer proberen en als het niet lukt dan raakte hij in een dieper dal (vicieuze cirkel). Het is denk ik wel goed om even een paar dagen gewoon niks te proberen, het komt vanzelf echt wel goed. :slightly_smiling_face:

Dank je wel

Nog meer adviezen?

Als jullie andere standjes proberen? Ander soort voorspel. Ander soort condoom ander soort glijmiddel?

Hoelang hebben jullie al een relatie?

Eigenlijk experimenteren we best veel en we doen altijd wel aan goed voorspel, condooms en glijmiddel gebruiken we niet. We hebben ruim 5 jaar een relatie.

Hmmm… Hebben jullie per week vaak seks? Zo ja doe het eens een paar dagen zonder. Daarna wil je vriend zo graag en jij ook dat dit waarschijnlijk niet meer voorkomt de komende tijd.

Dat is misschien wel een idee, we doen het ongeveer 2x per week. Het niet extreem veel, maar ik zie hem ook niet dagelijks. Misschien even een week niet…

Een weekje zonder dat hij in jou zit kan altijd. Mond en handwerk kan gewoon. Doen mijn vriend en ik ook heel vaak, daarna is de seks vele malen lekkerder

Thanks, dat maar is uitproberen