Probleem - contact houden met vrienden

Ik heb altyd al een probleem gehad met contact houden met vrienden,
ik ben enig kind (weet het flauw excuus zul je denken) maar ik heb nooit echt behoefte gehad aan met vrienden afspreken. Daardoor kan ik ook niet goed contact houden met myn vriendinnen. Ik heb van jongsaf aan geleerd dat ik niemand nodig heb om me te vermaken, ik kyk lekker tv of computer een beetje, lees een goed boek of kyk een film.

Maar het probleem is dat ik zelfs geen contact heb met myn beste vriendinnen in de vakantie’s (nooit gehad, nooit gedaan.) Persoonlyk vind ik dat vreselyk, & toch doe ik er niets aan.

Met mensen afspreken heb ik ook moeite om zo effe tegen iemand te zeggen om eens weg te gaan, lykt stom, ik weet het.

Weten jullie wat ik kan doen? + tips mss om me te helpen =)
X

Hmm, zoiets heb ik ook, denk ik. Ik heb niet echt behoefte aan vrienden ( en de vrienden die ik heb wonen aan de andere kant van het land :relieved:).
Ik vind het best zo… eigenlijk x’D.

Maar je kan gewoon ‘tegen je zin’ (tussen haakjes) iets afspreken.

ben geen enigskind maar heb wel ongeveer hetzelfde probleem.
Ik heb wel vrienden, thats not the problem. Maar ik bedenk meestal een smoesje om niet af te spreken want eigenlijk vind ik er gewoon geen zak aan. Zoals jij ook al zij; ik kan mezelf makkelijk vermaken.

Het is niet dat ik iets tegen myn zin wil afspreken,
alleen is het moeilyk als je geen contact meer hebt met iemand, dat je daar dan mee kunt afspreken (buiten je bff’s da’s anders :p)

Ik ben ook enigs kind en ik spreek heus wel af met vriendinnen, maar soms ook niet. Dan hang ik maar wat voor de computer en mijn ma zegt: ‘Voel je je niet eenzaam? Spreek je niets af?’ Neehee, ik vermaak mezelf prima.

OT: Ik snap heel goed wat je bedoelt. Je bent niets anders gewend om je alleen te vermaken. Maar als je wat vaker afspreekt, leer je vanzelf dat het met vrienden ook heel leuk - of nog leuker - kan zijn.

@ Milooou, dat het probleem niet echt
Ik ben het gewend en ik weet dat het ook leuker is om met mensen weg te gaan, dat weet ik! & ja ik zit ook best veel vr de computer/tv :blush:

maar het probleem is dat ik niet goed kan contact houden,
& hieraan wil ik iets doen

up^^