Probleem Gewicht

Hello People,

Ik heb een probleem. Ik wil afvallen, maar het lukt me steeds niet om van snoep en chocola af te blijven. En volgend jaar gaan we op vakantie naar familie, die we 3 jaar niet gezien hebben. En toen ik 3 jaar geleden daar heen ging, was ik heel erg dik. En nu wil ik dat ze zien dat ik afgevallen ben. Ik wil ook sporten enzo…maar ik weet niet wat ik moet doen, en hier in de buurt heb je geen sportschool. Naja ik vroeg me of iemand dezelfde probleem heeft, of iemand die me daarbij kan helpen?

Owja en trouwens ik ben 12 jaar
Ik ben 1.48 meter
En ik weeg 55 kilo :S

En dat is heel erg veel voor mijn leeftijd en lengte.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft

xxx

Uhm nou, als je honger hebt neem wat groente of fruit, en dan lekker fruit zoals aardbeien ofz, en als je toch chocola wilt, neem dan pure! Minste calorien enz. Veel water drinken sowieso, heb je ook minder honger, en gewoon 3 maaltijden, en 3 tussendoortjes zoiets, en spreek met jezelf af, in het weekend bijv. een bakje chips ofz, of neem een snoepje per dag, misschien best wel streng, maar het help echt, en je went eraan! En als je dan toch iets neemt, neem een handje, en leg de zak;/verpakking weg en ga wat doen, dan kom je ook niet in de verleiding. Zijn er dingen die je leuk vind? Zoals dansen, of iets met een bal, zoals hockey ofz? Ik zelf doe aan hockey, en ik trainde 4 x in de week het seizoen is nu voorbij, maar dat ligt meer aan in welk team ik zit/zat, normaal train je iets van 2x per week en 1 wedstrijd, en dat is echt heel goed voor je lijn en je conditie! Maar het is best wel vervelend voor je, qua sporten enz, omdat nu alle seizoenen aan het einde zijn, en pas na de zomer weer beginnen, maar ga anders elke avond of ochtend hardlopen met een vriendin/ouder/broer/zus of gewoon met je ipod op. Voor de rest, blijf gezond eten, en ga niet overmatig calorieen tellen, en ga absoluut geen maaltijden overslaan, dat brengt een hoop ellende geloof me! (:

Je bent nog in de groei. Het is dus geen goed idee om minder te gaan eten.
Slechte tussendoortjes moet je gewoon laten staan. Stel jezelf een regel op waar je je aan moet houden: 3 x in de week een stuk chocolade, 2x in de week snoep. En niet eroverheen gaan. Zoiets dus.

Verder is het beste wat je kunt doen inderdaad sporten. Ga een stuk wandelen of hardlopen, en op internet kan je oefeningen vinden die je thuis kunt doen.

Maar ga in ieder geval niet drastisch minder eten! Je bent nog in de groei en dan is het belangrijk dat je alle bouwstoffen binnen krijgt.

In het begin is het idd erg moeilijk maar neem gewoon wat fruit als tussendoortje, crackers(??) of anders probeer je gewoon tegen jezelf te zeggen dat je die week niet meer dan 3 chocolaatjes (ofzoiets) mag eten. als je bijvoorbeeld maandag dan al 2 chocolaatjes op hebt dat je de rest van de week nog maar 1 eet. Het ligt natuurlijk eigenlijk helemaal aan jezelf. Je moet die “zelfbeheersing” hebben als je echt resultaat wilt.

edit: en hier bedoel ik niet mee dat je veel minder moet gaan eten. Ik bedoel hier alleen dat als je niet echt honger maar alleen trek hebt in iets ongezonds.

sorry hoor maar whatthefuck bedoel je dat je dik bent?
55 kilo is een redelijk normaal gewicht voor die lengte hoor. Serieus wtf heb jij het over?

Maar als je zulke moeite heb waarom neem je dan gewoon niet dingen die hetzelfde smaken maar gezonder zijn. Zoals die kellogs crackers.

Dit bedoel ik niet vervelend hoor, maar haar BMI is wel te hoog, ze is te zwaar.
En tsja, minder snoepen is een kwestie van discipline. Als je echt wil afvallen kun je het beste naar een dietiste gaan, gezonder gaan eten en meer sporten enzo.

Misschien kan je met een vriendin die sport mee naar haar training? Je kan gaan hardlopen, er staan een heleboel hardloop schema’s op internet.OF maak dagelijks een halfuurtje vrij om te dansen, skaten, fietsen zoiets.

