probleem: er iets van zeggen of niet?

hee,
ik had vandaag met mijn vriend afgesproken. we hebben vandaag precies een half jaar en ik ga morgen voor 3 weken naar frankrijk, dus zie ik hem ook lang niet, (voor ons is het lang). dus we hadden afgesproken, zegt hij op het laatste moment af, omdat hij met zijn oom een klus heeft in Antwerpen. ik baal hier zo van, want we zouden gewoon de hele dag samen zijn, laatste dag dat ik hem zou zien.
dat dit kan gebeuren, okee, maar dit is niet de eerste keer.
hij heeft ramadan, dus meestal slaapt hij 's middags en komt hij savonds laat bij mij. dus hij zei vorige week zaterdag, ja ik kom zo. paar minuten later appt hij dat hij maar een uurtje max kan blijven omdat hij visite heeft. hier baalde ik ook enorm van, en ik zei ja dat heeft dan geen zin als je maar een uurtje kan blijven. toen zei hij: ja morgen kan ik wel! dus ik zo, okee. volgende dag appt hij weer dat hij maar een uurtje kon blijven… serieus ik word elke keer weer teleurgesteld door deze soort dingen. hij houd zic h niet aan de afspraken en ik baal er zo ontzettend van!
en ik heb hier nog meer voorbeelden van, het gebeurt wel vaker.
maar vinden jullie dat ik me aanstel en het gewoon moet laten gaan, of dat ik echt moet zeggen hoe ik er over denk? (ik vind dat altijd heel moeilijk). alvast bedankt!

Ik zou het echt zeggen, toch iets van, we zien elkaar zo weinig etc. Niet meteen fel reageren of boos worden ofzo, maar gewoon even zeggen wat je erover denkt kan nooit kwaad. En als hij dat niet aanneemt, is het zijn probleem.

Ik zou het er met hem overhebben. Niet boos zijn, maar gewoon op een rustige manier. Leg hem uit waar je mee zit. Misschien realiseert hij het zich niet eens dat je er mee zit.

ik heb het gezegt, en nu hebben we ruzie…
hij zei: weet je hoevaak ik naar jou toe kom terwijl ik eigenlijk niet kan en daarna ruzie met mn vader heb, wilde t niet vertellen maar alstjeblieft.

het probleem is, dat ik hem al heel weinig zie?!

Kan ook dat zijn ouders heel laat aan hem laten weten dat er visite komt en willen dat hij daarbij blijft. Dan kan hij ht pas laat doorgeven aan jou en dat is heel vervelend. Vraag aan hem of hij niet eerder van tevoren kan laten weten dat het niet doorgaat, zodat jij eventueel nog iets anders kan plannen.

Ahhhh, dat doet mijn vriend ook! Heel erg irritant. Ik kan persoonlijk niet tegen als mensen zeggen dat ze iets doen en daarna niet. Hij doet dat vaak, soms zelfs zonder het te laten weten. Dan zeg ik: ja ik heb de hele tijd zitten wachten en nu ga je gewoon iets anders doen! We hadden er een keer ruzie over en toen zei hij: ik doe gewoon wat er ik me opkomt, ik doe gewoon waar ik zin in heb.
Hier werd ik verdrietig om. Daarna zei hij dat hij het niet meende, maar het is helaas wel zo.

Het is vervelend dat hij zo vaak afspraken afzegt. Als hij aangeeft dat hij tijd voor je vrijmaakt en daarna problemen krijgt met zijn ouders betekend dat wel dat hij om je geeft.
Ik vraag me nu alleen wel een beetje af hoe vaak je hem ziet. In je eerste post zeg je dat het voor jullie heel lang is om elkaar 3 weken niet te zien, in je laatste post zeg je dat je hem heel weinig ziet. Persoonlijk vind ik het niet raar om iemand 3 weken niet te zien. Misschien wil je hem te vaak zien en zegt hij daarom ook vaak af.

Ik zou gewoon op een eerlijke manier zeggen dat dit je dwarszit, en dat je het niet leuk vind. Jongens beseffen zich vaak niet eens dat dat niet leuk overkomt om zo te doen.

Communiceren is een van de belangrijkste dingen in een relatie. Als je hier niet over gaat praten met hem, lopen de irritaties bij jou alleen maar op waar hij zich op een gegeven moment ook gaat irriteren.

dankjulliewel!
we hebben het uitgepraat, en hij snapt mij ook dus dat is fijn.

Aawh fijn! :blush:

Ik vraag me trouwens af waarom hij overdag slaapt vanwege de Ramadan. Gaat dan niet juist het hele doel daarvan aan je voorbij?

Het is eigenlijk inderdaad niet de bedoeling dat je slaapt tijdens het vasten.

Maar ik zou er ook met hem over praten. Dat last minute visite begrijp ik wel van hem want mijn ouders willen dan ook liever dat ik thuisblijf maar dan moeten zijn ouders het ook maar eerder tegen hem zeggen. Misschien heeft hij echt niet door hoe jij je hierbij voelt en is het ook niet zijn bedoeling. Dus probeer het hem duidelijk te maken.

ja eigenlijk wel maar je kan niet echt functioneren als je amper wat hebt gegeten en het is nu ook zo warm dus ja… lijkt mij dan idk

Hij moet geen afspraken maken als hij niet zeker weet dat hij die kan na komen.
Of iig van te voren zeggen dat de plannen kunnen wijzigen.

Ja, Ik zal er zeker iets van zeggen.