probleem: ik mag dit schooljaar niet meer naar school

zoals je in de titel al ziet mag ik dit schooljaar niet meer naar school, ik moet wegens ziekte thuis blijven.
dit hebben mijn ouders in overleg met school en het ziekenhuis besloten, maar ik wil supergraag naar school!
jammergenoeg gaat dit gewoon niet, dus nu moet ik thuis mijn huiswerk maken en dan mag ik af en toe naar school om toetsen te maken.
al mijn vrienden wonen op 1 uur fietsen van me vandaan en ik mag niet of nauwelijks fietsen.
ik zit dus 2 maanden alleen met mijn moeder (die vaak weg is) thuis en zie hier supererg tegen op…

nu heb ik een paar problemen:
1. hoe ga ik dit jaar halen? mijn eigen lerares zijn lijkt me supermoeilijk aangezien ik mezelf dus gemotiveerd moet houden en ik mezelf dingen moet uitleggen die ik niet snap!
2. hoe zorg ik dat ik me niet verveel? ik ben zo langzamerhand wel spuugzat van alle films en boeken en al mijn hobby’s kan ik niet echt uitoefenen omdat ik daarvoor te zwak ben.
3. hoe zorg ik dat niet een eenzaam meisje word? door niet naar school te gaan valt een heel stuk van mijn sociale leven weg, ik zie mijn vrienden misschien nog maar 1 x per week en voor de rest zie ik geen mensen van mijn leeftijd… balen!

alle tips en andere dingen die me zouden kunnen helpen zijn welkom!

xx

oh wat een kutsituatie!
Kan je misschien niets iets met je vriendinnen/klasgenoten afspreken dat er om de beurt iemand langs komt? om het je gewoon even uit te leggen en natuurlijk gewoon even kletsen?

nou nee, want ik woon 17 km van school vandaan, en bijna al mijn klasgenoten en vrienden wonen 20 km van me weg, dus dat kan alleen in de weekenden…

wat kut, upje voor jou!

1. Wij hebben een elektronisch leerprogamma. Een website waar je je in kunt loggen en waar al het huiswerk opstaat en je kunt gewoon mailen met alle leraren/leerlingen. Dus als je iets niet snapt, kun je gewoon naartoe mailen. Weet niet of jij dat ook hebt? Anders kun je vast wel op een of ander manier aan een emailadres van een leraar komen. Hulp vragen aan je ouders is ook een optie :slightly_smiling_face:
  2. Oeeh goeie vraag. Ik ben ook gestopt met mijn opleiding, niet vanwege dezelfde reden. Maar ik snap hoe je je voelt. Er valt ook niet veel anders te doen. Vooral nu je zo ziek bent.
  3. Vragen of mensen langs willen komen.
    Mensen die dichter bij je zijn. Heb je veel neven of nichten in de buurt bijv. Of hyves/msn? en 's avonds kun je toch bellen met vriendinnen

Goh, dat is niet fijn natuurlijk. Heb zoiets gelijkaardigs meegemaakt… Ik was alleen niet thuis, maar in het ziekenhuis, zo’n 100km van mijn thuis. Bij mij kwam er eens per week een leerkracht van school langs die me dan bijwerkte voor de hoofdvakken. Ik heb uiteindelijk mijn jaar gehaald.

Misschien is videochat ook wel een idee om met je vrienden te doen. Bij mij hielp het toen ik het ziekenhuis lag. Ik voelde me minder alleen (ookal lopen er in het ziekenhuis genoeg mensen maar zoals je zei, niet van dezelfde leeftijd). Ze hadden onderling afgesproken dat zeker elke dag iemand ging videochatten. Ze hebben het ook een paar keer in de klas gedaan, zodat ik precies kon meevolgen tijdens de les, dat was ook wel fijn.

Hopelijk heb je hier iets aan, want het is niet zo leuk natuurlijk. Hou je sterk!

Je kunt ook met de bus naar vriendinnen? Kost wel wat maar je moet er iets voor over hebben hé. Of misschien kan een van je ouders je een keer brengen, en kun je met hun ook een deel van je tijd als je daar bent samen huiswerk maken zodat als jij het niet snapt, je vriendin het kan uitleggen!

ah thanks! :slightly_smiling_face: dat zijn al heel goeie tips.
ik mag jammergenoeg niet met de bus, dat kan niet vanwege mijn gezondheid :wink:
hebben jullie nog wat tegen vervelen dan?

Wat vervelend voor je! Alvast veel sterkte & beterschap

1. Je kunt vrienden vragen of ze je kunnen helpen met huiswerk over de telefoon enzo. Misschien zelfs leraren of je ze mag bellen/mailen als je dingen niet snapt. Maak een schema van hoe je alles wil plannen. En blijf niet de hele dag een beetje rondhangen, sta op tijd op. Al weet ik natuurlijk niet of je veel rust nodig hebt vanwege je ziekte.

2. Zoek dingen die je nog wel kan doen. Dat is misschien moeilijk… Maar probeer het. :slightly_smiling_face: Misschien ontdek je nog eens wat!