Ze is inderdaad niet dik, maar wel een beetje te zwaar, de BMI test zegt dat ze niet in gevaar is of aan obesitas lijdt maar dat er niet meer mag bijkomen.
controleer zelf maar:
http://games.voedingscent…mass_index/body_mass.html

en mijn advies zou zijn om iets wat je heel graag wilt pas te kopen bij zo veel kilo eraf
ook moet je niet te hoge eisen aan jezelf stellen want in 1 keer 10 kilo is natuurlijk niet normaal.
verder kan je het ook met een vriendin doen, dan stel je een datum vast dat je allebei let op wat je eet. en als 1 zich er niet aan houd, naja dan is dat gewoon lullig (bij mij hielp het echt heel goed want ik wilde mn vriendin niet teleurstellen en zij mij niet)

hoop dat je er wat aan hebt!!!

whahah krantenmand en ik dachten op dezelfde tijd hetzelfde dus, dacht ik even slim te wezen…

ja van de chocola en de snoep afblijven vind ik ook moeilyk hoor (en dat is logisch)
maar probeer iig 's morgens een goed ontbijt (dan heb je later op de dagh ook minder zin in die snoepery)
en 's avonds niet te veel te eten(bv na het eten by de tv een zak ships)
je blijft nl 's avonds vaak gewoon lkkr lui zitten en daarna naar bed en slapen
hiermee verbrand je eght super weinigh en het overige wat je dus niet nodigh hebt slaat je lichaam op als ‘reserve’ en dit is dus vet if you know what i mean
en jha voor de rest ga lkkr fietsen of (hard)lopen, zwemmen, paardrijden, voetballen of wat dan ook maar lkkr naar buiten alles helpt wel wat;)
suc6 meis!

verstop de snoep goed :slightly_smiling_face:
en als je er bij wil dan denk je eerst; dit wil ik niet !
en dan eet je t nie tmeer
:slightly_smiling_face:
en ga fietsen naar school ofzo
en laat de hond uit?
of ga stofzuigen
ramen wassen :slightly_smiling_face:
help je je ma mee en is goed voor je :slightly_smiling_face:

Gewoon jezelf aanwennen om alleen water en thee zonder suiker te drinken
dan kan je gewoon blijven eten wat je lekker vind (zo ongeveer) terwijl je geen drinkbare callorien binne krijgt

zorg dat je ouders geen snoep meer in huis halen, en als je famillie hebt die wel willen snoepen of ze het dan ergesn willen zetten waar jij er niet bijkomt,

koop zelf 1 x in de week een snoepje, drink veel water, sla geen maaltijden over, trainen< joggen? buikspieroefeningen, ehm; verzin het maar! ga desnoods gewoon elke dag een uurtje fietsen ofzo!

upje!

Koop op maandag een (kleine) reep chocolade, hak die in stukjes, je weet wel, die blokjes losmaken. En spreek met jezelf, en je ouders, af dat je iedere dag één blokje mag. Heb je toch nog wat chocolade maar niet te veel. Als je voor de rest niet tot nauwelijks snoept dan ben je over een jaartje familie proof.

Thanks voor alle reacties,
ik ga proberen om van snoep/chocola af te blijven,
en s’avonds hardlopen.
En 1 keer per week een snoepje.

xx

bouw dat hardlopen langzaam op
ga eerst b.v. 1 keer in de week
een 2 weken later 2 keer in de week enz.
mja
uhh
zoals ze al zeggen gewoon ervanaf blijven en vooral zorgen dat je ouders geen snoep meer kopen werkt perfect n_n’
ben zelf ook aan de lijn en ik eet bijna nooit ongezond.
alleen soms 1 keer in de week patat fzeu n_n

ik vind dat echt niet zo zwaar hoor… maar de wii fit is echt een goeie oplossing! en je hoeft ook niet naar de sportschool. en ik had precies hetzelfde, ik was mega verslaafd aan chocola maar nu niet meer. je moet niet in 1 keer stoppen met snoepen enzo maar gewoon steeds minder snoepen en uiteindelijk alleen in het weekend ofso. want als je meteen geen snoep meer eet heb je een grote kans dat je van die “vreet buien” krijgt. succes!

Ze is wel ‘in gevaar’, ze heeft nog geen obesitas, maar een bmi van 25 is op haar leeftijd veel te hoog, ze zit zelfs bijna tegen obesitas aan (bmi>26,6kg/m2)
http://www.overgewicht.or…iek/tabid/70/Default.aspx
En zeker als ze straks in de puberteit komt, of misschien al zit, komen er nog meer kilo’s bij.

tips voor topicstartster:

• ga lekker een stuk fietsen of hardlopen als het mooi weer is, of zwemmen! leuk en toch ook beweging.
  • na 4 dagen zonder te snoepen, is het al een heel stuk makkelijker, de eerste vier dagen zijn het moeilijkst. Probeer dus veranderingen in je eetpatroon stukje bij stukje aan te brengen. Dus niet alle snoep in 1x weglaten, maar telkens stapjes van 5 of 6 (of 7! dan heb je een week) dagen.
  • het is inderdaad niet verstandig om essentiele voedingsmiddelen weg te laten, gezien je nog in de groei bent, probeer dus slechte dingen te vervangen door verantwoorde tussendoortjes.
  • las vaste tijden in voor je ‘zondig momentje’, dus bijv op vrijdagmiddag uit school mag je 4 blokjes chocola. Dan kijk je daar naar uit en helpt dat je bij het laten staan van andere slechte dingen.

succes :slightly_smiling_face: En laat het niet te veel je leven beheersen he :slightly_smiling_face: gewoon stapje bij stapje je eetpatroon veranderen.