probleem: ik mag dit schooljaar niet meer naar school

En uhmm… Ga kleding ontwerpen als hobby? Daar blijf je mee bezig. Dan kan je ook echt kleding maken enzo. Lijkt me wel leuk. =)
Je kan ook andere crea bea dingetjes doen: http://www.cutoutandkeep.net/

ik weet niet echt iets…
maar wou je wel sterkte wensen!

wow. sterkte allebei!

ah dankjullie wel allemaal voor jullie lieve reacties. :slightly_smiling_face:
kleding ontwerpen is een leuke, dankje!
en ik ben aan het fimo kleien geslagen, das ook leuk! :slightly_smiling_face:
de afdelingsleider heeft me verteld dat hoe slecht het ook gaat, ik toch over ga. gelukkig! want ik kan me totaal niet meer concentreren, ik kan niet eens meer een boek lezen :frowning_face:

@ itisaMIRACLE:
gelukkig valt mijn sociale leven nog mee omdat veel vrienden dit al heel lang van mij weten en ik er veel met ze over praat, waardoor ze me beter begrijpen. maar alsnog voel ik me idd eenzaam, want ze denken er absoluut niet hetzelfde als ik over en snappen me natuurlijk nooit écht. wat verschrikkelijk balen dat je dan niet over gaat! ‘even genezen’? denk je echt dat dat kan of zeggen je ouders/school dat? ik heb anderhalfjaar in een kliniek gezeten en ik ben alleen maar slechter af nu. genezen duurt jaren en dat wil nog niet eens zeggen dat je ook werkelijk geneest… ik heb nooit andere meisjes leren kennen tijdens mijn behandeling, maar voor de rest ken ik ook niemand van internet ofzo, nu jij. :slightly_smiling_face: ja maar het verschil tussen ons is dat jij dus wel ‘even wil genezen’ en ik dat allang niet meer wil…

-

o weetje, sieraden maken is ook heel leuk :slightly_smiling_face:. of gossipgirl kijken ofzo :stuck_out_tongue:

ja maar meisje, ik WIL niet in behandeling want ik WIL niet ‘genezen’. misschien ooit, maar voorlopig nog niet. en ik praat er veel over met mijn ouders en ze begrijpen me toch wel een beetje, voor zover dat gaat. en ze doen hard hun best om met me mee te leven en te voelen maar toch gewoon te zorgen dat ik niet té weinig eet.
ik heb alleen nederland 1,2 en 3 :frowning_face: ramp! dus tv kijken is geen optie.
sieraden maken is idd leuk, ga het doen van de fimo dingetjes die ik nu maak :slightly_smiling_face:

Koop een xbox 360 (met veel spellen).
Vraag het anders voor je verjaardag (als je bijna jarig bent).
Vrienden kun je ook gewoon via de mail onderhouden, via skype, msn, sms.

Ik zou gewoon een planning maken, en/of twee uur per dag onder toeziend oog van een ouder huiswerk gaan maken.

Dat van ‘ik wil niet genezen’ snap ik wel. Het is toch een ding waar je je veilig bij voelt, en als dat wegvalt… tsja.

Maar in ieder geval; ned. 1, 2 en 3 is leuker dan veel mensen denken hoor! Je hebt er bijvoorbeeld BNN op!

Oh nog een leuk iets: Zijn er series waar je van houdt? (will&grace, Sex&thecity,CSI,UglyBetty, Ghost Wisperer bijvoorbeeld)
Je kunt je er uren mee vermaken, en de meeste series duren 20 minuten (half uur op de tv) of 40 minuten (uur op de tv), dus als je er eventjes geen zin meer in hebt, hoef je niet verder te kijken.

of of of oude tijdschriften lezen en leuke plaatjes uitknippen en er een collage van maken!
je kan ook gossip girl online kijken, moet je maar ff googlen.

succes met alles

ja ik ken ned 1, 2 en 3 en weet wel wanneer de leuke progamma’s zijn, maar alsnog zijn die er weinig…
we hebben een xbox, alleen hebben wij thuis alleen schietspellen ed. :stuck_out_tongue:
ja die series zijn een leuk idee, alleen moet ik dan boxen kopen en die zijn duur, moet zelf betalen, plus dat tv kijken me echt veel moeite kost.
collage maken is leuk :slightly_smiling_face:
dankje!(K)

een stijlboek maken
kunstwerkjes van je nagels maken
leuke kldingcombinaties maken
een website maken
leuke tips uit tijdschriften knippen en in een groot boek plakken
mooi taarten / cupcakes leren bakken
een agenda oppimpen voor het volgende jaar
servies beschilderen
chatrouletten
aan zo veel mogelijk prijsvragen mee doen
leuke DIY’s uitvoeren ( chanelshirt, tijdschriftpagina -shirt, armbanden )
online shoppen ( pas op voor verslaving )
planningen maken om je huiswerk af te krijgen

succes!

Mag ik vragen wat je hebt? Omdat dit misschien wel hetzelfde voor mij geld… Dat ik dit jaar niet afmaak bedoel ik…
edit al gevonden

thanx! :slightly_smiling_face:
haha die prijsvragen zijn leuk idee :stuck_out_tongue:

ik zou ZO willen ruilen met je…

Ik dacht eerst dat je bedoelde dat je van school getrapt was. Toen dacht ik wow. SUPERVET. Maar dat is dit natuurlijk niet. Beterschap, in ieder geval.

Ik zou toch proberen motivatie op te brengen om te leren. Dat is de enige manier om hier sterker uit te komen. Het is lastig, maar goed plannen, rusten en leuke dingen doen tussendoor.

Je zou je tijd nutteloos kunnen besteden, door Omegle of Girlscene. Is misschien even grappig, maar niet voor lang. Als ik jou was zou ik een leuke hobby zoeken die niet te veel kracht kost. Je zou bijvoorbeeld gitaar kunnen gaan spelen. Dan leer je het jezelf aan dmv boeken, ben je ook wel een hoop tijd aan kwijt. Je kunt natuurlijk ook je vrienden vragen tóch wat vaker langs te komen. Ze begrijpen het vast wel, je kiest hier zelf niet voor.

Dit méén je toch niet?

Ik zou me zo goed bezig kunnen houden als ik thuis moest blijven
Wat schynzel zegt vind ik goed

ik dus minder, vooral omdat ik fysiek zo weinig kan…

@xFutureDreams,
best, ruil maar met me! sta een paar dagen in mijn schoenen meid. ik denk dat je echt weet waar je het over hebt.
ook al zit ik zo lang thuis en lijkt dat voor jou een walhalla, ik weet zeker dat zo’n 4 maanden alleen thuis zonder andere mensen (mijn ouders werken, broertje en zus op school, vrienden t zelfde en die kunnen weinig komen) en een lichaam dat niet meewerkt, je erg snel gaat vervelen.
denk even na meisje voordat je wat zegt, je hebt geen idee waar je het over hebt.

ik zou het normaal ook kunnen, ik verveelde me eerder nooit in vakanties. maar dat komt ik dat niet stil kan zitten. alleen kan ik nu dus álléén máár stilzitten door mijn lichaam dat niets kan.