Probleem: hoge verwachtingen

Ik zit al een tijdje met het probleem en nu ben ik er helemaal klaar mee!! haha

Wanneer ik een nieuwe jongen ontmoet/whatsapp/gezellig drankje ga doen heb ik te hoge verwachtingen. Onbewust zit ik dan allemaal toekomstscenario’s in mn hoofd te bedenken terwijl het meestal op helemaal niks uitloopt. Dat het niks wordt is op zich geen probleem voor mij maar door die onbewuste hoge verwachtingen ben ik dan altijd snel erg teleurgesteld terwijl er nieteens sprake was van ‘íets’

Ik hoop dat er andere meiden zijn die het zelfde probleem hebben/hadden en weten hoe ik me mentaal in kan stellen om geen verwachtingen bij jongens te hebben! Alvast bedankttt

geniet gewoon van het moment en probeer de situatie van date tot date te bekijken. probeer om niet meteen dat toekomstplaatje voor je te zien, daardoor ben je zo teleurgesteld denk ik. als je er zo naar zoekt dan vind je het vaak niet.

jaa inderdaad maar ik weet gewoon niet HOE dus ik dacht er zijn van anderen die hetzelfde met hetzelfde probleem en uit ervaring kunnen zeggen wat het beste werkt

moeilijk, moeilijk

ik snap je wel. maar ik ben dan gewoon streng voor mezelf dat ik geen verwachtingen moet hebben. aangezien het dan altijd tegen gaat vallen.

ik herken het.
dan denk je echt dat wanneer je een geweldige jongen hebt ontmoet of date gaat krijgen,
en dan is het uiteindelijk zover en dan denk je echt: ‘was dit het nou…?’

Wat ik meestal doe is gewoon van helemaal niks uitgaan.
Klinkt heel stom, en het is heel moeilijk, maar probeer bij een date gewoon nergens vooraf aan te denken. Ga andere dingen doen, probeer je er niet te veel op te focussen. Dan raak je echt in zo’n spiraal van dromen en verder dromen en dromen en dromen… En dan krijg je verwachtingen.
Hoop dat je er wat aan hebt!

Hahahah ik heb echt precies hetzelfde, dankjee inderdaad afleiding ervoor gaat wel helpen denk ik!

Merci