3. Vraag of vrienden langs willen komen. Verder kun je altijd Hyven/Msnen/Skypen enzo, maar dat is natuurlijk minder leuk.

Veel succes!

Anti-verveel tips… Mmm, meestal voelde ik me niet goed dus lag ik maar wat te liggen in mijn bed en wat rond te staren.
Als ik me beter voelde, hield ik een soort van dagboek bij, waar ik opschreef hoe ik me voelde en wat ik in de toekomst zou willen doen enzo. Ook heb ik al mijn foto’s eens in albums gestoken (daar ben ik een paar weken mee zoet geweest).
Een verpleegster leerde me sjaaltjes haken. Misschien dat je ook zoiets heel nieuw kan proberen. Niet persé sjaaltjes haken, maar iets anders dat je tof vindt. Je kan het leren van boeken of internet of zo…Ik heb ook veel getekend en brieven geschreven.
Als de verveling echt heel hard toesloeg bij mij dan ging ik lekker dagdromen en bedenken hoe het zou zijn als ik eindelijk uit het ziekenhuis zou mogen.
Hopelijk heb je hier iets aan. Ik begrijp hoe je je voelt!

Wat de verveling betreft, kun je, waar mtrx het ook al over had, creatieve dingen proberen :slightly_smiling_face:. Misschien wil je moeder of iemand anders kralen voor je halen/wol/ander hobbyspul, kun je via internet tutorials opzoeken en dat gaan doen. Of inderdaad iets met foto’s (scrapbooken?) of je kunt gaan photoshoppen :grin:. Of zoals mtrx al zei tekenen/brieven schrijven.
Op den duur zal ook dat allemaal wel gaan vervelen, maar als je al die dingen probeert, kun je in ieder geval weer een tijdje vooruit.

Heel veel sterkte en beterschap! Als ik nog iets tegenkom o.i.d. tegen de verveling, dan vertel ik het :].

Als je niet naar school kunt heb je recht op 1 of 2 keer per week iemand die bij je thuis komt! Je moet er eens naar vragen op je middelbare school, er zijn regelingen voor. Je hoeft het echt niet allemaal alleen te doen. :slightly_smiling_face:

Misschien dat je een ambulant begeleider kunt aanvragen, die weet precies waar je recht op hebt en wat je mogelijkheden zijn.

oh, dat is echt zwaar klote voor je! voor uitleg etc, kan je misschien iemand inhuren die je bijles kan geven. verveling is helaas moeilijk te voorkomen, hou jezelf bezig. je hebt uitgebreid tijd voor dingen die je normaal misschien nooit doet (zoals een lekker lang bad nemen bijvoorbeeld). en goede vrienden zullen altijd langskomen, sms ze, bel ze, hyve met ze, msn met ze, vraag eens iemand te logeren. contacten kunnen wel onderhouden worden,
wat een lange reactie haha, heel veel succes!

wauw dankjulliewel allemaal! :slightly_smiling_face:

Mag ik vragen wat voor ziekte je hebt?
Verder beterschap… Heb niet echt tips x

Wat kut voor je!
Veel beterschap.

Verder heb ik geen idee wat je zou kunnen doen.
Misschien een mail/pen vriendinnen zoeken die je kunt mailen/schrijven?
Vragen of je vriendinnen wel af en toe langs kunnen komen en of een van je ouders je eens naar hun wilt brengen?

misschien kun je dingen gaan bakken zoals taarten enzo!
dat is heel leuk om te doen en als je ze ook nog versiert ben je er best lang mee bezig :grinning:
verder veel beterschap!

Ai, erg vervelend, ik zou ook echt niet weten wat te doen als ik dat niet meer kon.

Bij ons op school is ook een meisje die vaak niet naar school kan,
en ze hebben zon groot video chat ding aangeschaft, en die nemen ze dan mee in de klas, en zo krijgt ze gewoon de lessen mee (:
en ja, verder video chatten met vriendinnen, je weekenden en vakanties veel met vriendinnen doorbrengen.
Je kunt ook gaan schrijven of tekenen, om je gevoelens te uiten?
xx heel veel sterkte

Misschien kun je je ouders vragen of ze je een paar keer in de maand zouden willen brengen naar je vrienden.

Voor school kun je de leraren vast e-mailen naar ze als je vragen hebt. Bedenk waarvoor je het doet: je wilt niet een jaar over doen dus je zult aan de bak moeten gaan.

Oh en hou een feestje bij jou thuis dan willen je vrienden vast wel komen

Misschien niet zo goed voor je, maar misschien kun je gaan simsen :stuck_out_tongue: De Sims 3 is een echte aanrader, haha. Daar ben je wel een paar uren mee zoet. Als je een doel stelt, bijvoorbeeld 5 generaties lang doorspelen zonder codes, ben je wel een tijdje bezig :slightly_smiling_face:

Dat deed ik weleens in de vakantie :stuck_out_tongue: