Probleem, ik heb jullie mening nodig!

[b]Heee,

Sinds afgelopen zondag is het uit met mijn vriend…we hadden meer dan 9 maanden een relatie, en het is uit gegaan omdat we steeds ruzie kregen om echt NIKS. Gewoon misverstanden. We houden nog wel heel veel van elkaar en we spreken elkaar ook nog iedere dag. We zoenen ook nog als we samen zijn en het is gewoon super fijn. Maar nou is het wel zo dat hij niet weet of hij weer terug een relatie wil proberen. En ik weet het eigenlijk ook niet. Want van de ene kant houd ik echt zo ontzettend veel van hem, en wil ik hem absoluut niet kwijt. Maar van de andere kant ben ik bang dat hij het misschien niet waard is. Dat is namelijk wat veel mensen zeggen, aangezien hij ook meteen weer is begonnen met roken terwijl hij voor mij was gestopt.
Nu waren we gisteren opstap met een paar, en ik kwam de beste vriend van mijn broertje tegen. Dus wij gingen wat praten en hadden t gewoon gezellig. En meteen werd mijn vriend/ex jaloers en zei dat die jongen wat van me wilde. Toen we terug thuis waren hebben we het erover gehad, en zei hij ook eerlijk dat hij het niet leuk vond als er een andere jongen aan me zat. Maar nou vraag ik me dus af, als hij dat zo erg vind, waarom zegt hij dan niet dat hij weer opnieuw wil beginnen? En waarom begint hij dan met roken terwijl dat juist een punt is voor mij om het niet te doen, omdat daar veel problemen over zijn geweest (hij loog er steeds over)?

Wat vinden jullie? Moet ik doorgaan en voor ons ‘vechten’ of moet ik het laten gaan? Want ik weet het echt niet meer…

xxxx.[/b]

hmmmm ik denk dat hij zelf niet helemaal weet wat hij wil er is dus enige twijfel in hem. Als jij al genoeg je best hebt gedaan zou ik het eens aan hem overlaten

Ik denk dat je moet luisteren naar je hart (lekker cliché), maar het is wel zo. Kan je de ruzie’s wel aan als je weer een relatie begint. Daar moet je gewoon mee kunnen leven dan.

En over dat ie niet wilt dat je dingen doet met andere jongens, het is uitgegaan vanwege de ruzies, niet omdat jullie niet van elkaar houden dat zeg je zelf. Dan is dat toch logisch? Ik denk ook niet dat jij het leuk vind als hij met andere meisjes dingen doet enzo?
En dat terug vallen op roken kan komen door stress wellicht? Door het einde van jullie relatie dat hij daar mee zit en zich dan in roken stort?

Als de ruzie’s echt het enige is voor je kan je het opnieuw proberen. maar dan moet je wel echt voor jezelf nagaan of dat de enige reden is dat jullie uit elkaar zijn gegaan en wat de plus en de min punten van hem/jullie relatie zijn. want dat zoenen en en naar hem verlangen betekent niet dat je weer een relatie aan moet gaan dat is gewoon normaal omdat je gevoelens natuurlijk niet 1,2,3 weg zijn voor die jongen. dat gaat vanzelf over na een paar weken/maanden.
(verschilt natuurlijk per persoon) maar als je voor jezelf hebt gekozen dat je niet niet verder met hem wilt zal ik hem voorlopig even niet meer zien als ik jou was. in ieder geval niet zoenen en dat soort dingen. want dan hou je elkaar alleen maar aan het lijntje en doe jezelf ook alleen maar pijn met je gevoelens voor hem.

[b]@LiesONY.

Ik snap ook dat hij dat niet wil dat ik met andere jongens dingen doe, maar ik deed ook helemaal niks. Die jongen waarover hij dat zei, is de beste vriend van mijn broertje, dus we waren gewoon aan het lachen en aan het praten. En ja, opstap is het luidruchtig, dus je praat zegmaar naast elkaars hoofd. Maarja, dat doet hij toch ook. Maar ik bedoelde er dus meer mee te zeggen dat hij dus wel degelijk nog sterke gevoelens heeft, maar het dus toch niet weet ofzo…

@ annaeliza.
Ja de ruzies zijn wel echt het enige, want verder hadden we het echt altijd super samen. Altijd samen lachen en het ging gewoon supergoed verder. Alleen altijd die stomme ruzies om helemaal niks…dat werd echt irritant. En toen hebben we er een punt achter gezet. Dus het is uit, maar het lijkt nu meer alsof we het alleen maar uit hebben voor de rest van de wereld, en voor onszelf om wanneer er een ruzie zou komen, dan gewoon weg te kunnen lopen ofzo. Maar zo wil ik dus niet verder, en ik denk wel dat het zonder ruzies verder kan, want we moeten gewoon duidelijker zijn naar elkaar toe en meer praten. Maarja, van de andere kant, als het zo makkelijk is, waarom is dat dan niet eerder veranderd? Ik vind t echt moeilijk…zoals je merkt haha.[/b]

Ik denk dat jullie het te snel hebben geèindigd; zo’n hechte band, ondanks de ruzies, kan je niet zomaar afkappen. Jullie zijn duidelijk niet over elkaar heen en door nog steeds zo close te zijn helpt ook niet.

Moeten jullie het niet nog een keer proberen? Zo niet, stop dan met zoenen; je kwetst jezelf er alleen maar mee.

Wij (mijn vriend en ik) hebben soms ook periodes dat we echt ruzie maken om niks en dan allemaal achter elkaar in een week bijv. en dan weer tijden niks. Ik merk wel dat nu langer een relatie heb ( nu bijna 3 jaar) dat ik makkelijker in de omgang word en dat ik het soms gewoon laat, dat ik dan zeg “ag laten we er over op houden” en dan over iets anders beginnen of even een grapje maken over het problem dat we beide hebben ja “wtf waar gaat dit over”? Of gewoon zeggen “kom op we houden er over op dit gaat om niks”!! En als je zelf gewoon probeert rustig te blijven scheelt dat echt al veel… Als jij dit voorbeeld geeft volgt hij waarschijnlijk omdat het ook inziet en laat je het moeilijke gezeur zitten het verpest alleen de tijd samen en het brengt niks goeds. Als je goed praat en af spreekt als er weer een ruzie om niks aan komt zeg dat gewoon en hou er over op… eerst denk ja maar… een nee maar… en later denk je moest dit nou? Ik denk dan als het verder super goed gaat gewoon weer proberen dit is het niet waard om voor uit te maken!

Hahaha, sorry WTF. Het is uit, maar jullie zoenen nog omdat het fijn is?!
En als je altijd afspreekt is het ook moeilijker om elkaar te vergeten.
Misschien kan je beter een pauze nemen van een maand fzo?
Dan mis je elkaar en wil je terug afspreken maar dat mag je juist niét doen.
Na die maand spreek je af & zeg je hoe je je voelt tegenover elkaar,
of je de ene hebt gemist, nodig had, … En het belangrijkste:
Of je terug een relatie wilt.

Haha nee het is uit, en we zoenen nog. En het is nog superfijn als we samenzijn. Ik bedoelde daarmee niet t zoenen haha, is ook fijn, maar dat bedoelde ik dus niet.

Ik ben het eens met xFutureDreams. Ik kan me er wel iets bij indenken dat je het fijn vindt om bij hem te zijn omdat hij een groot deel van je leven was, misschien stiekem ook nog is. Maar ik denk dat je jezelf juist meer pijn doet als je aan hem blijft hangen. Die pauze inlassen lijkt me inderdaad een goed idee, aangezien jullie dan allebei goed kunnen nadenken over jullie gevoelens.

Ik denk dat jullie gewoon terug ruzie gaan krijgen. Je gaat even iets doen met een gewone vriend en hij wordt al kwaad. Jullie zijn vast goed samen, als jullie allebei vrijgezel zijn maar is een relatie wel een goed idee?